Kajian Dompet Amanah | Ciri, Keselamatan, Kebaikan dan Kekurangan

Dompet Amanah

Hari ini, kami akan mengkaji ciri, keselamatan, kelebihan, dan kekurangan dompet ERC20 yang paling popular, Trust Wallet.

Gambaran Keseluruhan Dompet Amanah

Dompet Amanah adalah dompet crypto yang direka untuk pengguna mudah alih, yang membolehkan mereka menghantar, menerima, dan menyimpan token berasaskan crypto dan Ethereum.

Logo Dompet AmanahPengasas syarikat itu, Viktor Radchenko, bertujuan untuk membuat dompet yang menampilkan keserasian yang lancar dengan token ERC20. Syarikat di sebalik produk dompet Trust disebut Six Days LLC.

Dengan dompet lain, menambahkan token ERC20 secara manual adalah proses yang rumit, tetapi Trust secara automatik mengesannya dan membolehkan integrasi mudah, yang menjadikan produk memperoleh beberapa ribu pengguna hanya dalam beberapa minggu.

Aplikasi Trust Wallet stabil dan ringan, kerana ditulis sepenuhnya di Java untuk Android dan Swift untuk iOS. Ketika dilancarkan, ia kemudian dianggap sebagai produk yang unik.

Dompet kemudiannya menggabungkan aplikasi terdesentralisasi atau DApps untuk membolehkan pengguna berinteraksi dengan token mereka, jadi mereka melancarkan satu lagi penyelesaian asli untuk menghubungkan dompet dengan dapp tersebut. Kami akan memfokus pada aspek ini di kemudian hari dalam tinjauan Dompet Kepercayaan kami.

Wallet juga telah menggabungkan pertukaran desentralisasi melalui kolaborasinya dengan Kyber Network dan juga dengan penyemak imbas Web3, yang memudahkan interaksi dengan aplikasi terdesentralisasi langsung dari dompet.

Juga, pengguna Android boleh membeli ETH secara langsung dari dompet melalui Coinbase, Shapeshift, atau Changelly.

Mata Wang yang Disokong dan Negara yang Ada

Pada mulanya, dompet Trust hanya menyokong token Ethereum ERC20 dan ERC223, tetapi kini ia juga berfungsi untuk Bitcoin, XRP, Monero, Binance Coin, Stellar Lumens, Zcash, Dogecoin, Tunai Bitcoin, Sengkang, Litecoin, dan lain lain.

Token lain yang disokong oleh dompet Trust adalah:

Kekekalan Aion Algorand Augur
Callisto Kosmos Dihuraikan Digibyte
Ethereum Ethereum Classic Groestlcoin IKON
IoTeX Kin Pembuat Nano
Nebulas Nimiq OmiseGO Ontologi
Banyak penduduk Qtum Ravencoin Status
Tezos THETA Petir Guruh TomoChain
Tron VeChain Melalui Bitcoin Wanchain
Gelombang Zcoin Zilliqa

Dompet tersebut boleh dimuat turun dan digunakan oleh orang-orang dari semua negara, asalkan sah menurut bidang kuasa negara mereka. Dompet ini juga menyokong staking crypto, termasuk VeChain, Tron, Callisto, TomoChain, Tezos, Cosmos, IoTeX, Algorand, dan Digibyte.

Kepercayaan Kesesuaian Dompet


Dompet kepercayaan serasi dengan peranti mudah alih yang berjalan pada versi Android 5.0 dan lebih tinggi, serta pada versi iOS 10.0 atau lebih tinggi.

Antara Muka dan Pengalaman Pengguna

Dompet mempunyai susun atur yang bersih dan sederhana. Palet warna tidak neutral, dan semua ciri mudah difahami, kerana semuanya dijelaskan dalam istilah awam, tanpa istilah teknikal atau kripto.

Anda boleh menavigasi ke dan dari halaman utama dan ciri aplikasi lain dengan mudah. Ia juga telah menggabungkan harga langsung ke laman utama, yang menunjukkan harga semasa pasaran kripto.

Gambar berkaitan

Sumber: Github

Cara Dapatkan Dompet Kepercayaan

  • Pergi ke kedai aplikasi anda dan muat turun aplikasi Trust Wallet untuk versi Android atau iOS anda.
  • Selepas memuat turun, anda perlu menjalankan aplikasinya.
  • Selepas pemasangan, anda diminta membuat atau mengimport dompet.
  • Apabila anda memilih untuk membuat dompet baru, anda perlu memilih 12 perkataan untuk frasa benih anda.
  • Tuliskan dan simpan kertas itu di tempat yang selamat.
  • Klik pada kotak pilihan yang bertuliskan, “Saya faham bahawa jika saya kehilangan kata pemulihan, saya tidak akan dapat mengakses dompet saya.”

Cara Menggunakan Dompet Amanah

Menambah crypto ke dompet anda:

  • Log masuk ke dompet anda;
  • Ketik “Terima;”
  • Imbas kod QR atau salin alamat dompet anda;
  • Tampal alamat ini ke dompet luaran anda di bahagian yang memerlukan alamat penerima;
  • Pergi ke tab “Transaksi” untuk melihat apakah urus niaga anda telah selesai.

Menghantar crypto:

  • Akses dompet anda;
  • Ketik butang “Hantar”;
  • Salin dan tampal alamat dompet penerima di ruang kosong atau imbas kod QR;
  • Ketik berapa banyak yang anda mahu hantar dan ketik “Seterusnya;”
  • Periksa maklumat transaksi;
  • Ketik “Hantar.”

Yuran Dompet Amanah

Trust Wallet boleh dimuat turun secara percuma dari Google Play dan App Store Apple, dan tidak ada bayaran untuk mana-mana perkhidmatannya.

Kos transaksi ditetapkan dalam tiga kategori Murah, Biasa, & Cepat. Anda juga perlu mengambil kira yuran rangkaian dan gas semasa melakukan transaksi, tetapi ini adalah bayaran yang dikenakan oleh blockchain, bukan Trust Wallet.

cara bayaran

Semasa menggunakan ciri pembelian aplikasi, anda dapat menggunakan kad kredit anda untuk membeli crypto dari Pangkalan Wang Syiling.

Mempercayai Penyemak Imbas DApp

Trust dikeluarkan awal tahun ini Penyemak Imbas DApp, membolehkan pengguna berinteraksi dengan aplikasi terdesentralisasi terus dari dompet mereka.

Penyelesaian lain yang memudahkan interaksi aplikasi adalah MetaMask, tetapi aplikasinya hanya untuk pengguna web, jadi pembangun Trust menggunakan penyelesaian asli milik mereka.

Penyemak imbas Web3 mereka berfungsi sepenuhnya dan dapat berinteraksi dengan aplikasi terdesentralisasi melalui antara muka bersepadu yang dioptimumkan untuk mudah alih.

Dapps terlebih dahulu melalui proses pemeriksaan dan pengoptimuman sebelum disatukan ke dalam aplikasi Trust Wallet. Dapp kemudiannya dipaparkan di Marketplace, di mana mana-mana pembangun dapat menghantar DApp sendiri untuk semua digunakan dan dinilai.

Mempercayai Penyemak Imbas DApp

Ciri-ciri keselamatan

Dompet kepercayaan adalah dompet bukan kustodian yang bermaksud bahawa ia tidak menyimpan kunci pengguna mana pun, dengan kunci tetap setiap saat pada peranti pengguna.

Dompet ini juga mempunyai ciri sandaran yang membolehkan anda mendapatkan semula dompet dan dana anda.

Tidak ada butiran peribadi yang diperlukan semasa menyiapkan Trust Wallet baru, dan pasukan di belakang aplikasi mendakwa bahawa mereka tidak menyimpan data peribadi apa pun. Kod ini juga sumber terbuka, yang bermaksud dapat dikaji oleh mana-mana pembangun, dan dapat diperiksa oleh pakar keselamatan.

Sistem dompet telah diaudit terakhir tahun lalu oleh firma keselamatan terkemuka bernama Stateful, yang memeriksa integriti data lengkap, dan anda juga dapat melihat keseluruhan tinjauan di laman web rasmi mereka. Syarikat ini meneliti pelbagai aspek dompet, seperti pangkalan kode dan seni bina, serta pengujian aplikasi.

Anda juga boleh menambahkan sistem penanda biometrik yang berbeza untuk pengesahan, seperti pengimbasan cap jari atau PIN.

Mempercayai keselamatan Wallet

cheddur.com

Sokongan pengguna

Trust Wallet dapat dihubungi oleh pengguna melalui sistem tiket untuk masalah mengenai fungsi dompet, promosi, masalah aplikasi, dan hal-hal lain. Sambutan sokongan dinilai agak lambat.

Reputasi Dompet Amanah

Aplikasi ini menerima 4,5 bintang daripada lima di Play Google daripada 10k ulasan, dan 4,8 bintang di Apple Store daripada 3.8k penilaian. Secara keseluruhan, aplikasi ini dinilai positif, dengan pasukan Amanah menanggapi semua masalah yang disiarkan di bahagian komen di Google Play dan Apple Store.

Kajian Dompet Amanah: Keputusan

Trust Wallet adalah dompet multi-crypto yang mudah digunakan dan sangat terkenal yang menggabungkan ciri pertukaran berguna yang membolehkan pengguna membeli kripto secara langsung dengan kad kredit.

Kajian Dompet Amanah: Kebaikan dan Keburukan

Kelebihan:

  • Harga berpatutan;
  • Simpanan sejuk 100%;
  • Pengesahan transaksi hanya boleh dilakukan melalui butang peranti;
  • Saiz padat;
  • Menyokong pelbagai jenis cryptocurrency dan token;
  • Boleh digunakan walaupun pada PC yang dijangkiti malware.

Keburukan:

  • Bukan deterministik hirarki;
  • Selongsong plastik.

Gambar pilihan: Asia Crypto Today

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Adblock
detector