Apakah Ripple (XRP)? | Kajian Cryptocurrency untuk Pemula

“Apa itu Ripple (XRP)?” adalah salah satu soalan yang paling lazim dibuat oleh peminat. Baiklah, jawapannya mudah. Riak, juga dikenali sebagai XRP, adalah salah satu cryptocurrency terbesar di dunia. Matlamat utama mata wang maya ini adalah untuk membantu individu dan syarikat kewangan memproses pemindahan rentas sempadan yang cepat dan murah.

Dalam artikel ini, kita akan menjawab pertanyaan, “Apa itu Ripple?” dan akan menunjukkan kepada anda bagaimana ia berfungsi dan bagaimana anda boleh mula menggunakannya. Ripple tentunya mempunyai banyak potensi pertumbuhan, dan anda mesti diberitahu tentang apa yang ditawarkannya.

Apa itu Riak?

Seperti yang dinyatakan sebelum ini, Ripple adalah salah satu cryptocurrency yang paling popular di pasaran. Ia dilancarkan pada tahun 2012, hanya beberapa tahun selepas Bitcoin (BTC). Ini membolehkan Ripple menjadi salah satu aset digital yang paling banyak digunakan dan dihormati dengan pantas.

Setelah hampir 9 tahun dilancarkan ke pasaran, Ripple adalah mata wang maya terbesar keempat.

Perlu diingat bahawa Ripple mempunyai banyak pengaruh pada keseluruhan pasaran crypto. Dalam banyak kes, Ripple berfungsi sebagai lindung nilai terhadap penurunan harga Bitcoin. Lebih-lebih lagi, Ripple mengalami lonjakan mendadak berkali-kali pada masa lalu dan harganya lebih dari 3,900% lebih tinggi daripada ketika dilancarkan.

Ripple ingin membolehkan internet bernilai melalui mata wang maya XRP. Berbanding dengan mata wang digital yang lain, Ripple jauh lebih pantas dan lebih murah. Contohnya, urus niaga Bitcoin memerlukan banyak kos untuk diproses, dan memerlukan masa yang lama untuk dipindahkan.

Pada masa ini, terdapat lebih daripada 300 syarikat dari pelbagai benua yang bekerjasama dengan Ripple. Ini memungkinkan mereka untuk menawarkan perkhidmatan yang lebih baik kepada pengguna dan mengurangkan pengeluaran mereka.

Apa Matlamat Ripple?

Apa itu Riakethereumworldnews.com

Kami tidak dapat menjawab persoalan “Apa itu Ripple” tanpa menjelaskan tujuan utamanya. Ripple bertujuan untuk membantu syarikat dan individu melakukan transaksi rentas sempadan yang cepat dan murah.

“Kami masih tinggal di dunia di mana untuk mengirim wang ke London hari ini dari New York cara terpantas untuk melakukannya adalah dengan menerbangkan wang ke sana. Itu gila. Kami menjalani zaman internet, dan kami tidak dapat menggerakkan wang dalam masa nyata dan kosnya sangat tinggi. ”

Brad Garlinghouse, Ketua Pegawai Eksekutif Ripple

Ripple ingin mengubah cara pemindahan diproses di seluruh dunia. Sangat sukar bagi bank dan institusi kewangan untuk menghantar dana melintasi sempadan. Inilah sebabnya mengapa Ripple dapat membantu menjadikannya lebih cepat dan lebih murah. Walaupun maklumat dapat dihantar dengan serta-merta ke negara lain, hal yang sama tidak berlaku dengan wang.

Ripple menyelesaikan masalah ini. Sebuah bank boleh mula menggunakan mata wang maya ini, dan sudah dapat mengurangkan kos. Lebih-lebih lagi, pelanggan mereka akan mendapat faedahnya. Pada masa ini, bank perlu mempunyai akaun pra-dana di negara tujuan wang. Ini sangat mahal dan tidak mudah dijaga.


Walaupun demikian, dengan Ripple, kemungkinan untuk memperoleh kecairan atas permintaan dan mengurangkan keperluan untuk memiliki akaun yang dibiayai terlebih dahulu. Wang tunai ini, yang terdapat di negara dan destinasi ini, dapat digunakan untuk pelaburan. Namun, ia ada untuk memberikan kecairan kepada mereka yang memerlukannya.

Dengan Ripple, ini tidak akan berlaku lagi. Institusi boleh membeli XRP dengan mata wang tempatan, melakukan pemindahan, dan menukar XRP dengan mata wang tempatan di tempat tujuan. Ini dapat dilakukan hanya dalam beberapa saat dan beberapa sen. Oleh itu, tujuan utama menghantar dan menerima wang dengan lebih cepat sudah dapat dilakukan dengan XRP.

Garlinghouse berpendapat bahawa Ripple dapat membantu mempercepat perdagangan global. Ia dapat mengubah cara infrastruktur kewangan global berfungsi. Sebilangan individu di negara-negara miskin perlu mengeluarkan sejumlah besar wang untuk memindahkan dana melintasi sempadan. Nasib baik, Ripple memungkinkan institusi memindahkan nilai di seluruh dunia kerana maklumat semasa mengalir.

Pada masa akan datang, Ripple dapat bekerja dengan pertukaran crypto baru. Ini akan membantu mereka mendapatkan kecairan yang lebih besar untuk produk kecairan Atas Permintaan yang mereka tawarkan. Sekiranya syarikat ingin membuat urus niaga, mereka harus memakan sedikit kecairan di pasaran ini. Bermitra dengan pertukaran adalah strategi yang baik untuk menjadikan pasaran ini lebih cekap dalam jangka panjang.

Inisiatif penting lain yang didorong oleh Ripple dikenali sebagai RippleNet. Rangkaian perbankan yang besar ini membolehkan bank dan syarikat kewangan lain menjadi lebih saling berkaitan. Daripada berurusan dengan perkongsian tradisional, firma hanya dapat menggunakan rangkaian ini. Sekiranya mereka mahu lebih banyak integrasi, mereka dapat memanfaatkan mata wang maya XRP juga.

Apa Peranan Ripple di Pasaran Cryptocurrency?

techxplore.com

Ripple memainkan peranan penting dalam dunia mata wang digital. Ia bukan sahaja membantu mata wang maya berkembang, tetapi juga menyediakan kes penggunaan dunia nyata untuk mata wang maya. Syarikat yang menggunakan Ripple mempunyai hubungan pertama dengan aset digital. Namun, setelah itu, mereka mungkin juga berpindah ke mata wang maya yang lain.

Mata wang maya ini memudahkan perdagangan dan pertukaran rentas sempadan antara pihak. Walaupun Bitcoin (BTC) dapat digunakan sebagai mata wang maya untuk menyimpan nilai, Ripple akan memainkan peranan lain. Memang, Ripple akan bertanggungjawab untuk menggerakkan pasaran kewangan. Individu dan syarikat besar dapat dengan mudah membeli Bitcoin dan menyimpannya dalam jangka masa panjang.

Dengan XRP, syarikat dan individu yang sama dapat memproses transaksi cepat ke lokasi dan tempat yang berlainan di dunia. Oleh itu, Ripple memainkan peranan penting dalam pasaran crypto. Setiap mata wang maya, sekurang-kurangnya lima teratas, mempunyai tujuan tertentu.

Seperti yang disebutkan sebelumnya, Bitcoin menjadi simpanan nilai pasaran. Ethereum (ETH) adalah mata wang maya untuk aplikasi terdesentralisasi (dApps) dan kontrak pintar. Ripple menjadi cryptocurrency yang akan mendorong pelaburan dalam ekonomi sebenar ke hadapan.

Memandangkan firma tidak perlu membiayai akaun nostro dan vostro mereka, mereka boleh mengeluarkan wang ini ke pasaran. Ini boleh menjadi sangat positif bagi ekonomi. Ripple akan bertanggungjawab mendorong pelaburan kewangan di banyak negara dengan melepaskan dana ini.

Ini menunjukkan Ripple mempunyai peranan utama dalam ekonomi crypto. Membantu bukan sahaja cryptocurrency mencapai cakerawala baru tetapi juga meningkatkan kecekapan di pasaran tradisional.

Di mana saya boleh membeli Ripple (XRP)?

Walaupun ini adalah panduan mengenai apa itu XRP, kami juga akan memberitahu anda di mana hendak membelinya. Terdapat banyak pertukaran yang membolehkan anda melakukannya. Beberapa platform yang menyokong Ripple termasuk Coinbase, Bitstamp, dan Binance. Kesemuanya akan membolehkan anda mendapat akses ke pelbagai pasangan perdagangan XRP. Memang, pertukaran ini digabungkan mempunyai salah satu kecairan terbesar untuk Ripple di dunia.

Anda boleh membeli Ripple dengan wang tunai dan juga dengan banyak mata wang maya lain, termasuk Bitcoin dan Ethereum. Ini meningkatkan peluang anda untuk mendapat akses ke Ripple jika anda sudah menjadi pemegang crypto. Lebih-lebih lagi, beberapa platform mempunyai pilihan kad kredit dan debit. Ini sangat berguna untuk pendatang baru yang ingin membeli mata wang maya ini dengan mudah pada bila-bila masa.

Mengapa Saya Perlu Membeli XRP?

Apakah XRPmedium.com

Membeli Ripple boleh menjadi kaedah yang baik untuk mempelbagaikan portfolio crypto anda. Sekiranya anda memiliki Bitcoin dan Ethereum, mengembangkan portfolio anda dengan menambahkan XRP boleh menjadi langkah seterusnya yang logik. Walaupun begitu, jika anda tidak memiliki Ripple, itu tidak bermakna anda perlu membeli Bitcoin terlebih dahulu.

Anda boleh memasuki pasaran dengan membeli aset yang mempunyai kes penggunaan dunia nyata. Seperti disebutkan dalam artikel itu, Ripple tidak hanya membantu syarikat kewangan tetapi juga orang dari seluruh dunia. Ini amat penting bagi pelabur tradisional yang merasakan mereka perlu melihat Ripple beraksi.

Pembelian mata wang digital selalu berisiko. Walaupun begitu, harga tertinggi sepanjang masa Ripple mendekati $ 3.84 pada 4 Januari 2018. Ini membolehkan mata wang maya mencapai kedudukan kedua di pasaran selama beberapa bulan.

Kesimpulannya

Dalam artikel ini, kami bertujuan untuk menjelaskan “Apa itu XRP.” Seperti yang telah kami tunjukkan, Ripple adalah cryptocurrency terbesar keempat dan salah satu yang paling popular. Pada masa yang sama, mata wang maya ini menjadikan keseluruhan sistem kewangan lebih cekap. Dengan membiarkan bank memindahkan dana hanya dalam beberapa saat, pasaran menjadi lebih berguna.

Kami juga telah memberitahu anda cara membeli Ripple dan bursa mana yang mempunyai pasangan perdagangan XRP. Ini akan membantu anda memulakan pasaran kripto dan komuniti Ripple.

Catatan: Catatan ini pada mulanya diterbitkan pada 18 Disember 2017 dan telah dikemas kini sepenuhnya untuk kelengkapan dan kebenaran kandungan pada 7 Januari 2021.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector
map