WhatToMine – Cryptocurrency Teratas yang Tidak Boleh Ditambang

Semua peminat crypto tahu apa itu algoritma perlombongan dan whattomine adalah dan apa yang dilakukannya. Proses perlombongan melibatkan pengesahan transaksi dan menghasilkan blok baru, alias duit syiling baru, dan algoritma meningkat dalam kesukaran dari masa ke masa untuk menyesuaikan masa generasi purata.

Tetapi ada beberapa mata wang kripto yang tidak dapat dilombong, kebanyakan anda mungkin tertanya-tanya apa tetapi ini untuk artikel kemudian. Dalam artikel hari ini, kita akan melihat beberapa altcoin yang lebih popular yang tidak mempunyai insentif penambangan tetapi masih berharga.

Riak

Ripple tidak diciptakan untuk bertindak sebagai duit syiling biasa. Ini dirancang untuk digunakan oleh institusi dalam sistem perbankan dan bukannya pengguna individu, untuk mempercepat transaksi rentas sempadan dan dikenakan biaya yang lebih murah.

XRP, mata wang asli platform Ripple, tidak dapat ditambang dan tidak mempunyai penambang. Transaksi disahkan pada blockchain peribadi untuk memastikan kebolehpercayaan dan kepantasan.

Tetapi mengapa anda tidak boleh menambang XRP? Sebab, sebab pertama adalah bahawa semua duit syiling Ripple telah dibuat dan dikendalikan oleh satu syarikat, iaitu Makmal Ripple. Walaupun mereka menafikan bahawa mereka mempunyai kawalan penuh terhadap koin, yang telah menyebabkan banyak kontroversi mengenai aspek ini.

100 bilion XRP telah dibuat hingga sekarang, dan hanya 41 bilion yang kini beredar. Tidak seperti Bitcoin yang mempunyai bekalan yang beredar dari penawaran maksimum 21 juta, jumlah penawaran Ripple tidak dapat diubah, kerana semua syiling yang pernah ada telah ditambang.

XRP adalah duit syiling peringkat kedua mengikut kapitalisasi pasaran $ 13,000,110,726, dengan harga perdagangan semasa $ 0,316764.

Hebat

Blockchain Stellar mempunyai mata wang asli yang disebut Stellar Lumens, XLM, yang juga tidak dapat ditambang. Semasa platform dilancarkan, jumlah cap 100 juta XLM telah dibuat. Cara lain untuk menghasilkan Stellar baru adalah melalui mekanisme inflasi, yang memiliki kadar tetap 1% per tahun. Duit syiling baru dikeluarkan setiap minggu dan diedarkan oleh sistem pengundian.

Stellar Development Foundation adalah organisasi bukan untung yang mengatur pengedaran Stellars.

Stellar mencapai perjanjian desentralisasi dengan menggunakan algoritma konsensus proprietari sendiri yang disebut Stellar Consensus Protocol (SCP), yang menggunakan kuorum / node untuk mencapai persetujuan.

XLM memegang kedudukan ke-7 dari segi cap pasaran, yang dianggarkan bernilai $ 1,948,363,405, saat ini diperdagangkan pada $ 0,101850 seunit.

Cardano


Cardano adalah crypto lain yang tidak menggunakan kata sepakat “Proof of Work” untuk proses menghasilkan duit syiling. Sebaliknya, ia menggunakan algoritma Proof of Stake milik mereka yang disebut The Ouroboros. Apabila blok baru dilepaskan, duit syiling ADA baru tidak akan dikeluarkan.

Namun, masih ada proses penambangan yang terlibat dalam proses penjanaan dan biaya transaksi masih diberikan kepada “penambang”. Oleh itu mari kita teruskan dengan WhatToMine dan lihat bagaimana keadaannya.

Pelombong sebenarnya adalah pihak berkepentingan, yang merupakan node perlombongan yang mempertaruhkan dana. Semua pihak berkepentingan wajib memilih pemimpin slot yang merupakan satu-satunya entiti yang dapat melepaskan blok.

Setiap slot mewakili 20 saat, yang bermaksud bahawa blok diterbitkan pada selang waktu 20 saat. Pemimpin slot dipilih oleh pihak berkepentingan untuk setiap slot.

ADA mempunyai had pasaran $ 1,113,758,798 dan berharga $ 0,042957, kedudukan ke-11.

EOS

EOS adalah duit syiling yang tidak dapat dilombong yang menggunakan protokol Proof of Work yang didelegasikan untuk pengedaran dan konsensus blok. Protokol memastikan bahawa semua pemilik syiling di rangkaian dapat memilih pengeluar blok.

Blok baru diterbitkan setelah 21 pusingan selesai. Jumlah blok yang dapat dilepaskan oleh pencipta bergantung pada berapa banyak suara yang dia terima dari pemilik syiling.

EOS pada mulanya didasarkan pada blockchain Ethereum, tetapi pada tahun 2018 ia melancarkan mainnet sendiri dan setelah itu token ERC-20 ditukar.

EOS berada di kedudukan ke-5, kerana had $ 2,199,769,490, kini diperdagangkan pada $ 2,43.

NEO

NEO adalah crypto lain yang tidak dapat ditambang. Setelah menyelesaikan pembangunannya, para pemaju menambang 100 juta syiling.

Blockchain NEO menggunakan protokol Proof of Stake untuk mengedarkan NEOnya di rangkaian. Jangka panjang, kata sepakat juga diedarkan.

Platform ini juga mempunyai token lain selain NEO yang dipanggil GAS, token terakhir diberikan sebagai hadiah kepada mereka yang mempertaruhkan syiling NEO. GAS digunakan untuk membayar yuran transaksi di rangkaian.

Sebilangan besar cryptocurrency PoS menghendaki pengguna menyimpan dompet mereka sepanjang masa untuk menerima ganjaran saham mereka, tetapi tidak dengan NEO. Pengguna telah mendakwa bahawa dompet mereka dengan NEO bertingkat dapat menghasilkan GAS yang dapat ditarik setiap 5 minit.

NEO berada di tempat ke-17 dengan cap pasarannya $ 497,960,833 dan harga perdagangan $ 7,66 adalah duit syiling ini yang disyorkan oleh Whattomine?.

IOTA

Jumlah penawaran IOTA telah terhad kepada 2,779,530,283 syiling. Semua duit syiling dicetak semasa fasa ICO, dan seperti Ripple, satu-satunya cara mendapatkan IOTA adalah dengan membelinya dari bursa atau terus dari syarikatnya. IOTA adalah projek yang dibuat untuk mewujudkan komunikasi antara mesin yang terhubung ke Internet of Things (IoT).

Teknologi utamanya, Tangle, adalah struktur data baru yang berjalan menggunakan Graf Acyclic Directed dan bukannya blockchain. Untuk membuat pembayaran pada lejar diedarkan yang tidak biasa ini, anda harus mengesahkan dua pembayaran pengguna lain.

MIOTA memegang ranking ke-13 dengan nilai $ 818,027,285 dan nilai $ 0,294304.

Pemikiran terakhir edisi whattomine

Dalam cryptocurrency, insentif perlombongan adalah yang membuat penambang mengesahkan transaksi dan menjalankan rangkaian.

Tetapi seperti yang ditunjukkan oleh beberapa cryptos kepada kami, ada cara lain untuk menjaga konsensus dan motivasi pengguna dalam rangkaian, seperti meletakkan atau mengembangkan kes penggunaan kukuh untuk koin yang dimaksud. Kami akan melihat dalam artikel berikutnya WhatToMine dengan tepat jadi nantikan.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Adblock
detector