Nilai Bersih Vitalik Buterin Berkembang seiring ETH Mencapai Rekod Tinggi

Nilai bersih Vitalik Buterin

Vitalik Buterin adalah nama yang harus disebut dalam perihalan industri cryptocurrency. Dia terkenal kerana memimpin pasukan yang mencipta Ethereum, cryptocurrency kedua terbesar dengan permodalan pasaran selepas Bitcoin. Bukan hanya itu, ia adalah altcoin yang popular, dan ramai yang menganggapnya sebagai alternatif kepada Bitcoin. Atas sebab ini, tidak menghairankan bahawa peminat crypto berminat dengan nilai bersih Vitalik Buterin.

Dilancarkan pada tahun 2013, Buterin Ethereum telah berkembang pesat menjadi platform nombor satu untuk kontrak pintar dan dapps. Walaupun ini telah memberikan kontribusi besar terhadap pengembangan ruang dengan banyak kasus penggunaan yang diterokai di jaringan Ethereum, hal ini juga menyebabkan biaya transaksi yang tidak tertanggung, terutama dengan munculnya DeFi. Ini membawa kepada peningkatan rangkaian ke Ethereum 2.0 pada tahun 2020. Kami akan membincangkan lebih lanjut mengenai perkara ini dalam masa yang singkat.

Nilai Bersih Vitalik Buterin

melarang.com

Tidak diragukan lagi, Buterin telah membantu mengembangkan ruang cryptocurrency dan blockchain dengan projek Ethereum. Dia juga salah satu yang mempunyai nilai bersih tertinggi di ruang tersebut. Pada bulan Januari, Forbes dilapor bahawa dia menjadi salah satu jutawan yang dibuat semasa pam Bitcoin terakhir yang menaikkan harganya menjadi lebih dari $ 41000. Perlu diperhatikan bahawa Buterin lebih berminat dengan teknologi blockchain sebagai sains daripada sebagai pelabur. Laporan Forbes mengatakan nilai bersih Vitalik Buterin adalah sekitar $ 360 juta dalam bentuk crypto.

Ini terutamanya dari simpanan ETH, yang mana ia dilaporkan berjumlah 330000 syiling. Ramai yang menganggap ini sejumlah kecil syiling untuk pengasas bersama Ethereum, memandangkan Satoshi Nakamoto, pencipta Bitcoin, mengambil satu juta daripada 21 juta syiling untuk dirinya sendiri. Tidak syak lagi, adalah kepentingan Buterin untuk mengembangkan teknologi yang mendorong projek Ethereum 2.0.

Ethereum 2.0

cybavo.com

Ruang cryptocurrency telah lama menjangkakan pelancaran Ethereum 2.0. Ini adalah peningkatan yang akan membantu meningkatkan skalabiliti rangkaian Ethereum dan prestasi amnya. Ini akan berlaku terutamanya dengan mengurangkan yuran transaksi. Salah satu ciri yang paling penting dalam projek ini, adalah penentuan ETH.

Ini dapat dilakukan melalui peralihan Ethereum dari rangkaian Proof-of-Stake. Dengan kata lain, tidak ada keperluan untuk pelombong lagi. Koin baru tidak perlu ditambang tetapi dapat diberikan sebagai hadiah kepada mereka yang mempertaruhkan pegangan mereka untuk mengamankan jaringan.

Aspek pertaruhan mendapat banyak penerimaan dari pengguna Ethereum. Pelancaran tahap pertama Ethereum 2.0 adalah pada 1 Disember 2020. Antara ketika dan pertengahan Januari 2021, terdapat lebih dari $ 3 bilion Ethereum yang dipertaruhkan dalam rangkaian. Sekiranya dia mempertaruhkan ETHnya seperti pemegang aset yang lain, kemungkinan kekayaan bersih Vitalik Buterin akan meningkat dengan ketara pada tahun 2021.

Ethereum Mencapai Rekod Tinggi

quoteinspector.com

Ethereum telah berada di barisan hadapan prestasi pasaran sejak akhir 2020, sama seperti Bitcoin. Walaupun ramai yang percaya bahawa ETH mengikuti tren harga Bitcoin, ini adalah kenaikan harga yang berterusan yang mungkin disebabkan oleh lebih daripada sekadar mengikuti jalan Bitcoin. Cryptocurrency umumnya menjadi lebih berharga dengan peningkatan penglibatan rangkaian.

Pengambilalihan berbilion-bilion dolar ETH di rangkaian mungkin merupakan faktor utama yang mempengaruhi harga serta penggunaan DeFi dan infrastruktur kontrak pintar dan dapps. Penganalisis telah menyebut beberapa kali penilaian berlebihan Ethereum. Ini disebabkan oleh infrastruktur yang dapat dijumpai di rangkaian.

Cryptocurrency kini diperdagangkan pada $ 1,707.37 setelah melanggar tahap tertinggi sepanjang tahun 2017 dengan hanya lebih dari $ 1.400. Penganalisis menjangkakan bahawa Ethereum akan terus meningkat dan boleh menembusi $ 2,000 pada tahun 2021, yang bermaksud kekayaan bersih Vitalik Buterin akan meningkat. Sama seperti Bitcoin, lonjakan harga ini mungkin didorong oleh pembelian aset secara berterusan oleh Grayscale. By the way, ia adalah pengurus aset digital terkemuka di dunia. Baru minggu lalu, Grayscale membeli Ethereum bernilai $ 76 juta, sementara pada tahun 2020, ia membeli separuh daripada semua ETH yang baru dicetak.

Terdapat pesaing yang baru muncul, salah satunya ialah Tron. Tron blockchain keluar dari Ethereum pada tahun 2018 dan telah dikritik kerana mempunyai terlalu banyak ciri Ethereum. Seperti yang anda sangka, ini adalah kontrak pintar dan platform dapp, sama seperti Ethereum. Ketika DeFi terus berkembang di Ethereum, Tron telah meningkatkan permainannya untuk memasukkan token DeFi di platformnya.


Pengasas Tron berulang kali membanggakan bahawa Tron tidak lama lagi akan mengatasi Ethereum sebagai pusat kontrak DeFi dan pintar. Titik jualan utama Tron adalah yuran transaksi yang rendah, yang merupakan kelegaan besar dari yuran Ethereum yang semakin meningkat. Pada masa ini, WrappeBTC dan WrappedETH, dua token DeFi yang paling banyak digunakan, terdapat di Tron. Ini bermaksud bahawa hanya tinggal masa sebelum sebilangan besar pengguna Ethereum berpindah ke Tron. Perlu diingat bahawa TRX kini bernilai kira-kira $ 0.03722.

Kesimpulannya

Sekiranya nilai bersih Vitalik Buterin akan meningkat pada tahun 2021, Ethereum perlu meningkatkan permainannya dan terutama berusaha untuk meningkatkan jaringan tidak lama lagi, atau pesaing seperti Tron akan mengatasinya. Tahap penglibatan rangkaian dengan pengguna memainkan peranan penting dalam meningkatkan nilai dan dengan itu harga cryptocurrency, tetapi Ethereum mungkin akan kehilangan.

Satu-satunya alasan bahawa beberapa pengguna tetap menggunakan Ethereum, buat masa ini, mungkin pengganti yang sesuai belum tersedia. Tron akan segera menjadi pilihan yang sesuai dengan skalabilitas yang jauh lebih tinggi, dan hanya perlu waktu sebelum Ethereum kehilangan kaitannya. Sudah tiba masanya aspek peningkatan skalabiliti Ethereum 2.0 dapat digunakan sepenuhnya untuk menyelamatkan masa depan ETH.

Gambar pilihan: forklog.com

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector
map