Kajian Elektroneum: Pengenalan ETN

Elektroneum

Tidak dapat dinafikan hakikat bahawa kriptosfera adalah media yang unik dan menarik dengan banyak perhatian dan projek menangkap imaginasi.

Dalam bidang yang dikuasai oleh projek yang cuba mengalahkan Bitcoin atau Ethereum, atau menyelesaikan beberapa masalah yang paling mendesak seperti skalabiliti dan privasi, ada satu projek yang disertakan dengan misi yang berbeza, dan ia berjalan dengan nama Elektroneum.

Projek ini bertujuan untuk memasukkan cryptocurrency ke arus perdana dengan menjadi mata wang digital pertama yang digunakan untuk perdagangan dan perbelanjaan pengguna harian, sesuatu yang dibayangkan oleh Satoshi Nakamoto sendiri ketika mencipta Bitcoin. Untuk mencapainya, projek membawa satu peranti terpenting dari kehidupan seharian kita ke dalam persamaan, telefon pintar kita. Matlamat lain yang menarik bagi pasukan adalah untuk menggantikan kebanyakan mata wang dalam permainan dengan ETN.

Apa itu Electroneum?

Ringkasnya, Electroneum adalah cryptocurrency pertama mudah alih yang bertujuan untuk menjadi lebih daripada aset spekulatif. Ini bertujuan untuk membuat pembelian aset crypto semudah sebelumnya. Aspek yang paling inovatif dalam projek ini ditunjukkan oleh fakta bahawa pengguna dari seluruh dunia dapat melombong token Electroneum, ETN, secara langsung dari telefon pintar mereka.

Rantai blok Electroneum

Pada asasnya, blockchain Electroneum adalah asas untuk sistem pembayaran mudah alih zaman baru. Keupayaan perlombongan aplikasi Electroneum memberi pengguna dari seluruh dunia kemungkinan membayar dengan crypto. Blockchain dibina di atas blockchain Monero dan, seperti yang dijangkakan, ia mempunyai beberapa ciri keselamatan yang menarik.

Sama seperti Monero, blockchain Electroneum juga mempunyai alamat siluman. Sistem ini menggunakan kunci awam sekali sahaja yang menghalang dana penerima daripada dihubungkan terus ke dompet mereka. Oleh kerana alamatnya dapat diaudit oleh pihak ketiga untuk membuktikan keberadaannya, penerima mendapat dana melalui kunci pandangan peribadi dompet yang sebenarnya “mengimbas” blockchain. Kunci peribadi sekali guna dibuat, dan sesuai dengan kunci awam pengirim.

Ini menjadikan blockchain sangat selamat, kerana penerima hanya dapat menghabiskan dana menggunakan tidak lebih dari kunci perbelanjaan peribadi. Keseluruhan proses ini tidak melibatkan pautan langsung ke pengirim atau penerima. Hasilnya adalah sistem yang cepat dan cukup murah. Kos purata urus niaga di Electroneum adalah sekitar 0,2 ETN.

Aplikasi mudah alih Electroneum

Seperti yang telah disebutkan pada awal tinjauan ini, aplikasi mudah alih adalah sebahagian besar dari ekosistem Electroneum. Pada mulanya, hanya tersedia untuk Android, aplikasi kini boleh dipasang di iOS peranti juga.

Aplikasi ini sangat mesra pengguna dan boleh digunakan untuk mengakses dompet digital. Ini juga memberi pengguna kemampuan untuk mengirim dan menerima ETN, membuat dompet kertas di luar talian. Aspek lain yang perlu diperhatikan adalah hakikat bahawa sesiapa yang mengajak lima rakan untuk menyertai rangkaian secara automatik memasuki pertandingan untuk memenangi 5000 ETN.

Perlombongan mudah alih

Memastikan penggunaan token secara meluas adalah salah satu tujuan utama projek. Oleh itu, proses perlombongan harus dapat diakses seberapa banyak orang yang mungkin. Sebahagian besar dari ini adalah memastikan bahawa konsortium besar yang menguasai perlombongan Bitcoin dan Ethereum tidak relevan di sini.


Electroneum menyediakan aplikasi desktop untuk Windows, macOS, dan Linux, serta sokongan untuk sejumlah besar kumpulan perlombongan dan pelayan maya. Walau bagaimanapun, sejauh ini aspek yang paling menarik adalah hakikat bahawa pengguna dapat melakukan perlombongan mudah alih. Aplikasi ini dirancang dengan bijak untuk membolehkan CPU telefon anda terlibat dalam penambangan simulasi.

Proses perlombongan sangat berkesan kerana tidak menggunakan data Internet dalam jumlah yang banyak dan tidak menyebabkan telefon anda menjadi panas atau kehilangan hayat bateri yang ketara. Walaupun prosesnya masih maya (ia tidak mengesahkan blok baru di blockchain), pengguna masih menerima ganjaran. Ini lebih merupakan langkah pemasaran. Jenis aktiviti ini sebenarnya memastikan bahawa Electroneum mencapai pertumbuhan virus.

Ganjaran blok rata-rata adalah sekitar 9,500 ETN dan, berkat sifat tahan ASIC dari algoritma perlombongan, masih layak untuk melombong syiling dengan CPU asas (atau CPU telefon pintar).

Perlombongan

Aspek penting ETN

Jumlah bekalan ETN adalah 21 bilion syiling. Terima kasih kepada ICO yang dilancarkan pada pertengahan September pada tahun 2017, sejumlah 6,3 bilion ETN telah diedarkan. 4,4 bilion ETN dikhaskan untuk pelabur semasa ICO. Dua puluh juta ETN diterima oleh pasukan 12 orang di belakang projek itu. Pada masa penulisan ini, terdapat sedikit di atas 9 juta ETN yang beredar.

Pada masa ini, ETN bukan antara token paling popular di dunia. Oleh itu, ia hanya boleh dibeli dari segelintir pertukaran seperti Cryptopia, KuCoin, Cecair, TradeOgre, CoinBene, dan Cryptomate.

Satu-satunya cara yang selamat untuk menyimpan ETN adalah dalam dompet dalam talian dari aplikasi rasmi platform. Melalui pengurus dompet, pengguna dapat menyediakan dompet dalam talian dan luar talian. Dompet dapat diakses menggunakan perincian log masuk yang sama seperti ketika mengakses platform.

Dompet

Kesimpulannya

Electroneum masih jauh di depannya, dan murni misinya, pasti akan menjadi sangat sukar. Hasrat eksplisit projek untuk mendapatkan penggunaan secara besar-besaran untuk token ETNnya dengan mensasarkan khalayak mudah alih dan pengguna telefon pintar patut dipuji, tetapi kejayaannya mungkin bergantung pada teknologi yang terlibat dan lebih banyak lagi pada pasukan projek untuk memastikan kerjasama yang baik.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector
map