Dompet Tezos (XTZ) Terbaik untuk 2019

Dalam artikel hari ini, kami akan melihat beberapa dompet Tezos terbaik yang mesti anda cuba tahun ini. Pastikan bahawa dompet yang anda pilih memenuhi semua kriteria yang diperlukan.

Tezos adalah platform blockchain yang memungkinkan penggunaan dan pengembangan kontrak pintar, bergantung pada protokol pemerintahan sendiri. Platform dApp ini berbeza dengan yang lain kerana pihak berkepentingan membuat semua keputusan rangkaian melalui sistem pengundian.

Perkara yang perlu dipertimbangkan sebelum memilih dompet XTZ

Sekiranya anda berminat untuk membeli duit syiling XTZ, atau Tezzies seperti yang dipanggil, maka ada beberapa elemen yang harus anda pertimbangkan:

Sokongan mata wang– Perkara pertama yang harus anda cari adalah dompet yang menawarkan sokongan untuk XTZ. Terdapat beberapa pilihan dompet yang menyimpan duit syiling pada masa ini.

Pelbagai sokongan altcoin– Bergantung pada jenis portfolio yang anda mahukan, anda boleh memilih dompet yang hanya menyokong XTZ atau yang menyokong pelbagai cryptocurrency.

Keselamatan– Sahkan jika dompet yang anda minati menyimpan kunci peribadi, mempunyai pengesahan 2 faktor, penyulitan padat, dan sistem sandaran.

Dompet Atom

Dompet Atom adalah dompet merentas platform yang sesuai yang membolehkan anda menyimpan dan mengurus Tezos anda dengan cara yang mudah. Dompet ini serasi dengan kedua-dua peranti Android dan iOS, serta sistem desktop berikut: Windows, Ubuntu, Debian, Fedora, dan macOS.

Atomic Wallet dilengkapi dengan antara muka estetik yang mudah difahami dan dilayari. Dompet ini tidak disimpan, dengan kunci dan kata laluan peribadi disulitkan dan tidak pernah meninggalkan peranti anda. Data transaksi dan rekod log masuk juga disimpan di dalam negara.

Sekiranya anda ingin menukar kripto anda ke Tezos atau syiling lain, ketahui bahawa Atomic merangkumi ciri pertukaran yang membolehkan anda melakukan pertukaran crypto-to-crypto yang pantas. Terdapat juga kemungkinan membeli syiling menggunakan USD, EUR, dan fiat lain melalui kad kredit.

Dari segi pilihan penyimpanan, Atomic Wallet menyokong selain Tezos lebih daripada 300 crypto dan token lain.

Dompet TezBox


TezBox adalah dompet pertama yang dirancang untuk Tezos yang mempunyai antara muka pengguna grafik. Ia dilancarkan ketika projek tersebut dalam penjualan ICO oleh pemaju yang berasal dari komuniti Tezos. TezBox mempunyai antara muka yang mudah dinavigasi, serasi dengan komputer yang berjalan pada sistem Windows dan Mac. Dompet untuk komputer yang dikendalikan oleh Linux juga sedang dibangunkan.

Sambungan Chrome juga tersedia untuk dompet, dan kini terdapat versi Android dan iOS yang sedang dikembangkan.

TezBox menawarkan sokongan bersepadu untuk dompet perkakasan Trezor dan Ledger, walaupun sokongan Tezos tidak disebutkan di laman web Leger. Trezor melakukan ini, menunjukkan bahawa mungkin Tezos lebih baik disokong pada peranti mereka.

Dompet dalam talian menyimpan kunci awam dan peribadi pada peranti pengguna.

tezbox.com

Dompet Guarda

Apa yang membuat Guarda salah satu dompet Tezos terbaik adalah liputan tokennya yang hampir universal.

Sebagai tambahan kepada kripto tingkat atas seperti Bitcoin, Ethereum, dan Ripple, ia juga menyokong pelbagai token ERC 20, serta koin Tezos.

Juga, dompet ini memudahkan pembelian token dengan fiat melalui kad kredit anda, yang menjimatkan masa dan wang kerana anda tidak perlu menukar pertukaran

Guarda serasi dengan hampir semua platform utama, sama ada desktop atau mudah alih. Anda juga tidak boleh memuat turun aplikasi apa pun dan hanya menggunakan Web Wallet dalam talian dari penyemak imbas anda.

Data dompet atau kunci peribadi anda sentiasa berada di memori selamat peranti anda dan memadamkannya sendiri semasa log keluar dari dompet.

Tetapi salah satu ciri paling berguna dari Guarda mungkin ialah perkhidmatan pertukaran crypto bawaannya di mana anda boleh menukar duit syiling terus di aplikasi.

Dompet Galleon Tezos (Tezori)

Galleon adalah dompet perisian untuk menyimpan Tezos. Penggunaan Tezori, infrastruktur dompet sumber terbuka untuk blockchain Tezos, Galleon disokong pada dompet perkakasan dan perisian dan tersedia dalam lapan bahasa yang berbeza. Dompet ini serasi dengan komputer yang berjalan pada sistem Mac, Windows, dan Linux.

Dompet Tezos CLI

The Dompet CLI adalah untuk pengguna yang mempunyai pengetahuan pengkodan kerana memerlukan penggunaan baris perintah. Tezos telah menyenaraikannya di laman webnya dan telah diaudit oleh juruaudit keselamatan luaran yang bebas. Oleh kerana dompet memerlukan beberapa tahap pengalaman baris perintah, agak sukar untuk digunakan oleh kebanyakan pengguna.

Dompet Kukai Tezos

Kukai adalah dompet sumber terbuka berasaskan web yang membolehkan pengguna menyimpan XTZ. Pengguna dapat menghasilkan dompet baru atau mengimport yang sudah ada melalui penggunaan kod benih mnemonic atau fail a.tez.

Dompet ini mempunyai laman web yang ringkas dari segi reka bentuk dan umumnya dianggap baik oleh masyarakat Tezos. Ia diselaraskan secara langsung dengan rangkaian Tezos, yang membolehkan anda menghantar atau menerima XTZ dengan mudah.

Dompet ini mempunyai kemampuan untuk menandatangani transaksi di luar talian, yang bermaksud bahawa kunci anda dijaga dengan selamat dari ancaman dalam talian. Setelah dompet menyambung semula ke internet, transaksi yang anda tandatangani di luar talian kemudian boleh disiarkan melalui rangkaian.

Dompet Tezos.Blue

tezos.blue

The Tezos.Blue adalah dompet ringan untuk pengguna mudah alih, yang disokong pada Android dan Windows 10. Aplikasi untuk dompet tersebut boleh dimuat turun dari Google Play dan Microsoft Store masing-masing.

Pengguna iOS juga dapat menggunakan dompet tetapi hanya tersedia di program Apple Test Flight. Apple tidak menyatakan kapan aplikasi tersebut akan disatukan ke dalam App Storenya.

Walaupun ia dirancang untuk menjadi dompet ringan, ia tidak menjejaskan keselamatan. Ia mendapat keuntungan dari perlindungan sistem operasi sendiri dengan menjadi aplikasi asli, selain membuat kunci peribadi anda disulitkan pada pelbagai peringkat.

Tezos Blue dianggap sebagai dompet fungsional, tetapi nampaknya pasukan pembangunan di belakangnya tidak mengeluarkan sebarang kemas kini selama setahun terakhir.

Dompet WeTez

WeTez dibangunkan oleh syarikat yang beribu pejabat di China, menjadi antara yang pertama membuat dompet mudah alih yang bertujuan untuk penyimpanan dan transaksi XTZ.

Dompet mudah alih disokong pada telefon pintar yang menggabungkan sistem Android dan iOS, sementara perisiannya telah disatukan dengan peranti Tezos. Dompet ini membolehkan pengguna menghantar, menerima, dan mempertaruhkan token untuk hadiah XTZ.

Dompet Model Trezor

Amazon.com

The Trezor T adalah model terbaru Trezor dan satu-satunya yang telah menambah sokongan untuk Tezos dan tokennya yang bernama XTZ. Dompet perkakasan ini menyokong semua cryptos utama lain selain senarai altcoin yang luas.

Peranti kecil ini mengamankan dana anda melalui pilihan PIN, penyulitan lanjutan, pengesahan transaksi manual, dan pengesahan 2 faktor. Trezor disokong oleh pasukan pengembangan aktif yang sentiasa mengeluarkan kemas kini dan peningkatan.

Keputusan

Dengan ini, kami menyimpulkan senarai kami dengan beberapa pilihan terbaik untuk menyimpan syiling Tezos. Pastikan bahawa dompet yang anda pilih memenuhi semua kriteria yang diperlukan sehingga memastikan penyimpanan XTZ anda selamat.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector
map