Cara Membeli Bitcoin dengan Aplikasi Tunai

beli bitcoin

Sekiranya anda ingin mengetahui cara membeli Bitcoin menggunakan Aplikasi Tunai, maka anda telah sampai di tempat yang tepat. Teruskan membaca panduan kami untuk mengetahui bagaimana anda dapat membeli BTC dengan cepat melalui aplikasi ini.

Apa itu Aplikasi Tunai?

Aplikasi Tunai dikembangkan oleh Square, sebuah syarikat teknologi kewangan San-Francisco yang telah melepaskan pembaca kad kredit mudah alih dan banyak perkhidmatan kewangan lain. Aplikasi ini dibuat untuk menyediakan platform yang mudah digunakan untuk pemula Bitcoin.

Aplikasi Tunai adalah aplikasi yang memudahkan pembelian dan penjualan Bitcoin. Pengguna dari kebanyakan negeri dapat melakukan pertukaran dolar dan Bitcoin antara rakan sebaya dan perniagaan mereka yang juga mempunyai Aplikasi Tunai. Ciri-ciri lain yang ada termasuk pengeluaran, deposit, simpanan USD dan BTC, pilihan untuk menghubungkan kad debit / kredit anda sendiri, dan banyak lagi.

Aplikasi Square membolehkan pemula membeli Bitcoin dengan lebih mudah. Perlu diingatkan bahawa Aplikasi Tunai bukan untuk perdagangan sehari. Untuk itu, anda boleh menggunakan Enjin Crypto, kerana ia adalah aplikasi yang lebih sesuai.

Semasa dilancarkan pada tahun 2013, Aplikasi Tunai pada mulanya digunakan untuk mengirim wang kepada keluarga dan rakan secara percuma (seperti Venmo), membayar barang dan perkhidmatan, membayar bil, dan lain-lain. Tetapi kemudian aplikasi itu mengembangkan fungsinya dengan menambahkan pada pembelian Bitcoin 2018 dan pilihan menjual. Aplikasi mudah alih ini telah mendapat banyak daya tarikan, kerana ia membolehkan transaksi P2P dengan Bitcoin tanpa dikenakan sebarang bayaran.

Hasil gambar untuk aplikasi tunai membeli bitcoin

Sumber: TechCrunch

Tidak seperti platform kewangan crypto yang lain, Bitcoin anda tidak disimpan di luar Square, sebaliknya, dana disimpan di akaun Square Cash atas nama anda semasa anda membuat pemindahan. Anda mempunyai pilihan untuk mengeluarkan duit syiling anda apabila anda selesai membeli atau menjual.

* Catatan: Anda akan diminta untuk mengesahkan nama, tarikh lahir, dan 4 digit terakhir SSN anda sebelum anda dapat menghantar lebih dari $ 250 seminggu. Selepas pengesahan identiti, had penghantaran mingguan dinaikkan menjadi $ 2,500.

Square membatasi pembelian dan deposit BTC hingga $ 10,000 setiap tempoh tujuh hari, namun, anda tidak mempunyai sekatan untuk jumlah yang dapat anda jual. Perlu masa hingga beberapa jam untuk transaksi disahkan di blockchain.

Aplikasi Tunai hanya dapat digunakan oleh penduduk 50 Amerika Syarikat dengan harapan Puerto Rico, Guam, Kepulauan Virgin A.S., Samoa Amerika, dan Kepulauan Mariana Utara. Anda tidak akan dapat menggunakan Aplikasi Tunai jika anda melancong ke negara lain atau tinggal di luar sempadan AS. Terdapat versi aplikasi yang tersedia untuk orang berdasarkan di United Kingdom, Jepun, Australia, dan Kanada.

Cara Membeli Bitcoin dengan Aplikasi Tunai: Arahan Langkah demi Langkah

  1. Pergi ke kedai aplikasi Android atau Apple dan muat turun Aplikasi Tunai untuk peranti mudah alih anda.
  2. Kemudian, sediakan akaun Tunai anda.
  3. Masukkan kod yang dihantar kepada anda dan sahkan nombor telefon atau alamat e-mel anda.
  4. Pilih jika anda ingin menggunakan akaun anda untuk urusan perniagaan atau peribadi. Sekiranya anda ingin mengirim wang hanya kepada rakan dan keluarga, pilih “Peribadi.” Jika anda ingin mengirim uang ke barang atau perkhidmatan, pilih “Perniagaan.” Setelah anda mendaftar, pautkan akaun bank anda.
  5. Sebelum anda dapat membeli Bitcoin (BTC), Aplikasi Tunai perlu memasukkan wang ke dalam akaun anda. Ini mungkin memerlukan langkah pengenalan tambahan.
  6. Buka Aplikasi Tunai anda.
  7. Ketik “Tunai & BTC ”atau jumlah dolar yang terdapat di bahagian atas skrin anda.
  8. Leret ke kiri atau ketik simbol BTC di sudut kanan atas.

    Hasil gambar untuk aplikasi tunai membeli bitcoin


    Sumber: Kerajaan Kolej Pendidikan CTE

  9. Ketuk “Beli” dan sesuaikan penggeser harga atau geser ke atas untuk memasukkan jumlah yang ingin anda beli.
  10. Ketik “Beli BTC.”
  11. Masukkan pin Tunai anda atau kenali diri anda melalui Touch ID.
  12. Ketik “Sahkan.”

Adakah Terdapat Bayaran untuk Membeli Bitcoin?

Aplikasi Tunai tidak mengenakan peratusan tambahan atau bayaran tetap. Harga BTC dikira dengan rata-rata harga pasaran yang ditampilkan di bursa utama, termasuk margin atau kelajuan.

Marginnya mungkin berbeza untuk membeli Bitcoin (BTC) dari Aplikasi Tunai dan menjual Bitcoin (BTC) ke aplikasi tersebut. Harga dan margin juga mungkin berbeza dari nilai yang terdapat di bursa, platform perdagangan, atau pasar lain.

Bayaran Aplikasi Tunai untuk deposit dan pindahan 

Mengenai bayaran aplikasi Tunai, tidak ada bayaran yang dikenakan untuk transaksi akaun debit, tetapi dikenakan biaya 3% untuk pemindahan kad kredit untuk pengirim. Akaun penggunaan peribadi tidak dikenakan sebarang bayaran untuk menghantar, meminta atau menerima wang pembayaran peribadi dari kad debit atau akaun bank atau untuk deposit standard.

Menggunakan pilihan deposit segera akan menambahkan yuran 1.5% dari jumlah yang dimasukkan ke akaun bank anda.

Sekiranya anda menerima pembayaran di akaun perniagaan, perniagaan harus membayar yuran 2.75% dari jumlah yang dipindahkan kepada anda.

Mengeluarkan Bitcoin ke Dompet Luaran Anda

Seperti yang kita semua ketahui, tidak boleh meninggalkan dana kripto anda di platform dalam talian, dan adalah amalan terbaik untuk memindahkan dana anda ke dompet Bitcoin luaran yang selamat..

Ikuti langkah-langkah yang ditunjukkan di bawah untuk memindahkan Bitcoin anda ke dompet luaran:

  1. Buka Aplikasi Tunai anda;
  2. Ketik ikon profil di bahagian kiri skrin;
  3. Tatal ke “Dana;”
  4. Ketik “Bitcoin;”
  5. Anda perlu mengesahkan identiti anda sebelum menarik diri;
  6. Setelah melewati langkah ini, ketuk “Transfer Out;”
  7. Ketik “Sahkan;”
  8. Gunakan “Gunakan Alamat Dompet” di bahagian bawah skrin anda atau pindai kod QR dari dompet luaran anda;
  9. Ketik “Sahkan.”

Setelah pengeluaran dari Aplikasi Tunai diproses, Bitcoin (BTC) anda akan dimasukkan ke dalam dompet luaran anda. Pemindahan Bitcoin boleh memakan masa hingga beberapa jam untuk diselesaikan, jadi bersabarlah.

Aplikasi Tunai juga boleh digunakan sebagai alat untuk memindahkan Bitcoin P2P apabila anda memilih untuk membeli Bitcoin di pasaran dalam talian, seperti Paxful dan LocalBitcoins, jika anda telah bersetuju untuk menggunakan kaedah ini dengan pihak peralihan yang lain.

Kesimpulannya

Setelah anda sampai ke akhir artikel kami, anda harus mengetahui cara membeli Bitcoin menggunakan Aplikasi Tunai. Perlu diingat bahawa anda mesti berasal dari negeri dan negara AS yang ditentukan agar dapat menggunakan aplikasi ini.

Gambar pilihan: ccn.com

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Adblock
detector