Apa itu ‘Shitcoin’?

apa itu shitcoin?

Pengenalan

Terdapat dua jenis orang yang ingin mengetahui apa itu shitcoin. Yang pertama adalah orang yang mendengar “shitcoin” di semua tempat: “itu adalah shitcoin!” dan “berhenti mengunyah kotoran anda,” tetapi mereka tidak tahu dengan tepat apa maksudnya menjadi sesuatu yang menjadi sampah. Orang lain mendapat idea tentang apa itu shitcoin, tetapi tidak tahu cryptocurrency mana yang shitcoin dan yang tidak. Jadi bagi mereka yang tidak peduli, berikut adalah beberapa definisi.

Shitcoin

Definisi ‘Shitcoin’

Terdapat beberapa definisi di luar sana:

The Urban Dictionary mentakrifkan shitcoin sebagai “cara terbaik untuk kehilangan wang” dan “cryptocurrency tanpa utiliti atau ciri unik.” Dengan kata lain, shitcoin adalah cryptocurrency yang suatu hari nanti akan menjadi tidak bernilai sama sekali.

Investopia memberikan definisi terperinci, mengatakan bahawa shitcoin adalah “istilah pejoratif yang digunakan untuk menggambarkan altcoin yang telah menjadi tidak berharga. Nilai Shitcoin mungkin hilang kerana minat gagal terwujud, kerana altcoin itu sendiri tidak dibuat dengan itikad baik, atau kerana harganya berdasarkan spekulasi. ” Artikel ini kemudian terus menguraikan ‘shitcoin’ lebih banyak lagi dengan 500 kata keterangan dan analisis.

Poster Quora memanggilnya “altcoin (yang) dianggap tidak bernilai kerana kekurangan … ciri berguna dalam pengembangan blockchainnya. Walaupun kotoran dianggap tidak berharga, itu tidak semestinya menghalangi mereka pergi ke ‘bulan’.

Ada lagi dari mereka Shitcoins?

Ruben Somsen, sebilangan besar Podcast yang tidak dicuci, dan penganjur Pertemuan Bitcoin Seoul cukup baik untuk membuat pemikirannya bekerja pada definisi ‘shitcoin’ yang betul:

Tangkapan skrin Twitter

Duit Syiling Yang Adalah Shitcoins?

Tidak ada dalam artikel ini nasihat kewangan. Saya bukan penasihat kewangan. Sila dapatkan nasihat penasihat kewangan profesional jika anda mencari nasihat kewangan.

Beli Bitcoin


Walau bagaimanapun, sebenarnya, definisi di atas semuanya cukup bagus. Tetapi pada akhirnya, duit syiling apa itu ‘shitcoins’ sebenarnya adalah pendapat. Semua orang mempunyai satu, betul? Dekripsi menaikkan bendera putih dan hanya mendefinisikan shitcoin sebagai “sebarang cryptocurrency yang tidak disukai oleh orang yang membicarakannya.” Dan itu juga mempunyai kelebihan. Sebilangan orang berpendapat bahawa semua cryptocurrency adalah shitcoins.

Noriel Roubini

Ikuti Noriel Roubini, ahli ekonomi Amerika yang mengajar di Stern School of Business di New York University. Pada bulan Oktober 2018, istilah ‘shitcoin’ benar-benar memasuki keterangan Senat Amerika Syarikat di Jawatankuasa Perbankan, berkat penilaian 37 halaman Roubini yang bertajuk, “Crypto adalah Ibu dari Segala Penipuan dan (Sekarang Dipercayai) Gelembung Walaupun Blockchain Adalah Teknologi Paling Hyped yang Pernah Dihasilkan, Tidak Lebih Baik daripada Spreadsheet / Pangkalan Data.

Twitter Screebshot Rubini

Dalam keterangannya, dia menggunakan “shitcoin” dan “shitcoins” setiap kali sebelum membuat sedikit permintaan maaf kepada senat untuk melakukannya dan memetik carian google sebagai bukti istilah itu sebagai tatanama di ruang cryptocurrency.

Keterangan Roubini

Anda boleh menonton keterangan senat penuh Roubini di bawah:

Jadi kembali kepada persoalan. Cryptocurrency mana yang shitcoins?

Adakah Bitcoin adalah shitcoin?

Noriel Roubini berpendapat demikian. Tetapi pada ketika ini, ia adalah duit syiling yang paling tidak mungkin untuk menjadi shitcoin.

Adakah Litecoin adalah shitcoin?

Pencipta Litecoin, Charlie Lee, berpendapat demikian – shitcoin terbaik di luar sana!

Adakah Ethereum adalah shitcoin?

BitMex memanggil Ether sebagai “dua digit shitcoin.”Dan ya … betul.

Untuk setiap cryptocurrency, akan ada perdebatan mengenai apakah itu shitcoin atau tidak. Pada hakikatnya, Father Time akan mempunyai pendapat terakhir mengenai sama ada cryptocurrency yang diberikan adalah shitcoin atau tidak. Dan dalam banyak kes, dia sudah berbicara, kerana banyak projek yang telah mati, hilang, atau ditinggalkan sepenuhnya. Bagi banyak orang lain, hari dihitung.

Asal ‘Shitcoin’

Dari mana istilah “shitcoin” berasal dari dunia cryptocurrency dan ketika menjadi popular adalah misteri. Tetapi ia mungkin bermula sejurus selepas Bitcoin dilahirkan pada tahun 2008-2009. Penyebutan paling awal istilah “shitcoin” yang kita ketahui adalah pada Papan perbincangan BitcoinTalk bertarikh 02 November 2010, 10:21:57 PTG.

penggunaan shitcoin yang pertama kali diketahui

Sebutan terawal mengenai “shitcoin” pada reddit muncul 7 tahun yang lalu, pada tahun 2011. Dan menurut Google Analytics, ada sedikit minat pada perkataan itu hingga 2017-18 semasa ledakan cryptocurrency.

carian google shitcoin

Hari ini, perkataan shitcoin dilemparkan merujuk kepada cryptocurrency seperti kapal di lautan. Selamanya merupakan sebahagian daripada ruang cryptocurrency. Ada sesuatu tentangnya, seperti Eric Lombrozo menerangkan, perkataan itu hanya mempunyai cincin virus yang memungkinkannya menguasai.

TechCrunch baru-baru ini menulis sebuah artikel Coinbase panggang untuk menambah shitcoins dalam sebuah artikel yang menjadi tajuk utama sebagai “Coinbase meninggalkan pendekatannya yang berhati-hati namun bertaut sebagai” coinbase-dabbles-in-shitcoins. “

Meltem Tangkapan Skrin Twitter

Dan jika nama Meltem Demirors terdengar sangat asing bagi anda, itu mungkin kerana anda baru sahaja menontonnya di televisyen nasional … bercakap dengan kongres … menjelaskan dengan serius apa itu Shitcoin.

Anda boleh menyaksikan keterangan itu di sini:

Oleh itu, mari kita tamatkan penjelasan mengenai apa itu shitcoins dengan sedikit muzik shitcoin untuk mempermainkan kita – terima kasih kerana membaca!

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector
map