Analisis Nilai dan Pasaran Pi Network (PI) pada tahun 2021

Nilai Rangkaian Pi

Pi cryptocurrency adalah projek yang bertujuan untuk memungkinkan perlombongan mata wang digital pada peranti mudah alih anda. Perlombongan kripto popular, seperti Bitcoin, adalah usaha yang mahal, terutamanya dengan munculnya ASIC. Terdapat argumen lama bahawa perlombongan BTC menghabiskan banyak tenaga, yang dikatakan oleh pengkritik Bitcoin sebagai pembaziran.

Pada masa ini terdapat sekurang-kurangnya 8.000 mata wang kripto, yang kebanyakannya bertambah baik dari aspek Bitcoin tertentu. Sebagai contoh, Bitcoin Cash (BCH), garpu Bitcoin, mempunyai urus niaga yang lebih pantas dan lebih murah, dan begitu juga Litecoin (LTC). Bagi Pi, peningkatannya adalah dari aspek perlombongan, berusaha menjadikan perlombongan kripto semudah menggunakan aplikasi media sosial apa pun.

Gambaran Keseluruhan Rangkaian Pi

Dilancarkan pada bulan Mac 2019, projek ini dibina berdasarkan teknologi canggih yang membolehkan penambangan PiCoin dengan tenaga yang cekap, mata wang asal rangkaian. Peminat kripto yang berminat dalam perlombongan cryptocurrency dapat memperoleh PiCoin dengan mudah dengan memasang aplikasi mudah alih.

Satu perkara penting mengenai rangkaian Pi adalah bahawa ia sangat cekap dalam perlombongan sehingga anda tidak perlu meletakkan telefon anda ke dinding untuk dilombong. Prosesnya benar-benar menjimatkan tenaga, dan anda boleh melakukannya tanpa menghabiskan bateri telefon anda. Dengan menggunakan telefon anda, anda dapat menambang PiCoin dalam perjalanan sama ada anda dalam perjalanan atau hanya di rumah. Ini sangat sesuai dengan jadual sibuk yang mencirikan kehidupan rata-rata orang hari ini.

Untuk memastikan kepercayaan, rangkaian Pi menggunakan Stellar Consensus Protocol, algoritma konsensus yang digunakan oleh rangkaian Stellar untuk mengesahkan transaksi. Namun, ia telah diubah untuk membolehkan individu menambang PiCoin pada telefon bimbit dan peranti lain. Mengikut Buku putih Pi, salah satu sebab untuk mewujudkan cryptocurrency adalah untuk mengimbangkan kekurangan dan akses wang. Oleh itu, membolehkan individu mendapat ganjaran dengan menggunakan telefon bimbit mereka, yang merupakan kaedah penting untuk mencapainya.

Selain daripada membolehkan penambangan cryptocurrency Pi pada peranti mudah alih, nilai rangkaian Pi menanam kontrak pintar, yang disokong terutamanya oleh Ethereum (ETH). Melalui rangkaian Pi, pengguna dapat mengakses kontrak pintar dan menggunakannya untuk tujuan yang berbeza.

Siapa Pengguna Rangkaian Pi?

Pengguna rangkaian Pi diedarkan secara global. Mereka membantu mengembangkan jaringan dengan melakukan fungsi yang berbeza untuk menjaga jaringan tetap berjalan. Terdapat tiga kategori pengguna ini, iaitu:

Perintis: mereka membuat rangkaian sibuk dengan hanya masuk ke aplikasi mereka setiap hari dan mengesahkan bahawa mereka bukan robot.

Penyumbang: mereka membina rangkaian yang dipercayai dengan memberikan senarai perintis yang mereka kenal secara peribadi.

Duta Besar: mereka menggunakan rangkaian Pi dan juga memperkenalkan pengguna lain melalui rujukan. Dengan kata lain, mereka adalah pembangun pasukan.

Node: Pengguna yang menggabungkan peranan dua yang pertama dan mengendalikan nod rangkaian Pi. Kategori pengguna rangkaian ini membantu untuk mengesahkan rangkaian dan menjaga keutuhannya selain memainkan peranan lain. Setiap orang yang memainkan peranan di atas dapat memperoleh duit syiling Pi baru untuk peranan mereka dalam mempertahankan jaringan.


Reka bentuk rangkaian Pi menjadikannya sangat mudah digunakan, dan, untuk ini, pengguna telah berpindah ke sana. Dalam masa dua bulan dari pelancarannya, rangkaian tersebut sudah dirakam lebih 200,000 pengguna aktif. Pada awal Februari 2021, rangkaian mempunyai sekurang-kurangnya 2.5 juta pelombong yang menambang cryptocurrency menggunakan peranti yang berbeza dan lebih daripada 10 juta pengguna di semua.

Walaupun dengan kemajuan tersebut, rangkaian Pi masih dalam tahap pertama dari tiga fasa projek ini. Pi crypto akan tersedia di bursa cryptocurrency pada akhir fasa ketiga. Pada peringkat ini, mereka yang melombong sekarang akan dapat menukar cryptocurrency Pi mereka untuk mata wang lain. Projek ini masih dalam fasa beta, dan pelombong baru dapat ditambah dengan jemputan. Penambangan Pi akan berterusan sehingga jaringan mencapai 10 juta perintis (pelombong) yang terlibat. Ini adalah titik ketika ganjaran perlombongan akan turun menjadi sifar.

Dengan perlombongan syiling baru yang terhad, mata wang rangkaian mungkin menjadi sangat langka dan jadi lebih berharga, kerana bekalan yang beredar akan diperbaiki, seperti Bitcoin.

Nilai Jaringan Pi dan Ramalan Harga

Oleh kerana Pi masih dalam fasa Beta, agak sukar untuk meramalkan nilai rangkaian Pi. Pelombong telah menyatakan keyakinan terhadap nilai masa depannya kerana kecekapan dan kemudahan penggunaan untuk perlombongan.

Walau bagaimanapun, walaupun ia belum dilancarkan di bursa dan tidak mempunyai nilai sebenar, buat masa ini, pertukaran cryptocurrency Changelly telah memberikan beberapa ramalan harga. Pertukaran itu meramalkan bahawa nilai rangkaian Pi akan menjadi $ 0.16 pada awal tahun 2020. Ini tidak dapat dicapai, dan nilainya saat ini $ 0,00.

Ini adalah peluang bagi pelombong baru untuk memasuki projek dan memulakan perlombongan. Sehingga mereka dapat memperoleh sebanyak mungkin crypto sebelum perdagangan dimulakan. Changelly juga meramalkan bahawa harganya mungkin meningkat menjadi $ 5 menjelang 2025, dan mereka yang sudah mempunyai cryptocurrency dapat memperoleh keuntungan dengan ketara pada masa itu.

Kesimpulannya

Nilai rangkaian Pi kemungkinan akan bertambah apabila akhirnya tersenarai di bursa. Pasukan rangkaian Pi merancang untuk menjadikan Pi crypto sebagai yang paling popular pada masa akan datang. Sebilangan orang sudah menyebutnya “Bitcoin masa depan.” Sekiranya anda ingin menjadi sebahagian daripada projek cryptocurrency revolusioner ini dan menambang crypto pada peranti mudah alih anda, anda masih boleh melakukannya sekarang dan menjadi sebahagian masa depan.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Adblock
detector