Temu ramah eksklusif dengan VP penyedia perkhidmatan perlombongan awan multifungsi, Cryptouniverse

Dalam temu ramah eksklusif dengan VP of Cryptouniverse, dia menjelaskan bagaimana pelombong tidak perlu membuat pelaburan besar untuk memulakan perlombongan. Dia menjelaskan bagaimana, dengan Cryptouniverse, pengguna dapat memulakan perlombongan dengan hanya $ 50 [lebih kurang].

          1. Bagaimana projek CryptoUniverse.io dapat dilaksanakan? 

Kisah kami bermula pada tahun 2015. Industri kripto baru mula terbentuk. Bagi dua rakan saya dan perlombongan adalah minat. Kami akan menganalisis teknologi blockchain, cryptocurrency, dan POW-mining, membeli dan menguji setiap kad video yang kami dapati. 

Pada tahun 2017, kami membuat ladang ujian pertama kami. Kami bermula dengan dua rig sahaja, tetapi dua bulan kemudian kami sudah mempunyai 54 rig, 10 ASIC S9, dan menunggu L3 baru dihantar. Menjelang Oktober kami mendirikan ladang perlombongan kedua. Menjalankan ladang ujian membolehkan kami mengumpulkan sebilangan besar statistik yang tidak ternilai dan mendapatkan idea tentang apa yang berfungsi dan yang tidak. 

2. Bilakah syarikat itu ditubuhkan dan oleh siapa? 

Kami membuat CryptoUniverse pada 14 Februari 2018 – dengan dua rakan saya yang sama yang telah terlibat dalam projek ini sejak awal. Pada masa itu kami mempunyai pasukan 8 orang, tetapi hanya dalam beberapa bulan kami membuka pejabat baru dan kakitangan kami berlipat kali ganda. Kemudian kami mengumpulkan semua pengalaman dan statistik perlombongan kami dan membina pusat data berfungsi penuh pertama kami di Kirishi, wilayah Leningrad. Kami berkembang sejak itu. Kini syarikat kami mempunyai 126 pekerja dan kami diwakili di beberapa negara.

3. Sila berikan penjelasan terkini syarikat. Apa tujuan mewujudkan CryptoUniverse?

Visi awal kami adalah untuk memperkenalkan lebih banyak orang ke dunia cryptocurrency dan blockchain. Tujuannya adalah untuk membina kepercayaan dan mewujudkan platform telus yang mesra pengguna di mana semua orang boleh mendapatkan akses mudah ke industri perlombongan. 

Pada masa ini, CryptoUniverse menawarkan perkhidmatan penambangan awan dengan pelbagai kontrak untuk strategi dan anggaran apa pun, dan juga mengembangkan fitur baru. Kami mengutamakan keperluan pelanggan kami, jadi kami berhasrat untuk mengurangkan jumlah klik. Salah satu pendahuluan terkini adalah pilihan untuk melakukan pembayaran dengan Visa dan Mastercard. 

4. Rancangan untuk lima tahun akan datang?

Oleh kerana bilangan pelanggan kami terus meningkat, kami semakin meningkat. Musim panas ini, kami merancang untuk membuka pusat data baru yang maju. Ia akan menjadi taman teknologi, di mana, selain cryptocurrency, kami akan bekerjasama dengan AI, BigData, dan IoT. Kedua, kami mengembangkan platform baru dengan ciri canggih. Ia akan menjadi ruang di mana anda dapat menambang, menyimpan pendapatan anda, menukar cryptocurrency, menjual dan membeli kontrak perlombongan, dan sebagainya. 


Selain itu, kami merancang untuk memasuki pasaran AS. Kami juga akan mengusahakan projek sampingan kami – sebagai contoh, Universiti Perlombongan, di mana kami akan memberikan pengetahuan yang relevan dalam bidang cryptocurrency. 

5. Di manakah Pusat Data berada? 

Pusat data utama kami terletak di Kirishi, Rusia, dan yang baru akan dibina di wilayah Irkutsk. Kami memutuskan untuk memanfaatkan iklim Siberia yang sejuk dan akses mudah ke tenaga hidro. Ini membolehkan kita menjimatkan sistem penyejukan, jadi kita dapat lebih cekap tenaga, menetapkan harga kontrak yang rendah dan, terakhir tetapi tidak kalah pentingnya, untuk menjadi lebih hijau.

6. Bercakap mengenai peralatan anda: adakah ia berdaya saing?

Tentunya. Kami sentiasa menguji model pelombong baru di pusat data kami dan hanya menawarkan model yang terbukti paling berkesan. Sebagai contoh, Mei lalu kami membeli pelombong baru dari Сanaan (AvalonMiner 852, 911 1041F, 1041) dan Bitmain Antminers (S15, T15, S17, T17). Kami bekerjasama dengan pengeluar peralatan perlombongan utama: kami telah bekerjasama dengan Bitmain dan Canaan, dan Innosilicon akan bergabung dengan mereka dalam masa terdekat sebagai rakan baru kami.

7. Bolehkah anda menghilangkan mitos bahawa untuk menjadi pelombong, anda memerlukan banyak modal permulaan untuk peralatan? 

Sebenarnya, ia bukan mitos. Kos perlombongan akan bergantung pada strategi anda. Sekiranya anda membina sistem perlombongan anda sendiri, maka modal permulaan yang diperlukan adalah tinggi, begitu juga dengan kos penyelenggaraannya. Pelombong dari rumah mesti belajar bekerja dengan perisian, menjaga keadaan operasi, menyediakan peralatan penyejukan berterusan, dan menangani masalah kebisingan. Kos elektrik boleh memakan lebih dari 50 peratus pendapatan mereka. Perlombongan awan jauh lebih mudah dicapai. Apabila anda memilih untuk melombong di awan, anda menyerahkan semua masalah ini kepada penyedia perlombongan awan anda.

8. Berapa banyak modal yang cukup untuk menjadi pelombong di platform anda? 

Anda tidak memerlukan modal yang besar untuk memulakan perlombongan dengan CryptoUniverse. Jumlah minimum pelaburan awal adalah sekitar $ 50. Saya mengatakan ‘kira-kira’, kerana turun naik pasaran kripto tinggi, dan harganya sedikit berubah sepanjang masa – kadang-kadang lebih kerap daripada sekali sehari. Walau bagaimanapun, harga kontrak setanding dengan kos keluar ke bar. Perlombongan adalah alternatif yang lebih sihat.

9. Bagaimana seseorang boleh melabur dalam platform ini?

Dengan membeli hashrate, membeli pelombong atau melabur secara langsung di syarikat. Membeli hashrate adalah kaedah termudah untuk memulakan perlombongan. Membeli pelombong anda sendiri lebih menguntungkan dalam jangka masa panjang, tetapi ia adalah pelaburan jangka panjang – minimum 2-3 tahun. Di masa depan, akan ada pilihan penyertaan ekuiti dalam membeli pelombong.

Sejak kebelakangan ini, terdapat banyak projek kripto yang mencurigakan, dan saya sedar bahawa banyak pelabur takut memasuki pasaran kerana takut akan kerugian atau penipuan. CryptoUniverse bermaksud kepercayaan dan ketelusan sepenuhnya. Pusat data kami nyata dan terbuka untuk lawatan ke semua pelanggan dan bakal pelabur kami.

10. Apakah cryptocurrency atau kaedah pembayaran yang anda gunakan?  

Kami menggunakan BTC dan LTС, cryptocurrency yang terbukti paling stabil selama ini. Sudah tentu, kami menerima kedua-duanya. Terdapat juga pilihan untuk membuat pembayaran melalui SWIFT dan sistem SEPA Eropah ke akaun semasa IBAN. Baru-baru ini, kami telah bekerjasama dengan Connectum – sebuah bank dalam talian yang mempunyai lesen kewangan di Great Britain dan memperoleh lesen oleh VISA dan Mastercard, yang menjamin kebolehpercayaan dan kualiti perkhidmatan yang mereka berikan. Jadi sekarang kami juga menerima pembayaran kad.

11. Apa jaminan yang anda tawarkan kepada pelanggan anda dari segi keselamatan? Terdapat kes penggodam memasuki dompet dan pertukaran.

Kami secara komprehensif mendekati masalah keamanan, mulai dari pilihan bahan bangunan untuk pusat data kami, hingga perlindungan peretasan dan penipuan yang terperinci. CryptoUniverse mempunyai sistem keselamatan dan pemantauan yang disatukan dengan sistem amaran pendua. Pakar keselamatan dan IT bertugas 24/7. 

Sistem ini dilindungi dari serangan DDOS- dan penggodam, dan pelayan diaudit setiap bulan. Untuk melindungi dana, kami menggunakan dompet sejuk dan kunci peribadi yang disulitkan. Apabila seseorang cuba mengeluarkan wang, sistem menjalankan analisis tingkah laku; maka setiap transaksi melalui audit manual. Ya, ini meningkatkan masa pemprosesan tetapi memberikan tahap perlindungan yang tinggi sebagai balasannya. Berkat sistem ini, tidak ada satu pun situasi yang dapat dipertikaikan yang berkaitan dengan proses penarikan dalam seluruh sejarah CryptoUniverse. Sebagai tambahan kepada semua perkara di atas, kami mempunyai modal saham 700 ribu dolar, jadi kami memikul tanggungjawab kewangan sepenuhnya. Kami memiliki tanah dan bangunan, yang menjadikan kami bebas dari penyewa dan juga merupakan bahagian berharga dari aset kami.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Adblock
detector