PR: Rakaman Dapp Fest India – Persidangan Blockchain yang Sangat Berjaya di India

Kami percaya “Sendirian satu tetes – Bersama-sama kita adalah lautan” – Dan ya, persidangan blockchain terbaru kami, India Dapp Fest ’19 di Silicon Valley of India adalah kejayaan besar dan tidak akan mungkin tanpa sokongan dan kerjasama penaja kami, rakan media, rakan jangkauan, pemaju, penonton dan seluruh komuniti yang dengan gembira menunjukkan kehadiran mereka di tempat tersebut. 

TERIMA KASIH LAGI, SEMUA ORANG, UNTUK MEMBUAT ACARA INI KEJAYAAN BESAR! 

Sekiranya anda masih tertanya-tanya apa Fest India Dapp sudah tentu, kami mencadangkan anda melayari ‘India Dapp Fest atau Blockchained India’ di Google atau kotak carian mana-mana mesin carian – anda akan kagum melihat betapa hebatnya komuniti blockchain menganjurkan salah satu persidangan blockchain terbesar di Asia pada bulan Jun 2019. 

Penganjur dan Sekilas Pantas! 

Dianjurkan oleh Blokumen Studios dan dikuasakan oleh India yang disekat, India Dapp Fest adalah persidangan berwawasan lima hari oleh banyak peminat blockchain dan crypto, profesional, pembangun, penyokong crypto, startup blockchain dan pakar di India. Acara ini diikuti dengan roadshow di seluruh negara, yang diadakan di bandar-bandar besar di India untuk meningkatkan kesedaran mengenai trend yang muncul dan mengumpulkan pendapat dan suara blockchain & penyokong crypto negara. Ini bertujuan untuk kemudian menyiapkan draf laporan peraturan yang sesuai dengan blockchain dan membentangkannya kepada penggubal undang-undang negara tersebut. Di samping itu, acara ini mewakili beberapa otak yang cemerlang di sebalik produk inovatif yang dibina di atas teknologi blockchain – dan memulakannya sebagai platform untuk hackathon blockchain dan podium yang sempurna untuk mengemukakan idea besar mereka yang akan datang di ruang blockchain. 

Terlebih lagi, ia adalah dais yang ideal untuk minda cemerlang untuk menjadi Draper University Hero, program pemecut keusahawanan teratas Silicon Valley! 

Rangkuman Lima Hari India Dapp Fest’19; 

Persidangan ini dipercayai menjadi salah satu persidangan terbesar di India pada tahun 2019 – kerana, acara ini pada mulanya menampilkan 3 hari untuk bengkel interaktif & hackathon di mana Matic Network (projek blockchain terkenal mengumpulkan dana dari Binance IEO dan mendapat perhatian dari Coinbase Ventures), Algorand, syarikat blockchain dan teknologi bukti tanpa izin dan Chain Security (firma keselamatan blockchain) adalah pemain utama untuk berinteraksi dengan peserta, membimbing mereka, mentor mereka dan menilai mereka untuk dipilih untuk meneruskan sesi projek. Kemudian, dua hari terakhir perayaan ini difokuskan pada persidangan blockchain dengan beberapa perbincangan luar biasa, panel menarik, sesi pengundian dan akhirnya pelancaran laporan cadangan pengawalseliaan mesra blockchain yang ditunggu-tunggu oleh India. 

IDF

Dengan tiga hari yang dikhaskan bengkel dan hackathon dari 11 – 13 Jun, dianjurkan di IndiQube Alpha Building Co-working space di Bangalore, mentor & hakim memuktamadkan 8 peserta yang ditawarkan peluang untuk mengikuti sesi terakhir di hadapan para pelabur dan hakim. Kemudian, persidangan yang fokus berlangsung selama dua hari dari 14 Jun – 15 Jun di LaliT Ashok Bangalore dengan pengenalan penganjur dan semangat di sebalik keseluruhan idea – Blocumen Studios dan Blockchained India oleh usahawan dinamik dan Wira Universiti Draper, Akshay Aggarwal. 

14 Jun, Hari 1 Persidangan India Dapp Fest’19

Panggung dibuka dengan ceramah yang mengejutkan oleh Pengarah Nitin Gaur, Digital Assets WW, IBM mengenai ‘The Global Landscape of Digital Assets’, yang membincangkan bagaimana IBM menuju untuk meneroka lebih banyak lagi dalam ekosistem blockchain dan bagaimana perniagaan lain harus membuat penanda aras mereka di Landskap Global dengan teknologi blockchain.  

Kemudian, panel yang hebat telah diatur bersama moderator David Casey -CEO dari NuMundo mengenai topik mengejutkan ‘Desentralized Ecosystems Around the World’, dengan penuturnya ialah Anderson Tan – Ketua Pegawai Eksekutif dan Pengasas Alpha Omega Capital, Anna Melton -Founder – Decentralized Ventures, Mr.Akshay Aggarwal pengasas Blockchained India. 


IDF

Namun panel lain kemudian mengasyikkan penonton blockchain kami yang berpusat di topik hebat – “Akses & Kawalan pada Blockchain: Model Awam, Swasta dan Konsortium ”dimoderatori oleh Sam Noble CTO – EOS Dublin, Ravi Chandrasekaran – Rakan Praktik – Blockchain di Wipro Technologies, Gokul Alex – Pengarah Bersekutu, PwC. Hasil utama panel ini adalah bagaimana blockchain swasta dan awam dan konsortium berfungsi dan kes penggunaan model ini. 

Dan kemudian panggung itu dipenuhi dengan populariti Matic Network dan bagaimana pengusaha India berjaya mengumpulkan dana dari pertukaran crypto terbesar, Binance’s IEO, juga pembiayaan dari Coinbase Ventures, firma pelaburan oleh Coinbase crypto exchange. Sandeep Nailwal, pengasas bersama & COO Matic Network mengarahkan penonton dengan perjalanannya yang berjaya melancarkan Matic Network dengan pemikiran cemerlang dari India. Dia bercakap mengenai “Building to Scale: Side Chain Solutions” yang merupakan salah satu penonton ceramah yang memberi inspirasi yang pernah dialami. 

IDF

Menjelang waktu makan tengah hari yang indah, penonton menikmati dua ceramah yang lebih luar biasa – ceramah pertama oleh Pengasas Mr. Subbu Jois, Aurigraph.io mengenai ‘Quantum Cryptography & Protokol untuk Masa Depan ‘, dan yang lain oleh Kumar Airudha IOTA ahli jawatankuasa pemandu mengenai Pembayaran Sejagat di Blockchain. 

Dalam Panelnya mengenai Kriptografi Kuantum, Mr. Subbu Jois mengatakan bahawa “Dunia beralih dari Pangkalan Data dan Aplikasi dan Pengendalian Data terpusat” yang mengisyaratkan mengapa ekosistem terdesentralisasi harus penting untuk masa depan kita. 

Waktu makan, rakan media dan rakan jangkauan kami tidak sabar sesaat untuk bercakap dengan pembesar suara kami dan menemu ramah mereka untuk dipaparkan di laman web mereka. Naimish dari CoinCrunchIndia menemubual Sam Noble, CTO dari EOS Blockchain sementara Nidhi Kolhapur dari Coinpedia dengan cepat menangkap pandangan dari Nitin Gaur, IBM Blockchain. Juga, Shrikanth dari Blockmanity.com dan Shiv dari Crypto Conversation duduk untuk membincangkan rancangan masa kini dan masa depan Algorand dengan Duta jenama itu, Gokul Alex. 

Walaupun Waktu Makan Siang diatur untuk menikmati makanan yang lazat, penonton kami tidak menunggu satu minit pun untuk membina rangkaian dan memperkenalkan diri mereka kepada penceramah dan orang kenamaan dari ruang blockchain di IDF.

IDF

Penonton, penceramah dan pasukan IDF kemudian kembali untuk mendengarkan pakar mengenai topik lain yang paling menarik ‘Unicorns of Blockchain: Terlalu awal?’, Yang mendapat perhatian daripada pengusaha blockchain negara dan pengasas syarikat permulaan. Panel ini dikendalikan oleh Amrit dari Headstart dengan pembicara Brij Bhasin dari Money Single, Manish Singhal, dan Anderson Tan dari Alpha Omega Capital. Panel itu menekankan apa yang diperlukan syarikat blockchain menjadi unicorn dan apa yang meletakkan projek blockchain dari dunia! Semasa menjawab soalan, pengusaha kapitalis teroka dan Filipina Anderson Tan dari Alpha Omega Capital menyatakan bahawa; 

  •   Masa mesti betul
  •   Pasukan bintang rock
  •   Visi Besar 
  •   Model perniagaan yang berfungsi 
  •   Keperluan pembiayaan

IDF

Banyak ceramah dan panel acara lain yang menarik adalah ‘Rising Stars of Crypto & Path Ahead yang menampilkan beberapa nama kripto terbesar & industri blockchain- termasuk – Ketua Pegawai Eksekutif dan Pengasas Yeshu Agarwal, Traden, Pengasas Bersama Sumit Gupta & CEO, CoinDCX, Abhinav Ramesh CEO dan Pengasas Bersama, Murmur DApp, Edul Patel Co-Founder di Mudrex.com (YCombinator W2019), Panel mengenai ‘Masa Depan Kerja’ Oleh Rishi Das Co-founder & Pengerusi, IndiQube, David Casey Ketua Pegawai Eksekutif NuMundo, Jessica Zartler Blockchain Anthropologist.

Hari pertama kemudian diakhiri dengan “Draper University Pitch Competition”, dihakimi oleh Akshay Aggarwal CEO Blocumen Studios, Alumni Ambassador, Draper University, Anderson Tan CEO dan Pengasas, Alpha Omega Capital, Saurabh Arora Usahawan dan pakar Blockchain, dan Nitin Gaur Director, Digital Aset WW, IBM. 

IDF

15 Jun, Hari 2 Persidangan India Dapp Fest’19 

Tenaga masih di puncak .. !!! Dengan kejayaan besar dalam persidangan hari pertama, kami semua sangat teruja dan berganda untuk menandakan acara ini seperti persidangan blockchain terbesar di Asia. 

IDF

Jadi hari ke-2 persidangan India Dapp Fest dimulakan dengan Penjagaan Kontrak Pintar oleh Encik Jitendra Chittoda dari Chain Security yang juga berinteraksi dengan penonton dan menyelesaikan pertanyaan mereka yang berkisar mengenai keselamatan, kontrak pintar, dan blockchain. 

Ia kemudian dilanjutkan dengan panel yang mengasyikkan mengenai “Mengunci Data di Blockchain”, dengan pembicara Nilesh Trivedi dari Clear Tax, Amol Kulkarni dari Intel, Jitendra Chittoda dari Chain security – Dikendalikan oleh Anirudha dari Acyclic Labs. 

Setelah sesi panel yang mengagumkan, penonton dengan sabar menunggu untuk mendengarkan Dr. Ajai Garg yang mengetuai Jabatan Cyber ​​Security International Corporation dan Startup Innovation, MeitY dari Pemerintah India. Dia berbicara mengenai pandangannya mengenai teknologi blockchain, masalah seputar teknologi baru ini dan bagaimana menyelesaikannya.

 Dalam ceramahnya dia menambah; 

Masalah terbesar yang akan diselesaikan oleh blockchain adalah menjadikan anda pemilik data dan membantu mengewangkannya. Dia terus menambah; “Keperluan untuk kita (dari blockchain) lebih besar daripada yang ada di Barat”. “Anak muda hari ini tidak bersedia untuk mengambil kualiti hidup kelas B”.

Selepas ceramah yang memukau oleh Ajai Garg, Gnana Lakshmi, Ketua Pegawai Teknologi Trustlin dan rakan kepimpinan di Women Who Code mengisi semangat kejayaan wanita dan bercakap mengenai Melebihi Perduaan dengan memetik Women Who Code. Selepas ceramah ringkasnya, panel yang paling menarik diatur yang mungkin merupakan inti dari ruang blockchain hari ini. 

Panel mengenai ‘Women in Blockchain’ juga diatur untuk membincangkan kepelbagaian, memberi inspirasi kepada lebih banyak wanita untuk memasuki ruang blockchain dan peluang kerjaya apa yang dapat mereka pilih. Panel ini dikendalikan oleh pengurus penjenamaan India Dapp Fest & Wartawan kripto bebas Tabassum dengan pembesar suara Gnana Lakshmi Ketua Pegawai Teknologi, TrustIn, Rakan Pengurusan Anna Melton & Pengasas, Desentralized Ventures dan Jessica Zartler, seorang Ahli Antropologi Blockchain. 

Kemudian, perintis blockchain India memimpin panel baru yang bertajuk ‘The Blockchain Landscape in India’, dengan penceramah Aanchal Thakur – Rakan Kongsi di DayOrg Consulting Group, Anirudh Rastogi – Pengasas Undang-Undang Ikigai, Sunil Aggarwal dari TalentSprint, Akshay Aggarwal, dikendalikan oleh Vishal Krishna dari kisah Anda.

Idf

Setelah perbincangan panel yang paling interaktif, ceramah yang menyegarkan oleh Sunil Aggarwal membincangkan “Politik Spiritual Aspirasi Blockchain” dan menambah pandangan menarik; 

“Menjaga ketakutan adalah kaedah terbaik untuk memerintah dengan berkesan. Inti sebenar blockchain berasal dari tidak takut. Ingat, blockchain bukan hanya teknologi tetapi falsafah. “

Dia seterusnya bercakap mengenai wang dan mata wang berdasarkan hutang; 

“Kakek saya memperoleh 50 rupee sebulan dengan 7 orang anak dan dia kelas menengah. Ayah saya memperoleh 500, mempunyai empat orang anak dan dia adalah kelas menengah yang saya peroleh 50000 sebulan dan isteri saya memperoleh dan kita mempunyai seorang anak. Namun kita adalah kelas menengah. “

Melancarkan Draf Laporan Peraturan Mesra Blockchain 

Juga, ini adalah hari ketika Team Blockchained (India Dapp Fest Organizer) melancarkan draf laporan dasar peraturan dan pasukan berkongsi slaid deskriptif, yang mewakili pemerhatian di seluruh negara mengenai blockchain dan apa sebenarnya blockchain India & keperluan komuniti crypto dari India dalam industri crypto. Laporan itu dikumpulkan setelah 400+ orang mengambil bahagian dan memberikan pendapat mereka mengenai peraturan crypto dengan 33% Usahawan, 32% profesional Teknologi Maklumat, 21.70% Penggemar Blockchain, 8.60% Pelajar / Intern, 6.50% Penyelidik, 3.70% Pelabur, 0.70% peguam, dan 0.30% Wartawan. 

Laporan tersebut banyak dikumpulkan dari Bangalore, Hyderabad, Mumbai, dan Delhi di mana blockchain & komuniti crypto dari Mumbai & Hyderabad lebih tinggi memberikan respons dan kemudian diikuti oleh Bangalore dan Delhi. Dengan pemerhatian laporan kolektif dari empat kota teratas di India, Mr. Anirudh Rastogi, yang merupakan rakan kongsi di Ikigai Law kemudian mengambil panggung dan membincangkan cadangan untuk pemerintah mengatur cryptocurrency. Dalam ceramahnya, dia menambah; 

“Pemerintah harus mengubah pendekatan untuk mengatur cryptocurrency” dengan mencatat, Regulator adalah “Overestimation of risk dan underestimation of potensi”. 

Dia terus menambah kemas kini Regulatory Sandbox yang baru-baru ini telah menghapus produk crypto termasuk aset crypto, ICO, perkhidmatan pemasaran rantai, dan apa-apa produk tersebut sambil menyimpan maklumat yang selamat mengenai teknologi yang muncul termasuk blockchain. Mengenai peraduan serupa, dia menambah;

Peraturan diri, pengaturan bersama dapat melakukan pekerjaan yang lebih baik dalam mengatur teknologi yang cepat muncul. Peluang kotak pasir adalah peluang yang hilang. 

Selain draf laporan, acara hari kedua berakhir dengan penyampaian anugerah Draper University Pitch selesai. 

Sorotan lain dari acara tersebut ialah ‘Conscious Decentralization, ceramah oleh Jessica Zatler, perbincangan panel yang luar biasa mengenai“ Crypto Surfing: How to Ride the Waves ”oleh Neeraj Khandelwal Co-Founder & CTO, CoinDCX, Ketua Pegawai Eksekutif dan Pengasas Bersama Abhinav Ramesh, Murmur Dapp, Ketua Pegawai Eksekutif dan Pengasas Sainath Gupta, Prime, panel lain yang sangat baik di “The Enterprise Diaries, pelajaran to Iterate On” dari empat orang kenamaan – Prem Kumar dari PwC, Amol Kulkarni dari Intel , Ram Gullamuddi dari Zagg Protocol – disederhanakan oleh Vipul dari NassComm. 

Kemaskan!

Dan kemudian kami melengkapkan persidangan blockchain terbesar di India dengan sesi rangkaian dan ucapan terima kasih. 

Kami mengucapkan terima kasih kepada semua orang yang menjayakan acara ini dan kami akan segera kembali lagi dan berharap agar Kerajaan India juga mempertimbangkan suara kolektif blockchain & profesional kripto lebih awal daripada merumuskan peraturan / dasar peraturan di sekitar crypto & teknologi blockchain untuk warganegara India. 

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Adblock
detector