Ramalan Harga Tezos untuk 2021: Meneruskan Corak Naik-Turun

Tezos – Ringkasan Ramalan

Ramalan Tezos: H1 2021

Harga: $ 5 – $ 6

Pemacu harga: Sentimen pasaran Crypto, komen Elon Musk mengenai cryptos, EDO Upgrade

Ramalan Tezos: 1 Tahun   

Harga: $ 10 – $ 15

Pemacu harga: Peningkatan Tezos, Memulihkan ekonomi global, Peningkatan Tezos

Ramalan Tezos: 3 Tahun   

Harga: $ 50 – $ 100

Pemacu harga: Sentimen pasaran Crypto, Penerapan DeFi oleh Tezos, Peningkatan, Politik global

 

Tezos (XTZ) nampaknya merupakan salah satu cryptocurrency paling lemah pada masa ini, dengan hanya memperoleh sekitar 300% nilai dari julat normal $ 1.80 selama 6-7 bulan terakhir, sementara mata wang digital lain telah memperoleh keuntungan besar. Walaupun ini masih mengesankan bagi Tezos, kerana dalam ramalan jangka panjang terakhir untuk altcoin ini pada bulan November, pembeli masih belum dapat dijumpai, walaupun pasaran crypto melonjak tinggi. Tetapi, akhirnya berjaya mengejar kumpulan geng yang lain, melonjak melebihi $ 5.50 pada pertengahan Februari.

Walau bagaimanapun, kini diperdagangkan sekitar $ 2 lebih rendah, yang menunjukkan kelemahan dalam cryptocurrency ini. Kripto lain telah dengan keras kepala memegang sebahagian besar keuntungan baru-baru ini, dan sebilangan besar mereka terus membuat yang baru, termasuk [[Bitcoin]], yang menembusi di atas $ 50,000 pada 15 Februari, dengan Elon Musk dan Tesla memberikannya kekuatan besar, sementara Tezos telah mengembalikan hampir 40% dari nilai tersebut. Tezos mempunyai sejarah membalikkan diri setelah pergerakan bullish yang kuat, dan memberikan kembali sebahagian besar kenaikan sebelumnya, dan penurunan semasa tidak mendorong keyakinan di kalangan pembeli, dan bahkan dapat menakutkan mereka. Tetapi ini adalah masa yang berbeza untuk pasaran kripto, yang mungkin mengubah kebiasaan untuk Tezos, jadi kita akan melihat pada minggu-minggu berikutnya apakah Tezos akan mempertahankan keuntungannya atau mundur, seperti yang pernah terjadi sebelumnya.       

 

Semasa XTZ / USD Harga: $

 

Perubahan Terkini dalam Harga Tezos

Tempoh Tukar ($) Ubah %
1 bulan +0.37 +9.3%
3 bulan +1.05 +46.7%
6 bulan -0.15 -4.4%
1 tahun +0.40 +13.7%
2 tahun +2.70 +450%

Faktor Yang Mempengaruhi Tezos 

Tezos adalah cryptocurrency yang agak baru, dan ia berada di kedudukan ke-23 dengan permodalan pasaran, sekitar $ 4,408 bilion, yang jauh meningkat dari $ 1,550 bilion pada bulan November 2020, pada masa ramalan jangka panjang kami sebelumnya. Walaupun, seperti yang kami sebutkan, penilaian dalam kapitalisasi pasar lebih kecil daripada kenaikan kapitalisasi kripto lain. Tezos memulakan hidup pada tahun 2018, yang bukan masa terbaik untuk cryptocurrency, dengan pasaran mata wang digital di tengah-tengah kemalangan, setelah lonjakan pada akhir tahun 2017. Akibatnya, ia mengikuti kripto utama yang turun dalam beberapa yang pertama bulan seumur hidupnya, kehilangan lebih daripada 90% nilainya pada bulan Disember tahun itu.


Kemudian Tezos kembali hidup pada tahun 2019, ketika penggunaannya meningkat dan pasaran cryptocurrency mula hidup semula, dan pada bulan Ogos 2020 ia mencapai $ 4,38. Ia tidak mendapat keuntungan dari lonjakan pasaran mata wang digital pada Q4 tahun 2020, sementara Bitcoin dan cryptos lain melonjak lebih tinggi, yang menimbulkan persoalan. Tetapi, ia menyertai lonjakan crypto, bermula pada bulan Januari dan terutama pada bulan Februari tahun ini, walaupun terdapat beberapa percubaan yang gagal sebelumnya. Peningkatan Tezos baru, EDO, meningkatkan utiliti dan pengembangan aplikasi, terutama yang berkaitan dengan DeFi, yang membantu mendorong harga lebih tinggi pada pertengahan Februari. Tetapi seperti yang disebutkan di atas, ini telah memberikan sebagian besar keuntungan, karena pasar crypto lainnya juga mundur.

Carta Langsung Tezos

Ramalan Harga Tezos untuk 5 Tahun akan datang

Seperti halnya semua cryptocurrency lain sekarang bahawa mereka telah memperoleh status safe haven, Tezos juga dipengaruhi oleh sentimen di pasar crypto. Walau bagaimanapun, dalam beberapa bulan kebelakangan ini, ketinggian di belakang altcoin utama lain, yang melonjak lebih tinggi, sementara XTZ / USD turun lebih rendah pada minggu ketiga Februari 2021, diperdagangkan pada sekitar $ 3.40s dari paras tertinggi pada $ 5.40. Selain itu, asas-asas di sebalik rangkaian sedikit lebih cerah, kerana Tezos bekerjasama dengan bank-bank tertentu di Eropah, dan bertujuan untuk menjadi pilihan utama bank pusat Eropah. Tetapi kita harus menunggu dan melihat bagaimana keadaannya, kerana reaksi pasaran terhadap berita itu tidak terlalu optimis, dan secara umum tidak terlalu optimis terhadap Tezos.  

Evolusi Tezos

Projek Tezos dimulakan pada tahun 2014, ketika Arthur Breitman dan Kathleen Breitman mengeluarkan buku putih Tezos, yang disebut “Position Paper”. Bersama-sama, mereka mendirikan sebuah syarikat permulaan bernama Dynamic Ledger Solutions, yang diciptakan untuk menulis kod yang akan menyokong protokol Tezos. Perlu tiga tahun, hingga 2017, ketika Yayasan Texos mengumpulkan $ 232 juta dalam penggalangan dana. Salah satu pelabur utama di Tezos ICO adalah Tim Draper yang menjadi jutawan.

Rangkaian Tezos menggunakan mekanisme Proof-of-Stake (POS), yang telah diadopsi oleh Ethereum baru-baru ini, kerana lebih mudah digunakan daripada Proof-of-Work (PoW), dan memerlukan lebih sedikit tenaga. Rangkaian Tezos adalah kontrak pintar dan rangkaian aplikasi yang terdesentralisasi. Ia mempunyai lapisan tadbir urus dalam rantai, untuk memungkinkan peningkatan rangkaian yang cekap dan menyediakan komuniti pemangku kepentingan yang telus. Ia membuat peningkatan automatik, yang melalui proses pengundian untuk diterima oleh masyarakat. Baru-baru ini, ia membuat peningkatan terkini, yang dijelaskan di bawah.    

Kemas kini Terkini untuk Tezos

Mengikuti bahagian sebelumnya, rangkaian Tezos membuat peningkatan automatik secara berkala, yang memungkinkan dirinya untuk diubah. Ini melalui proses yang dilakukan dengan melakukan operasi ke blockchain yang tersimpan, untuk mengemukakan proposal (perubahan kod yang dimaksudkan) dan untuk memilih perubahan tersebut. Sekiranya cadangan mendapat undi yang mencukupi, maka ia akan diterima. Protokol kemudian diperbaharui dengan perubahan kod baru, yang secara automatik digabungkan.

Cara kerja protokol kemas kini Tezos adalah para peserta dapat terlibat dengan tata kelola jaringan melalui proses “penaik”, di mana mereka secara efektif mempertaruhkan 8.000 XTZ. Ini mewujudkan insentif kewangan untuk bertindak dengan jujur. Peserta ini dipanggil tukang roti, dan tugas mereka adalah memilih cadangan perubahan pada blok block code, dalam prosedur empat langkah, yang memakan waktu sekitar 23 hari.  

Nama Peningkatan Kelulusan Pemilih Penerangan
Athens 19 Mei Peningkatan had gas setiap blok; Menurunkan saiz gulungan dari 10,000 ꜩ hingga 8,000 ꜩ.
Babylon 2.0-2.1 19 Okt. Versi yang lebih mantap dari (Emmy +) algoritma konsensus blockchain; Ini menjadikan pengembangan kontrak pintar lebih mudah; Memperhalusi proses perwakilan.
Carthage 2.0 20 Mac Peningkatan had blok dan operasi gas; Meningkatkan ketepatan dan ketahanan formula yang digunakan untuk mengira penaik dan mengesahkan ganjaran; Memperbaiki pelbagai masalah kecil.
Delphi 20 Sep Kos gas bertambah baik. Mengurangkan kos penyimpanan dengan faktor 4 untuk menunjukkan peningkatan pada lapisan penyimpanan yang mendasari.
Edo 20 Feb. Peningkatan ini menambahkan Sapling, Tiket, “Periode Adopsi” baru untuk proses peningkatan, BLS12-381 untuk membolehkan kontrak pintar dan tiket pemeliharaan privasi untuk kebenaran asli, perbaikan bug kecil, dan beberapa peningkatan prestasi dan penggunaan gas.

Adopsi Tezos

Permintaan untuk Tezos tetap rendah hingga Januari 2021, kerana koin DeFi semakin meluas, tetapi, seperti yang disebutkan di atas, terdapat beberapa perkembangan di sektor ini, dengan peningkatan EDO, yang akan membuatnya lebih menarik untuk transaksi. Tezos telah diadopsi atau telah menandatangani perjanjian kerjasama dengan institusi yang berbeza. Tahun lalu, Banque de France mengumumkan bahawa bank pelaburan Perancis Societe Generale dan juga organisasi lain, akan mengusahakan projek untuk melakukan penyelesaian antara bank di Eropah, dengan menggunakan Mata Wang Digital Bank Pusat, yang mungkin menjadikan rangkaian Tezos popular di Perancis. Ini boleh menjadi berita besar jika terwujud, walaupun reaksi itu minimum, seperti yang kita lihat ketika itu, yang menunjukkan bahawa peniaga tidak terlalu optimis mengenainya, walaupun masih agak awal untuk menilai.   

Salah satu pemaju hartanah terkemuka di Britain, Alliance mengumumkan baru-baru ini bahawa ia akan menjadikan harta tanah UK bernilai 500 juta GBP. Ia melakukan ini untuk projek keselamatan digital pertamanya, River Plaza di pusat Manchester, bersama dengan tZero dan butik penasihat sekuriti digital Megalodon.

Reit BZ, yang merupakan projek yang berpusat di Brazil yang disokong oleh bank pelaburan terbesar di Amerika Latin, BTG Pactual, menawarkan pelabur asing akses ke pasaran harta tanah Brazil yang berkembang melalui token keselamatan yang disebut Reit BZ (RBZ). Token RBZ disokong oleh aset harta tanah yang tertekan, terutamanya di negeri São Paulo dan Rio de Janeiro. Tezos berfungsi sebagai blockchain lalai yang ditawarkan untuk token keselamatan RBZ.  

Dompet Crypto Terkemuka BRD Membolehkan Penawaran Taruhan Pertama dengan Penambahan Tezos. Salah satu dompet cryptocurrency mudah alih yang paling selamat, dipercayai oleh sekitar 7.5 juta pengguna dan dengan aset digital bernilai lebih dari $ 20 bilion yang dilindungi, mengumumkan sokongan untuk mempertaruhkan dengan integrasi blockchain Tezos. Travala.com yang merupakan salah satu platform tempahan perjalanan mesra cryptocurrency utama, yang disokong oleh Binance, juga telah bekerjasama dengan Tezos Commons baru-baru ini. Ini adalah untuk menyatukan Tezos lejar kriptografi yang mengubah sendiri, yang membolehkan pengguna menempah lebih dari 3,000,000 produk pelancongan di seluruh dunia, seperti hotel, penerbangan, lawatan dan aktiviti di Travala.com, dengan token asli Tezos (XTZ).

Analisis Teknikal – Sebilangan Besar Keuntungan Hilang Lagi

Tezos tidak stabil dalam jangka hayatnya yang pendek, dan ia terus berlaku setelah lonjakan baru-baru ini dan pembalikan menurun dalam masa sekitar satu minggu. Tetapi kenaikan harga dalam jangka masa panjang seperti yang ditunjukkan oleh carta, walaupun tidak begitu dekat dengan bullish yang lain. Kami telah menyaksikan beberapa demonstrasi liar di Tezos, diikuti oleh penurunan yang serupa. Mata wang digital ini memulakan hidup pada masa yang tidak baik untuk cryptocurrency, pada akhir bulan Jun 2018, ketika pasaran crypto membuat penurunan yang besar, setelah lonjakan hebat pada akhir 2017. Ia bermula pada sekitar $ 4 dan naik menjadi $ 4,38, tetapi kemudian ia mulai menurun, dan ia telah menurun menjadi $ 0.325 pada bulan Disember tahun itu, di mana ia kekal selama beberapa bulan, membentuk beberapa candlestick doji kecil, yang merupakan isyarat pembalikan kenaikkan setelah penurunan. Harga berubah lebih tinggi pada awal tahun 2019, dan sejak itu sejak itu, ia berada pada aliran menaik.

 Tezos telah mengembalikan sebahagian besar keuntungan Februari

SMA 20 (kelabu) dipecah pada Januari 2020, dan segera berubah menjadi sokongan. Ia berlaku untuk kali kedua pada bulan Mac, ketika coronavirus pecah, yang menyebabkan pasaran kripto merosot lebih rendah, kerana ketidakpastian, tetapi kemudian ketidakpastian global ternyata positif untuk mata wang digital, dan XTZ / USD telah naik ke $ 4.33 menjelang Ogos. Tetapi Tezos tidak mengikuti pasaran yang lain pada bulan-bulan berikutnya, dan harganya berubah lebih rendah, jatuh ke SMA 20 lagi pada carta bulanan. SMA 20 diadakan sekali lagi, menunjukkan bahawa purata bergerak ini adalah sokongan utama untuk Tezos, yang menjadikannya tempat yang bagus untuk dibeli, kerana harganya turun kembali, setelah kenaikan rata-rata bergerak lebih awal.  

 Adakah Tezos akan mundur ke garis aliran?

Pada carta mingguan, kita melihat bahawa SMA 50 (kuning) berubah menjadi sokongan ketika harga bergerak di atasnya. Purata bergerak ini adalah petunjuk sokongan utama untuk Tezos dalam jangka masa ini hingga Oktober 2020, ketika ia rosak, tetapi SMA 100 (hijau) mengambil tempat. Tezos melambung tinggi bergerak pada akhir Disember dan melonjak lebih tinggi pada bulan Februari. Tetapi ia semakin menurun ketika kita menuju akhir bulan, yang bermaksud bahawa pola pergerakan bullish yang kuat, diikuti oleh pembalikan bearish yang besar, terus berlanjut. SMA 20 memegang penurunan pada carta mingguan pada awalnya, yang berada pada sekitar $ 3, jadi mari kita lihat apakah penurunan itu akan berakhir sekarang, atau apakah ia akan terus berlanjut ke garis aliran menaik pada $ 1.80, di mana SMA 100 juga berdiri pada masa ini.   

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Adblock
detector