Ramalan Harga Litecoin (LTC) untuk tahun 2021: Adakah Litecoin Menjaga Status Tempat Selamat?

Litecoin – Ringkasan Ramalan

Ramalan Litecoin: H1 2021

Harga: $ 350 – $ 400

Pemacu harga: Gelombang kedua COVID-19, Penarikan balik teknikal, Tempat perlindungan selamat

Ramalan Litecoin: 1 Tahun

Harga: $ 500 – $ 600

Pemacu harga: Pasca COVID-19, bank pusat Hawk, pembalikan USD, Sentimen risiko positif

Ramalan Litecoin: 3 Tahun

Harga: $ 1,000 – $ 2,000

Pemacu harga: Pemulihan Ekonomi, Post coronavirus, Dasar kewangan yang lebih ketat, Hasil bon yang lebih tinggi

 

Litecoin menyertai pesta crypto besar sedikit lewat, menjelang akhir Disember 2020, tetapi ia telah menanti kemasukan lewat, setelah putus melebihi $ 247 menjelang pertengahan Februari. Walaupun memberikan kembali hampir sepertiga dari nilai semasa retret utama pada minggu terakhir bulan Februari, yang nampaknya telah berakhir dengan cara ini, tetapi Litecoin berniaga jauh dari paras terendah sekarang, kembali di atas $ 200. Naik pada bulan November, tetapi keuntungan utama datang dari bulan Disember hingga minggu pertama bulan Januari. Walaupun begitu, ia ketinggalan lagi dalam dua minggu pertama bulan Februari. Tetapi momentum kenaikan kembali kembali dengan komen dari Elon Musk dan Litecoin nampaknya akan menuju $ 250 dan $ 300 tidak lama lagi, walaupun sedikit penurunan pada 22 Februari, pada komen Musk mengenai Bitcoin sekali lagi. Oleh itu, ia tetap bullish, kerana ia terus menghampiri tahap tertinggi sebelumnya setelah melonjak 50 SMA harian.

Litecoin, yang memulakan hidup pada Oktober 2011, sebagai cryptocurrency kedua untuk mencabar Bitcoin, kekal sebagai 10 altcoin teratas dari segi cap pasaran, yang pada masa ini berjumlah sekitar $ 9 bilion. Tetapi ia cukup dinamik, jadi kita boleh menjangka ia akan terus berubah. Ia dilancarkan pada harga $ 0.1 dan kekal rendah, tetapi pada akhir tahun 2017, ia melonjak menjadi $ 420. Kemudian, kami melihat percubaan lain untuk mengubah harga Litecoin pada tahun 2019, yang menjadikan harganya menjadi $ 145, tetapi teknikalnya membawanya ke bawah, dan menyimpannya di sana sehingga separuh kedua tahun 2020, ketika “tergesa-gesa emas” kedua untuk kripto bermula. Litecoin telah mendapat banyak keuntungan dari permintaan mata wang digital yang dihidupkan kembali, dan kami melihatnya meningkat menjadi $ 185 pada Januari 2021. Walau bagaimanapun, ia mula mundur pada akhir Januari, tetapi ia telah mendapat sokongan yang kuat di SMA 20 pada carta harian, yang telah telah berlangsung sejak 11 Januari dan kini sudah memasuki tahap tertinggi.

 

Semasa LTC / USD Harga: $

Perubahan Terkini dalam Harga Litecoin

Tempoh Tukar ($) Ubah %
3 bulan +102 +110%
6 bulan +149 +287%
1 tahun +127 +158%
3 tahun -38 -23.3%
Sejak tahun 2011 +205 +9999%

Faktor-faktor yang Mempengaruhi Litecoin

Mirip dengan Bitcoin, Litecoin adalah cryptocurrency dengan jangkaan pertumbuhan jangka panjang, seperti yang didakwa oleh pasukan Litecoin, walaupun banyak pembangun crypto yang lain menuntut hal yang sama. Tetapi Litecoin, sebagai mata wang digital, adalah pemangkin yang menjadikan seluruh industri cryptocurrency berjalan. Kelajuan transaksi adalah kelebihan utama Litecoin berbanding Bitcoin. Ia meletakkan Litecoin di pasaran crypto sebagai aset kewangan yang kuat dengan potensi pertumbuhan jangka panjang, yang menjadi kenyataan dengan perkembangan baru.

Litecoin mengumumkan peralihan dari bukti kerja kepada bukti kepentingan pada bulan Jun tahun lalu. Ini meningkatkan skalabilitas dan menjadikannya lebih murah untuk ditambang, yang menarik Flare, mendorongnya untuk berintegrasi dengan Litecoin dan membuat transaksi Litecoin mungkin melalui Flare Network, sambil memberi pemegang Litecoin percuma Spark (Flare) token. PayPal juga telah menambahkan Litecoin sebagai alat pembayaran, yang menjadikan kripto ini semakin menarik untuk digunakan setiap hari, oleh itu kenaikan nilai 450% sejak Oktober 2020, hingga tahap tertinggi $ 185, menurut broker saya. Namun, sentimen di pasaran kripto telah berubah menjadi lebih lembut ketika kita menuju Februari, dan Litecoin kini menghadapi SMA 50 dalam perjalanan ke bawah, setelah membalikkan awal bulan ini.


 

Carta Litecoin Langsung

Ramalan Harga Litecoin untuk 5 Tahun akan datang

Pasaran cryptocurrency telah meningkat secara besar-besaran sejak Oktober 2020. Nilai pasaran crypto telah meningkat beberapa kali dalam jangkauan beberapa bulan. Ini disebabkan oleh ketidakpastian mengenai keadaan ekonomi dan politik di seluruh dunia, yang telah memberi mata wang digital status tempat selamat. Bitcoin melonjak melebihi $ 40,000 pada awal bulan ini, dengan Ethereum mengikutinya, tiba-tiba menarik perhatian di pasaran kewangan. Walaupun saham tertentu, seperti Amazon dan Tesla, telah menunjukkan prestasi yang sangat baik pada masa COVID-19 ini, pasaran kripto telah mengatasi segalanya. Dalam artikel ini, kita akan melihat faktor-faktor yang membuat kenaikan LTC / USD, dan unjuran untuk masa depan.

Adakah Litecoin akan kekal sebagai tempat selamat?

Cryptocurrency telah mendapat banyak perhatian dari pelabur baru-baru ini, kerana dunia material menjadi terlalu tidak stabil. Mereka pernah menjadi pusat perhatian sebelum ini; menjelang akhir tahun 2017, perhatian dunia kewangan beralih kepada pasaran cryptocurrency untuk pertama kalinya. Sehingga itu, cryptocurrency hanyalah beberapa perkara internet baru, tetapi setelah lonjakan itu, mereka mendapat pengiktirafan sebagai pasaran yang berasingan, sementara lonjakan baru-baru ini pada akhir tahun 2020 dan Januari 2021 menjadikan mereka status sebagai pasaran penting sekurang-kurangnya, dan tempat selamat bagi kebanyakan peniaga dan pelabur.

Mata wang digital dulu dianggap sebagai pasaran berisiko tinggi, yang menarik pedagang yang mencari pelaburan dengan pulangan tinggi, dengan mempertimbangkan ketidakstabilan pasaran, turun naik yang tinggi dan spread yang besar. Logam berharga tradisional, seperti emas dan perak, yang dulunya berfungsi sebagai tempat perlindungan, mengekalkan status ini sehingga Ogos tahun lalu. Tetapi mereka telah menurun sejak itu, walaupun USD pada aliran menurun yang kuat. Oleh kerana pembentukan semula ekonomi global, dan mungkin juga politik global, tidak ada yang selamat untuk dibeli, sebagai cara bagi pelabur untuk menyimpan wang tunai mereka. Hasilnya, cryptocurrency kelihatan lebih selamat sekarang, memandangkan sifatnya yang terdesentralisasi dan tanpa nama.

Hasilnya, mereka telah bertindak sebagai tempat perlindungan sejak Oktober 2020, menarik dana dari pelabur besar dan ahli perniagaan / syarikat. Bitcoin telah mengetuai lonjakan, tetapi Litecoin bergabung dengan pesta tersebut pada bulan November, dan Ethereum masih meneruskan pesta tersebut untuk mendapatkan crypto, kerana ia terus membuat kenaikan baru. Namun, lonjakan Litecoin terhenti pada $ 185, yang jauh dari angka teratas $ 420 yang dicapai pada Disember 2017. Malah, harganya telah berubah sejak 10 Januari, dan sekarang diperdagangkan pada $ 120s . Dengan turun naik ini, naik dan turun 30-40% hanya dalam beberapa hari, sukar untuk mengekalkan status tempat perlindungannya. Tetapi, setelah semuanya dikatakan dan dilakukan, Litecoin masih bernilai tiga kali lebih banyak daripada yang berlaku pada bulan Oktober tahun lalu, sehingga status tempat perlindungan tetap ada.

Asas dan Perkembangan Terkini untuk Litecoin

Terdapat beberapa perkembangan di Litecoin selama setahun terakhir. Ia menyaksikan peningkatan aktiviti pada bulan September tahun lalu, ketika kemas kini MimbleWimble baru dilancarkan. Pada bulan Ogos tahun lalu, Litecoin mempunyai lebih dari 92,278 dompet aktif dalam 24 jam, menurut Pengarah Yayasan David Schwartz, yang mengatakan bahawa cryptocurrency, Litecoin, lebih banyak daripada gabungan Bitcoin Cash dan BSV, pada 90,446. Ini menunjukkan bahawa Litecoin muncul kembali dari segi pelaburan, transaksi dan pemindahan. Pelancaran MimbleWimble membawa ciri privasi ke Litecoin. Ia dilaksanakan pada bulan September dan diarahkan oleh pemaju utama, David Burkett. MimbleWimble yang baru akan memberikan manfaat privasi dan membolehkan transaksi yang lebih pantas di Rangkaian Litecoin. Oleh itu, MimbleWimble akan mempunyai mekanisme pengesahan yang berbeza daripada Bitcoin.

Selain itu, Pencipta Cardano dan Ketua Pegawai Eksekutif IOHK, Charles Hoskinson, menyatakan niatnya untuk menjalin kerjasama dengan pencipta Litecoin, Charlie Lee. Dia menghantar niatnya melalui Twitter, menyatakan bahawa dia menyukai idea komunikasi rentas antara Litecoin dan Cardano. Dia menambah bahawa terdapat banyak kemungkinan idea untuk dibincangkan. Sebagai tindak balas kepada ini, pencipta Litecoin menjawab dengan kata “pasti”, menunjukkan bahawa dia menyetujui idea untuk bekerjasama. Oleh itu, diharapkan pihak-pihak yang berkaitan dari kedua-dua yayasan tersebut akan berkumpul untuk membincangkan perkara itu dalam masa terdekat.

Dan Cardano bukan sahaja merancang untuk bekerjasama dengan Litecoin; Flare Networks juga merancang untuk bergabung dengan mereka. Tujuannya adalah untuk membawa perkhidmatan kewangan terdesentralisasi (DeFi) ke mata wang mereka, yang memungkinkan LTC “digunakan tanpa kepercayaan pada kontrak pintar gaya Flare dengan gaya Ethereum” dan menjanjikan “interoperabilitas dan komposit” untuknya. Syarikat, Flare Networks, mengumumkan awal bulan ini bahawa mereka akan menyiarkan token Spark (FLR) kepada pemegang Litecoin sebelum pelancaran mainnet mereka akhir tahun ini. Kami telah menyebut sebelumnya bahawa PayPal juga telah mengadopsi Litecoin, mulai awal tahun ini. Menurut mereka, “Migrasi ke arah pembayaran digital dan representasi nilai digital terus meningkat, didorong oleh pandemi COVID-19 dan peningkatan minat terhadap mata wang digital dari bank pusat dan pengguna.”

Analisis Teknikal, Litecoin – Akan LTC / USD Melambung SMA 50?

Seperti yang kami sebutkan di atas, Litecoin memulakan hidup pada $ 0.10 pada tahun 2011 dan diperdagangkan pada sekitar $ 5 hingga 2017, ketika ia mulai meningkat, mulai menjelang akhir tahun itu, dan mencapai $ 420. Setelah lonjakan besar terjadi, kemalangan besar, dan Litecoin jatuh kembali ke $ 22, selepas bouncing jangka pendek dari SMA 20 (kelabu) pada carta bulanan di bawah. Pada tahun 2019 pembeli berusaha menaikkan harga Litecoin semula, dan mereka berjaya menaikkan harganya lebih tinggi kepada $ 45, tetapi tidak dapat memecahkan SMA 20 walaupun menembusnya sebentar. Oleh itu, rata-rata bergerak ini berubah dari sokongan menjadi rintangan dan menolak harganya semula pada awal tahun 2020. Tetapi ia melonjak menjelang akhir tahun 2020 dan pada awal 2021, walaupun candlestick Januari semasa kelihatan seperti pin terbalik, yang merupakan isyarat pembalikan penurunan selepas pergerakan kenaikan harga yang kuat. Oleh itu, mari kita tunggu dan lihat bagaimana candlestick ini ditutup.

SMA 20 mungkin akan berubah menjadi sokongan pada carta bulanan

 

Pada carta mingguan di bawah, Litecoin membentuk rintangan pada $ 185 pada bulan Mei 2018, yang sepertinya sedang bertahan lagi, setelah menolak harga pada awal Januari 2020. Pangkalan telah terbentuk pada harga $ 20 yang rendah, yang telah bertindak sebagai sokongan. Purata bergerak, seperti SMA 100 (hijau) dan SMA 200 (ungu), memberikan sedikit rintangan untuk Litecoin, tetapi harga tersebut pecah pada November 2020 dan segera berubah menjadi sokongan, menunjukkan momentum kenaikkan lebih lanjut, yang muncul dalam beberapa minggu berikutnya. Tetapi rintangan pada $ 185 bertahan, dan sekarang harganya menurun. Candlestick bearish pertama cukup besar, sementara dua yang lain kelihatan agak kecil, jadi penjual sukar untuk menolak lebih rendah, yang merupakan isyarat kenaikan harga yang lain.

Mari lihat sejauh mana Litecoin akan berundur

Pada kerangka waktu harian, SMA 200 (ungu) memberikan sokongan untuk mata wang digital ini pada bulan September, ketika harganya masih diperdagangkan. Tetapi lonjakan bermula dan tempoh bergerak yang lebih kecil berubah menjadi sokongan, dengan SMA 20 (kelabu) dan SMA 50 (kuning) melakukannya pada Disember 2020. SMA 50 berubah menjadi sokongan lagi pada Januari 2021, dan kami melihat lonjakan lebih tinggi. Tetapi setelah candlestick pin terbalik, yang menunjukkan pembalikan penurunan, harga kembali turun dan menguji semula SMA 50. SMA 50 diadakan lagi, tetapi akhirnya hancur menjelang akhir Januari, yang merupakan isyarat penurunan harga. Walau bagaimanapun, Litecoin masih diperdagangkan di atas yang rendah dari penurunan awal pada bulan Januari, sehingga sehingga tahap rendah itu pecah, situasinya masih bullish.

Pintu terbuka untuk penurunan selanjutnya setelah penembusan SMA 50

Kadar Litecoin Langsung

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Adblock
detector