Ramalan Harga Dash (DAS) Q4 2020: Adakah Sokongan akan Berakhir?

Cryptocurrency, Dash, yang bermula sebagai garpu Bitcoin pada tahun 2014, disebut XCoin, Darkcoin dan akhirnya Dash, melonjak lebih dari $ 1,500 lebih tinggi pada tahun 2017 seperti yang dilakukan oleh semua cryptocurrency, yang diketuai oleh Bitcoin, sejak tahun itu sekitar $ 10 dan meningkat di atas $ 1,600, ketika kenaikan emas untuk mata wang digital mencapai puncaknya. Tetapi, kenaikan emas berakhir sebaik 2018 bermula, dan sejak itu, harga DASH / USD telah menurun, dan kini menghadapi zon sokongan jangka panjang sekitar $ 37 hingga $ 38.

Gambar teknikal nampaknya tidak menjanjikan untuk Dash bulls; tahap tinggi semakin rendah dan petunjuk teknikal memberikan rintangan pada carta jangka masa yang lebih tinggi. Salah satu tanda yang paling lemah adalah kenyataan bahawa, sementara cryptocurrency utama lain seperti Bitcoin dan Ethereum telah meningkat sejak bulan Mac, Dash telah berhenti, dan penjual menguji penurunan pada bulan September. Ini meninggalkan kita dengan bias menurun untuk Dash.  

 

 

Semasa DAS Harga: $

Perubahan Terkini dalam Harga Dash

Tempoh Tukar ($) Ubah %
30 hari -4.52  -6.7%
3 bulan -3.22 -4.7%
6 bulan -14.45 -21.2%
1 tahun +10.30 +15.1%
3 tahun +62.40 +91.8%

 

 

Jadi, tindakan harga dan carta [[DAS]] turun ke bawah, dan asasnya juga tidak begitu menjanjikan. Pasukan Dash mengatakan pada bulan Oktober bahawa Dash tidak boleh dilihat sebagai mata wang privasi, yang sangat bertentangan dengan apa yang Dash perjuangkan pada awalnya. Itu tidak memberi kesan besar, walaupun tekanan ke arah bawah tetap ada.

Oleh itu, walaupun Dash bekerjasama dengan Secure Digital, untuk menawarkan kemudahan perdagangan di atas meja OTC mereka, membuat beberapa peningkatan lebih lanjut dan pasaran kripto meningkat sejak Mac, pembeli tidak menunjukkan banyak kepercayaan pada altcoin ini, yang tidak menunjukkan masa depan yang cerah seperti keadaan sekarang.    

 

Ramalan Dash: S4 2020 Ramalan Dash: 1 Tahun Ramalan Dash: 3 Tahun
Harga: $ 80 – $ 85

Pemacu harga: Sentimen Dash, korelasi USD, Petunjuk Teknikal


                                

Harga: $ 40 – $ 45 

Pemacu harga: Analisis Teknikal, Sentimen Pasaran Crypto

                                                                       

Harga: $ 180 – $ 200

Pemacu harga: Dash Developments, Crypto Market Sentiment, Dash Sentiment, Global Events

Carta Hidup Dash

DAS

 

Ramalan Harga Dash untuk 5 Tahun akan datang

Perkembangan Terkini untuk DASH / USD

Terdapat perkembangan positif dan negatif untuk Dash, walaupun pasar belum terlalu tertumpu pada asas. Seperti yang disebutkan di atas, Dash telah dianggap sebagai cryptocurrency yang berfokus pada anonim, bersama dengan Monero dan ZCash, tetapi pasukan Dash membuang semua itu pada awal Oktober. Fernando Gutierrez, CMO dari Dash Core Group, membuat pernyataan berikut di Cointelegraph ketika ditanya apakah Dash harus mengekalkan status privasinya: 

“Tidak, Dash adalah cryptocurrency pembayaran, dengan fokus yang kuat pada kebolehgunaan, yang merangkumi kelajuan, kos, kemudahan penggunaan dan perlindungan pengguna melalui privasi pilihan.”

Itu tidak sesuai dengan status keselamatan yang pernah ada, tetapi nampaknya pegawai Dash mengalihkannya dari cryptocurrency yang selamat / tanpa nama kepada yang lebih mudah, dengan mana seseorang dapat melakukan transaksi. Mereka telah mengadakan kerjasama mudah tunai baru dengan Secure Digital Markets. SDM dikawal selia oleh FINTRAC di Kanada, dan ini adalah platform perdagangan aset digital yang difokuskan secara global untuk institusi. SDM telah menyelesaikan lebih dari $ 2 bilion dalam pemindahan aset digital Over-the-Counter (OTC). Dengan perkongsian baru ini, SDM akan membantu pelabur institusi untuk membeli, menjual dan memperdagangkan Dash melalui meja Secure Digit Markets OTC.

Pasta, salah satu pembangun Dash Core Group, menjelaskan pengembangan Dash Core v0.16.0.1, yang siap digunakan oleh operator nod. Penambahbaikan ini akan diwajibkan untuk semua Dash masternode dan pelombong, dan ini termasuk kaedah pengesahan untuk perisian pemegang masternode yang sesuai dan tahap tanpa nama yang lebih tinggi ketika menggunakan peningkatan antara muka PrivateSend dan dompet. Dash juga telah bekerjasama dengan Taurus.io, yang merupakan pertukaran cryptocurrency Mexico, untuk mengeluarkan kad debit crypto Visa pertama di Amerika Latin, tetapi seperti yang kami katakan, ini tidak memberi kesan pada tindakan harga.

Analisis Teknikal – Adakah MA akan Mendorong DASH / USD Di Bawah Sokongan?

Seperti yang ditunjukkan oleh carta bulanan di bahagian atas artikel ini, DASH / USD melonjak lebih daripada 15,000% pada tahun 2017, dari sekitar $ 10 hingga $ 1,570. Tetapi lonjakan berakhir dengan tahun itu, dan pada tahun 2018, pasaran crypto merosot, menarik Dash turun dengannya. DASH / USD kehilangan hampir semua keuntungannya pada tahun 2018, tetapi asasnya terbentuk pada sekitar $ 37 hingga 38. Selain lonjakan pada bulan Disember tahun lalu, kenaikan terus menurun, dan SMA 20 (kelabu) memberikan tentangan pada carta bulanan. Ia telah dicucuk beberapa kali, tetapi tidak pecah, kerana kita tidak melihat kandil yang ditutup di atasnya. Oleh itu, SMA 20 terus menekan penurunan DASH / USD.  

 

Julatnya semakin sempit untuk Dash

Pada carta jangka masa mingguan, SMA 20 memberikan sokongan semasa pergerakan bullish, sebelum 2018. Tetapi purata bergerak itu ditembusi setelah pembalikan besar pada Februari 2018, dan harga untuk DASH / USD kekal di bawah semua purata bergerak sejak itu. Kini, SMA 100 (hijau) kekal sebagai rintangan utama pada carta mingguan. Ia menolak harga pada bulan Julai / Ogos dan menurunkan Dash lebih rendah. Sokongan pada $ 37 ditahan lagi kali ini, tetapi tekanan tetap menurun, jadi kami tidak menyangka ia akan bertahan terlalu lama, kerana Dash tidak mendapat keuntungan dari momentum kenaikkan harga di pasaran crypto beberapa terakhir bulan.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Adblock
detector