Ramalan Harga CAD / INR S4 2020: Adakah Uptrend Berulang Lagi?

Sebagai mata wang risiko, kedua-dua CAD dan INR berkelakuan sama ketika sentimen di pasaran positif atau negatif. Namun, India adalah negara BRIC yang sedang berkembang dengan inflasi yang tinggi, sedangkan Kanada adalah negara maju, yang bermanfaat bagi CAD. Oleh itu, apabila sentimen positif, CAD menguat lebih sukar daripada INR, sedangkan ketika sentimen negatif, CAD menurun kurang daripada INR. Ini telah mengekalkan CAD / INR dalam aliran menaik jangka panjang. Harga semasa adalah dua kali ganda dari nilainya pada tahun 2000, setelah meningkat dari sekitar 28 menjadi 56, di mana ia diperdagangkan sekarang.

Selama ini, rata-rata bergerak telah melakukan pekerjaan yang hebat dalam menyokong pasangan ini pada carta bulanan dan mendorong trend lebih tinggi. Pada tahun 2013, pasangan ini melonjak di atas 65, ketika INR jatuh, disebabkan oleh beberapa faktor domestik dan luaran yang berubah menjadi toksik bagi Rupee. Tetapi, harga turun semula ketika keadaan bertambah baik. Purata bergerak menghentikan penurunan dan terus mendorong pasangan ini lebih tinggi, dan sekarang, CAD / INR menghadapi tahap rintangan pada 57-58, yang akan memutuskan sama ada trend kenaikan jangka panjang secara rasmi akan kembali sekali lagi.    

Semasa CAD / INR Harga: $

Perubahan Terkini dalam Harga CAD / INR

Tempoh Tukar ($) Ubah %
30 hari +1.16 +2.1%
3 bulan +1.12 +2.0%
6 bulan +2.09 +3.8%
1 tahun +2.98 +5.4%
3 tahun +7.20 +12.9%

 

Faktor yang Mempengaruhi CAD / INR 

Minyak Mentah adalah eksport utama untuk Kanada, yang bermaksud bahawa turun naik harga minyak mentah mempengaruhi Dolar Kanada. Apabila harga minyak meningkat, CAD juga naik. Penutupan coronavirus mempunyai kesan di seluruh dunia, sementara gelombang kedua hanya mempengaruhi Barat, yang akan membebani mata wang masing-masing, termasuk CAD. Prestasi ekonomi penting untuk kedua-dua mata wang, walaupun ekonomi di seluruh dunia telah dilanda wabak tahun ini. Pelaburan langsung asing di India memainkan peranan besar dalam pengembangan ekonomi negara ini, walaupun mereka juga rentan terhadap sentimen risiko, menurun pada masa-masa sukar, seperti yang sedang kita lalui sekarang.   

Ramalan CAD / INR: S4 2020 Ramalan CAD / INR: 1 Tahun Ramalan CAD / INR: 3 Tahun
Harga: $ 84 – $ 100

Pemacu harga: Covid-19, Sentimen Risiko, Kadar RBI, Bank of Canada                                   

Harga: $ 145.235 

Pemacu harga: Sentimen Pasaran Covid-19, Pemulihan Ekonomi, Pasaran Berkembang, Korelasi USD

Harga: $ 221

Pemacu harga: Inflasi, Pasaran Berkembang, Tindakan RBI, Sentimen pelabur

Carta Langsung CAD / INR

CAD / INR

Ramalan Harga CAD / INR untuk 5 Tahun akan datang

Asas Rupee India


India adalah salah satu negara BRICK, sehingga menarik banyak pelaburan asing sebagai negara membangun. Ini bermaksud bahawa ia menerima sejumlah besar mata wang asing, walaupun juga rentan ketika kecairan seperti itu mengering, seperti yang terjadi pada tahun 2013. Pelaburan langsung asing menyumbang sekitar 50 bilion / tahun di India, tetapi aliran masuk mencatat penurunan sebanyak 38% , kepada $ 22.42 bilion, pada 2012-2013. Inflasi juga meningkat, meningkat dari 2.5% -3% menjadi 4.8%.

Gabungan faktor-faktor ini, dan juga Bank Rizab India (RBI) yang dovish menjadikan Rupee jatuh lebih rendah. Tahun ini, keadaan kelihatan lebih buruk lagi, kerana pelaburan asing telah menurun, disebabkan oleh coronavirus dan krisis global, sementara inflasi meningkat menjadi 7.6% pada satu ketika, kerana penutupan mengganggu rantaian bekalan di seluruh dunia, terutama dari China, kerana India adalah pengimport utama barangan China. Ini mengekalkan Rupee India menurun, dan pasangan mata wang ini meningkat.     

Asas Dolar Kanada

Sebagai mata wang risiko, Dolar Kanada terpukul pada bulan-bulan pertama wabak COVID-19 pada bulan Februari dan Mac. Kemerosotan minyak mentah pada bulan April, yang menyaksikan WTI AS mendekati $ -40, membebani lebih lanjut pada CAD, tetapi harga minyak telah berubah sejak itu, dan pasangan itu telah menaik sejak itu, yang telah menguntungkan CAD. Walau bagaimanapun, data ekonomi melemah di Kanada pada musim gugur, dan pada musim sejuk kita mungkin akan melihat kemelesetan yang lain, ketika ekonomi menuju kebuntuan yang lain. CAD akan merasakan beratnya, dan jika minyak menurun lagi, kerana penguncian baru, ia juga akan menurunkan CAD. Tetapi, keadaannya kelihatan sedikit lebih baik daripada di India, jadi trend kenaikan harga harus berterusan untuk EUR / CAD.   

Analisis Teknikal – Uptrend Telah Melambat, Berbanding Pra 2013

Trend dalam CAD / INR telah meningkat sejak grafik menunjukkan. Tren ini cukup kuat sehingga 2013, ketika kami melihat lonjakan atas sebab-sebab yang disebutkan di atas, tetapi kemudian kami melihat penurunan semula hingga Mei 2017, ketika penurunan berakhir. Nampaknya trend kenaikan telah kembali lagi, tetapi tidak akan menjadi rasmi sehingga rintangan pada 57.50 ditembusi.

 

 100 SMA mendorong USD / CAD lebih tinggi

Ketika tren kuat, rata-rata bergerak yang lebih kecil, seperti SMA 20 (kelabu) dan SMA 50 (kuning) khususnya, memberikan sokongan padu untuk pasangan ini, mendorongnya lebih tinggi. Tetapi setelah penarikan balik, yang mengikuti lonjakan 2013, SMA 100 (hijau) berubah menjadi sokongan pada carta bulanan, walaupun ditindas sebentar pada tahun 2017, dan ini adalah purata bergerak yang mendorong CAD / INR lebih tinggi pada jangka masa ini carta sekarang.

 EUR / CAD menembusi rintangan kali ini

Pada carta mingguan, kita melihat bahawa SMA 100 memberikan sokongan selama pendakian, hingga 2013, maka ketika harga menyusut lebih rendah, SMA 50 (kuning) berubah menjadi rintangan, walaupun area sekitar 46.50 berubah menjadi sokongan untuk CAD / INR. Harganya telah meningkat lebih tinggi sejak 2017, tetapi laju tidak sekuat sebelum tahun 2013. Pada carta ini kita melihat bahawa harga mendekati zon rintangan pada 57.50, jadi kita akan melihat sama ada pembeli akan menembus di atasnya, atau apakah harga akan turun ke bawah.  

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Adblock
detector