Ramalan Harga Binance Coin (BNB) untuk 2021: Adakah BNB / USD akan terus meningkat pada tahun 2021? Faktor Utama Dijelaskan!

Harga Binance benar-benar melonjak pada pertengahan Februari, kerana melonjak dari sekitar $ 50 menjadi $ 370. Ini memberikan kembali separuh keuntungan pada minggu terakhir bulan Februari, tetapi nampaknya ia mulai meningkat lagi. Duit Binance BNB adalah yang pertama memberi isyarat kepada kenaikan cryptocurrency pada bulan September tahun lalu, ketika ia melonjak dari sekitar $ 18 menjadi $ 33 dan ia memperoleh yang paling banyak sekarang, meningkat tiga kali ganda sejak pertengahan Disember. Retret Januari lemah dan berumur pendek, sementara dua minggu pertama Februari sejauh ini luar biasa, dengan nilai Binance hampir dua kali ganda, meningkat dari sekitar $ 40 hingga di bawah $ 100 dan kemudian terus di atas $ 145, sementara kenaikan harga momentum hanya semakin kuat. Ini muncul di tengah-tengah pemacu pengembangan produk yang menyaksikan Binance melancarkan beberapa produk cryptocurrency baru.

Binance adalah aset digital yang dilancarkan oleh pertukaran Binance. Pengguna boleh membayar caj Binance mereka di BNB, dan mereka akan mendapat potongan harga. Potongan harga ini berlaku selama empat tahun, dan nilainya menjadi separuh setiap tahun: 50% pada tahun pertama, 25% pada tahun kedua, 12,5% pada tahun ketiga, dan 6,25% pada tahun keempat. Tujuan utama Binance Coin adalah pembayaran yuran, walaupun ia juga dapat dibelanjakan di pelbagai kedai dalam talian dan fizikal di seluruh dunia. Selain itu, seseorang juga boleh melabur BNB dalam Penawaran Syiling Permulaan (ICO) yang ditubuhkan sebagai sebahagian daripada program Launchpad Binance.

Setakat ini, cryptocurrency ke-10 terbesar di dunia, Binance Coin (BNB), mempunyai permodalan pasaran sebanyak $ 4,378,824,720. Binance Coin (BNB) pada mulanya dibentuk di rangkaian Ethereum pada bulan Julai 2017, menjadikannya cryptocurrency generasi ketiga dan token ERC-20. 

Binance Coin dicipta oleh pertukaran cryptocurrency Cina yang popular, Binance. Portomanteau ‘binari’ dan ‘kewangan’ Binance diperdagangkan sekitar $ 5,184,160,910 dalam tempoh 24 jam biasa, dan ia adalah pertukaran kripto terbesar di dunia. Kejayaannya dapat dikaitkan dengan mesin pencocokan dalamannya yang sesuai dengan pengguna yang ingin membeli dan menjual aset yang sama. Dengan cara ini, Binance kemungkinan akan berubah dari kekuatan ke kekuatan, tetapi bagaimana dengan Binance Coin?

Perubahan Terkini dalam Harga BNB / USD 

Tempoh Tukar ($) Ubah %
30 hari +$ 9.48 +21.39%
6 bulan +$ 21.18 +91.55%
1 tahun +$ 25.07 +130.23%

 

 

BNB / USD – Ringkasan Ramalan

Ramalan Binance: Q1 2021

Harga: $ 350 – $ 400

Pemacu harga: Double Top Breakout, Bullish MACD, 10 & 20 Sokongan EMA

Ramalan Binance: Q2 2021

Harga: $ 500 – $ 600

Pemacu harga: Pembetulan bearish, Fibonacci Retracement, Pengambilan untung.

Ramalan Binance: 1 Tahun

Harga: $ 1,000

Pemacu harga: 50 sokongan EMA, penyelesaian Corak ABCD

 

BNB / USD – Faktor yang Mempengaruhi Harga Duit Binance:


Faktor berikut yang mempengaruhi harga Binance Coin akan membantu anda memahami pasaran dan meramalkan tempoh pertumbuhan atau penurunan, berdasarkan peristiwa semasa. Ramalan biasanya berdasarkan prinsip analisis teknikal. Walaupun begitu, kita semua perlu memahami faktor yang berbeza yang dapat mempengaruhi harga aset tertentu, yang pada gilirannya memungkinkan kita membuat keputusan pelaburan yang masuk akal, berdasarkan perubahan peristiwa.

Banyak cryptocurrency pada masa ini tidak dikenakan sebarang kawalan oleh kerajaan dan bank pusat. Namun, jika ada perubahan yang akan terjadi pada tahun-tahun mendatang, ini dapat mempengaruhi nilai Binance Coin. Mari kita lihat tiga faktor paling penting yang boleh mempengaruhi harga Binance Coin:

Penawaran dan Permintaan:

Hubungan antara penawaran dan permintaan dapat dianggap sebagai faktor ‘catch-all’ yang akan selalu mempengaruhi harga Binance Coin. Perlu diperhatikan bahawa hubungan antara penawaran dan permintaan itu sendiri bergantung pada banyak faktor yang berbeza. Dengan kata mudah, harga aset akan menurun jika penawaran melebihi permintaan, dan seterusnya, ia akan meningkat jika permintaan lebih besar daripada penawaran. 

Bekalan Duit Binance:

Binance mengurangkan separuh daripada syilingnya dan peristiwa ini berlaku kira-kira setahun sekali. Ini mengurangkan ganjaran untuk melombong blok baru menjadi separuh. Seperti Bitcoin, terdapat jumlah maksimum Binance Coin. Ketika pertama kali dilancarkan, jumlah bekalan sekitar 200 juta; namun, pertukaran Binance sengaja memusnahkan token Binance Coin dari masa ke masa.

 Ini biasanya dilakukan untuk mengawal bekalan cryptocurrency, yang membantu harga duit syiling Binance kekal teguh. Dengan kata mudah, Binance dapat menguruskan hubungan antara penawaran dan permintaan dengan mengurangkan jumlah penawaran, yang memberi kesan positif terhadap harga Binance Coin. 

Kejayaan ICO:

Faktor utama lain yang dapat mempengaruhi harga Binance Coin adalah kejayaan ICO yang turut serta dalam skema Launchpad Binance. Sekiranya Binance menyokong melancarkan satu siri cryptocurrency popular baru, ini bermakna pengguna Binance Coin mempunyai lebih banyak pilihan untuk memperdagangkan token mereka. Ini, pada gilirannya, menyokong permintaan Binance Coin, kerana menimbulkan lebih banyak alasan untuk berdagang di platform Binance dan oleh itu untuk memiliki BNB. 

Dolar AS & Duit Binance:

Lonjakan Binance Coin yang berleluasa juga disebabkan oleh kelemahan dolar AS, dipicu oleh kemajuan untuk menyetujui rangsangan fiskal AS pada pusingan berikutnya, yang telah melemahkan permintaan untuk aset safe-haven seperti dolar AS dan menyumbang kepada kenaikan. dalam Binance Coin.

Mengapa Membeli Binance Coin? Kelayakan BNB:

Mari kita bincangkan beberapa sebab hebat untuk membeli Binance (BNB) Coin.

Kemampuan – Berbanding dengan syiling lain, seperti Bitcoin, BNB lebih baik dari segi pembelian, kerana ia cukup berpatutan. Anda boleh memperdagangkan duit syiling BNB dengan mudah di platform Binance.

Penawaran dan Permintaan – Penawaran dan permintaan menentukan pertumbuhan nilai mata wang dalam pertukaran digital. Bitcoin meningkat, berkat had bekalan 21 juta. Sementara itu, 99 juta syiling BNB sudah ada di pasar, dan ketika kemasyhurannya menyebar, penawaran akan berkurang, yang pada gilirannya memberikan pengaruh positif terhadap harga.

 Kepercayaan masyarakat – Binance Coin dilihat sebagai salah satu duit syiling yang paling dipercayai di pasaran, berkat kemudahan operasi dan had pengeluaran yang tinggi $ 30,000. Pelabur semakin yakin dengan BNB, kerana tahap keselamatan yang rendah. 

 Pertumbuhan – Apabila platform Binance berkembang dengan masa, mata wang BNB tumbuh pada kadar yang sama. Prasarana sekuat protokol Bitcoin.

Analisis Teknikal – Bolehkah Kita Mengharapkan Kelanjutan Trend Bullish – BNB / USD? 

Dari segi teknikal pasaran, Binance berdagang dengan bias kenaikan yang kukuh, setelah melambung ke tahap $ 92.55. Pada jangka masa mingguan, Binance telah melanggar tahap rintangan dua kali ganda pada $ 33.66, dan ia juga melintasi kawasan rintangan seterusnya sebanyak $ 47. Penutupan lilin yang melanda bullish pada jangka masa mingguan menunjukkan peluang besar untuk membeli lebih lanjut di Binance. 

Dengan melihat ramalan jangka panjang untuk Binance, pasangan crypto menunjukkan bias kenaikan harga yang kuat. Di sisi yang lebih tinggi, Binance mungkin mendapat rintangan seterusnya sekitar $ 103 dan 125.100, yang dilanjutkan dengan tahap rintangan pivot point bulanan. 

BNB / USD Bullish Engulfing, RSI, dan MACD – Semua Mencadangkan Pembelian

Pada carta harian, 10 & 20 tempoh Purata Pergerakan Eksponensial juga menyokong kecenderungan kenaikan harga yang kuat, tetapi pada masa yang sama, ini juga menunjukkan peluang kukuh untuk pembetulan penurunan harga, kerana nilainya tetap pada tahap yang jauh dari harga pasaran semasa BNB $ 94.

Di sisi bawah, BNB / USD mungkin mendapat sokongan pada tahap $ 88.10 dan 79.44, yang dilanjutkan dengan tahap retracement Fibonacci 23.60% dan 38.20%. MACD menunjukkan crossover bullish, dan ia mula menutup histogram lebih dari 0, menyokong bias kenaikan harga di kalangan peniaga. Kami boleh menjangkakan sedikit pembetulan dalam BNB hingga $ 79.44 sebaik sahaja pasangan ini terlalu banyak beli dan kenaikan harga tampaknya telah habis. Kemas kini ini meneliti banyak unjuran dan idea yang menakjubkan oleh beberapa pakar terkemuka di ruang crypto. Masing-masing dari mereka mempunyai hujah yang hebat, menjadikannya lebih menarik untuk melihat apa yang akan dirungkai pada awal 2021. Semoga berjaya!

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Adblock
detector