Perdagangan Cryptocurrency: Beli dan Tahan

Tidak ada kelas aset lain yang melihat keuntungan luar biasa yang baru-baru ini dilihat dalam mata wang kripto. Bitcoin, cryptocurrency yang paling terkenal, telah mengembalikan beberapa juta peratus sejak 2010 apabila bernilai $ 0,008 pada satu tahap.

Bitcoin dan beberapa mata wang kripto lain telah memberikan ganjaran kepada para pelabur yang telah membeli dan memegangnya. Adakah beli dan tahan masih merupakan strategi perdagangan yang kuat untuk cryptocurrency? Dan kripto mana yang patut dibeli?

Dagangan Cryptocurrency - Pendekatan Beli dan Tahan 1 (Keuntungan eksponen)

Mata wang kripto tertentu mencatatkan keuntungan yang tidak didengar.

Kelebihan Perdagangan Cryptocurrency Beli dan Tahan

Ini Menghilangkan 95% dari ‘Market Noise’

Terdapat strategi perdagangan beli dan tahan yang berbeza (percaya atau tidak). Idea utama di sebalik strategi ini, adalah untuk menaikkan tren kenaikan jangka panjang dan menghilangkan ‘kebisingan’ pasaran yang berkaitan dengan jangka masa yang lebih rendah. Pedagang jangka pendek sering kecewa apabila pasaran mengetepikannya daripada perdagangan mereka kerana ia melihat kerangka waktu yang lebih kecil (misalnya, jangka masa satu jam). Tindakan harga pada carta mingguan selalunya tidak berubah-ubah dalam jangka masa tertentu. Apabila jangka masa yang sama dianalisis pada jangka masa yang lebih kecil, gambar biasanya jauh lebih kasar dan tidak dapat diramalkan daripada pada jangka waktu mingguan.

Pemasaan Pasaran Sempurna Tidak Perlu

Apa yang menjadikan perdagangan beli-tahan menarik bagi banyak peniaga dan pelabur, adalah bahawa dalam banyak kes, pemasaan pasaran dengan sempurna tidak begitu penting. Bagi peniaga yang merancang untuk berdagang selama berbulan-bulan atau bahkan bertahun-tahun, yang paling penting adalah benar-benar memasuki perdagangan. Pedagang ini sering tidak menunggu penurunan besar berbanding tren kenaikan yang berlaku kerana mereka tahu bahawa itu boleh menyebabkan mereka kehilangan peluang untuk masuk ke posisi yang mereka cari.

Dagangan Cryptocurrency - Pendekatan Beli dan Tahan 2 (Surfer diubah saiznya)

Berdagang cryptocurrency dengan pendekatan beli dan tahan tidak memerlukan masa yang sempurna.

Mengurangkan Kos Transaksi

Pedagang yang terlibat dalam perdagangan beli dan tahan jangka panjang biasanya tidak berlebihan. Ini dapat mengurangkan kos transaksi dengan ketara. Seorang peniaga yang masuk dan keluar dari perdagangan setiap hari atau setiap minggu perlu memperhitungkan penurunan kos transaksi terkumpul. Contohnya, spread pada beberapa cryptocurrency jauh lebih tinggi daripada pasangan mata wang utama. Ini boleh menjadikannya sangat mahal dan tidak berkesan untuk melaksanakan banyak perdagangan jangka pendek dan bukannya beberapa perdagangan jangka panjang.

Tekanan Psikologi Berkurang

Perdagangan jangka pendek dan bahkan perdagangan jangka sederhana boleh memberi tekanan kepada banyak peniaga. Sering kali pasaran sukar untuk diperdagangkan selama beberapa minggu dan selama ini perdagangan jangka pendek dan sederhana dapat melemahkan pedagang, terutama mereka yang kurang berpengalaman.

Walaupun strategi perdagangan cryptocurrency beli-dan-tahan berpotensi menjadi stres pada masa-masa, ia pasti kurang mengenakan cukai daripada strategi perdagangan jangka pendek.

Kecekapan Masa


Strategi perdagangan cryptocurrency beli dan tahan sangat sesuai untuk pelabur dan peniaga yang ingin memperoleh keuntungan berpotensi besar dengan perbelanjaan masa yang minimum. Pelabur cryptocurrency jangka panjang yang terlibat dalam jual beli tidak perlu mengawasi harga setiap hari, dan mereka juga tidak perlu melakukan analisis teknikal dan melihat carta secara kerap. Adalah wajar bagi peniaga / pelabur cryptocurrency ini untuk terus mengetahui berita asas, dan untuk memeriksa kedudukan mereka sekarang dan kemudian tetapi masih memakan masa yang lebih sedikit daripada perdagangan jangka pendek.

Dagangan Cryptocurrency - Pendekatan Beli dan Tahan 3 (Lelaki duduk di atas tikar hang)

Dengan perdagangan crypto beli-dan-tahan, anda tidak perlu melihat carta sepanjang hari.

Mata Wang Kripto Mana Yang Bernilai Dagangan?

Walaupun cryptocurrency kecil tidak semestinya dapat dielakkan, kripto yang paling dipercayai adalah yang terbesar dan paling mapan. Ini termasuk Bitcoin (BTC), eter (ETH), dash, litecoin (LTC), tunai Bitcoin, dan riak (XRP). Pelabur dan peniaga lebih yakin pada cryptocurrency besar (dan lain-lain) ini. Ini dapat membantu anda ketika membeli cryptos ini untuk permainan jangka panjang.

Cari broker cryptocurrency yang boleh dipercayai di sini.

Salah satu kelebihan perdagangan cryptocurrency besar ialah mereka menawarkan kecairan yang lebih mendalam. Likuiditas yang mencukupi membantu mengelakkan gangguan semasa menjalankan perdagangan dan mengisi pesanan (mengambil untung dan menghentikan pesanan kerugian).

Mata wang kripto besar juga cenderung ‘crash and burn’ daripada yang lebih kecil. Terdapat banyak cryptocurrency yang tidak bertahan lama. Melabur dalam cryptocurrency baru yang belum membuktikan dirinya seperti membeli anak ayam berumur satu hari – potensi pertumbuhan tinggi, tetapi berisiko.

Mata wang kripto yang lebih mantap, termasuk yang disebutkan di atas, semestinya patut dilihat. Pelabur dengan selera risiko yang besar mungkin berminat dengan cryptocurrency yang lebih kecil dan kurang dikenali. Walau bagaimanapun, ketika melabur dalam ini, peniaga mungkin ingin menggunakan saham yang lebih kecil daripada pada cryptocurrency yang lebih besar.

Cara Memasukkan Perdagangan Cryptocurrency Beli dan Tahan

Ramai pelabur hanya membeli cryptocurrency dan menahannya sehingga mereka merasakan ia adalah masa yang tepat untuk menjual. Pelabur ini sering melakukan sedikit analisis teknikal sebelum memasuki perdagangan mereka dan dalam beberapa kes mungkin memilih untuk tidak menggunakan pesanan stop loss.

Pedagang dan pelabur yang mempunyai kemahiran analisis teknikal mungkin lebih suka memasuki perdagangan cryptocurrency setelah penurunan harga yang lemah atau besar. Peserta lain suka memasuki pasaran dengan penentangan. Ini menambahkan faedah pengesahan momentum.

Petua Beli dan Tahan untuk Berdagang Mata Wang Kripto

  • Gunakan jangka masa yang lebih besar untuk analisis teknikal, misalnya, carta harian, mingguan, dan bulanan.
  • Sekiranya menggunakan stop loss, jangan letakkan terlalu dekat dengan entri anda.
  • Leverage harus diminimumkan atau leverage tidak boleh digunakan. Memegang perdagangan cryptocurrency yang dimanfaatkan selama berbulan-bulan atau bertahun-tahun boleh menjadi mahal.
  • Sekiranya boleh, manfaatkan penarikan balik untuk mendapatkan harga kemasukan yang lebih baik.
  • Sekiranya aliran menaik tidak stabil dan sangat kuat, jangan tunggu penukaran yang mendalam. Entri di pasaran boleh dipertimbangkan dalam hal ini dan juga entri pelarian.
  • Perhatikan faktor asas yang mungkin mempengaruhi pandangan jangka panjang mata wang kripto yang anda jual.

Mulakan perdagangan cryptocurrency sekarang!

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector
map