Pusingan Mingguan: Prestasi Bitcoin, Pertumbuhan Ethereum & Tezos, Dan Apa Yang Diharapkan Pada Minggu Akan Datang

Pasaran cryptocurrency telah huru-hara selama tujuh hari terakhir ketika harga Bitcoin goyah masuk dan keluar dari julat $ 7,000, Tether memecahkan tanda capaian pasaran $ 7 bilion, Libra mengeluarkan kertas putih baru dan Binance menyelesaikan pembakaran terbesarnya. Inilah yang mungkin anda terlepas sepanjang minggu ini.

Laporan Bitcoin: Hashrate menuju ke ATH; Titik hitam pada BTC / USD

Bitcoin (BTC) pada masa ini diperdagangkan pada $ 7,146 di bursa utama menandakan kenaikan 5% pada minggu lalu ketika bulls menyewa pasaran sebelum turun. Kadar hash Bitcoin turun ke paras terendah tahunan pada 96 Exahash pada 25 Mac yang membawa kepada spekulasi besar-besaran mengenai penumpuan pelombong – ternyata pelombong beralih ke Bitcoin Cash dan perlombongan Bitcoin SV menuju ke tahap masing-masing.

Imej: Blockchain.com

Sejak itu kuasa perlombongan ditumpukan kembali ke Bitcoin dengan pelombong bertekad untuk mendapatkan beberapa blok terakhir yang memberi ganjaran 12.5 BTC sebelum separuhnya (dijangka kurang dari 24 hari). Kadar hash melambung tinggi ke tahap tinggi tahunan – pada masa ini di 118 Exahash, kenaikan 8% pada minggu lalu.

BTCUSDImej: Paparan Perdagangan

Harga BTC / USD melintasi tahap rintangan SMA 50 pada $ 7,000 yang menawarkan isyarat beli pada pasangan ini. Selain itu, indeks kekuatan relatif berayun di zon beli dengan unjuran kenaikan harga. Satu-satunya titik hitam dalam penunjuk yang sangat menaik adalah penurunan jumlah titik sepanjang minggu lalu.

Laporan Stable Coin: Tether mencapai $ 7 bilion dalam pasaran

Sejak kemalangan “Black Thursday”, stablecoin mengalami pertumbuhan yang meletup ketika pengguna mengarahkan pelaburan mereka ke aset yang tidak stabil. Selama seminggu yang lalu, Tether mencetak $ 480 juta dalam pengisian inventori yang mendorong capaian pasaran SC ke paras tertinggi sepanjang masa. Tether (USDT) menguasai bidang yang memegang 86% dari jumlah pasaran stablecoin dengan kapitalisasi pasaran $ 7.52 biliard.

Pertumbuhan cap pasaran Tether sepanjang bulan lalu. (Imej: StablecoinIndex)

Coin USD Circle (USDC) juga meningkat setelah melanggar tanda tutup pasaran $ 700 juta – pada masa ini pada $ 730 juta. Paxos (PAX), TrueUSD (TUSD) dan Gemini USD (GUSD) melengkapkan lima senarai cryptocurrency terbesar.

Libra melancarkan kertas putih baru

Ketua Pegawai Eksekutif Libra, David Marcus melancarkan kertas putih yang dikemas kini mengenai projek Libra minggu ini. Projek yang dipimpin Facebook merancang untuk bergerak menuju stabil yang lebih terkawal dan intensif pematuhan dalam usaha untuk mempengaruhi tekanan pengawalseliaan yang semakin meningkat dari pengawal selia kewangan global.

b) sistem peringkat rangkaian yang komprehensif mengenai anti pencucian wang (AML), Memerangi Pembiayaan Keganasan (CFT), dan penguatkuasaan sekatan. 4/8


– David Marcus (@davidmarcus) 16 April 2020

Projek ini juga akan memperkenalkan stablecoin yang disokong single-fiat mis. Libra Euro (LEUR), Libra USD (LUSD) e.t.c. bersama dengan stablecoin LBR yang disokong pelbagai asetnya.

Laporan Crypto Mingguan: Pelaku Teratas Pasaran

4. Ethereum (ETH)

Minat tiba-tiba meningkat pada ETH di tengah-tengah ketidaksabaran pada pelancaran ETH 2.0, yang akan beralih ke protokol staking. Cryptocurrency kedua terbesar memperoleh 16% sepanjang minggu lalu untuk diperdagangkan pada $ 183.03 pada saat penulisan.

3. Pautan Rantai (LINK)

Chainlink adalah salah satu cryptocurrency yang paling cepat berkembang sepanjang tahun lalu. Oracle yang terdesentralisasi telah menerima ulasan hangat dari keperibadian crypto teratas termasuk Tyler Winklevoss, Pengasas Gemini, yang mengatakan bahawa duit syiling itu menunjukkan kualiti yang serupa dengan Bitcoin dan Ethereum.

LINK kini bertukar tangan pada $ 3.73 mewakili kenaikan 15.9% pada minggu lalu, mengekalkan kedudukan ke-12 di log.

2. Binance Coin (BNB)

Permulaan yang menggiurkan minggu ini untuk BNB menandakan kemungkinan kenaikan harga pasangan mata wang dolar. Sejak hari Rabu, duit syiling telah menyaksikan pertumbuhan 15% setelah mengumumkan kenaikan suku tahunan terbesar yang pernah ada. BNB diperdagangkan pada $ 14.46, keuntungan 58% pada bulan lalu dan 20% pada minggu lalu.

1. Tezos (XTZ)

Protokol pertaruhan, Tezos, adalah yang mendapat untung teratas dari 30 syiling teratas pada minggu lalu memperoleh 23.3%. XTZ / USD diperdagangkan pada $ 2.73 USD pada saat penulisan.

Kemas kini Virus Corona

COVID-19 terus menjadi wabak kepada masyarakat, menutup aktiviti kehidupan seharian ketika pemerintah berusaha untuk membendung penyebaran penyakit ini. Komuniti dan syarikat blockchains telah berkumpul juga untuk meringankan kesakitan keseluruhan warga, syarikat dan juga kelab bola sepak di seluruh dunia.

mengenai bagaimana rantaian blok berkembang semasa krisis Covid-19 ini di halaman berita eksklusif kami di sini.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Adblock
detector