Crypto Trading Bots Vs Copy Trading

Pada masa kini, teknologi seperti Kecerdasan Buatan, Pembelajaran Mesin, atau bahkan Pembelajaran Dalam digunakan dalam hampir semua ruang lingkup dan perniagaan. Perdagangan kripto tidak kurang; Anda boleh membina bot algo anda, tetapi jika anda meneliti sedikit, anda akan dapati banyak perkhidmatan yang memberi anda ratusan isyarat masuk (ada di antaranya bahkan isyarat keluar) setiap hari.

Sekiranya anda menggunakan sedikit isyarat ini, anda boleh mendapat keuntungan yang baik dari mereka. Perkara pertama adalah mengukur kualiti mereka. Anda harus mempunyai akses ke isyarat bersejarah dan dari sana, dapatkan statistik anda sendiri.

Berapakah harga yang lebih tinggi dalam 24 jam berikutnya selepas isyarat dihantar? Dan selepas 3 hari? Atau 1 minggu, 1 bulan? Berapa harga yang biasa mereka turun sebelum mencapai harga yang lebih tinggi? Sekiranya anda cukup teliti, anda akan menyediakan laporan anda setiap pasaran, misalnya, QTUM / ETH. Dalam 3 bulan terakhir (atau 6 bulan atau 1 tahun), berapa banyak isyarat yang dihantar oleh penyedia ini? Berapakah peratusan rata-rata yang lebih tinggi dari harga masuk yang dicadangkan (jika ada, jika bukan harga pasar pada saat kedudukan tiba), berapa peratusan purata penurunan dari harga masuk? Anda perlu mencari data ini dalam jangka masa yang ingin anda jual. Sekiranya anda memilih 1 minggu, maka cari yang lebih tinggi dan lebih rendah selama minggu itu, dan ingat bahawa perdagangan anda akan berlangsung selama 1 minggu secara purata. Tetapi jika anda melihatnya, harga yang lebih tinggi dalam seminggu berlaku dalam 2 atau 3 hari akan datang, anda boleh bermain dengan jangka masa tersebut. 

Entri, atau bahkan isyarat keluar, ini hanyalah permulaan, saya akan mengatakan bahawa ia hanya kurang dari separuh, seperti yang dibuktikan oleh Dr. Van Tharp dalam buku ini “Trade Your Way to Financial Freedom” bahkan sistem rawak dapat berfungsi jika anda tahu bagaimana menguruskan risiko anda. Adakah di sini tempat penyelidikan anda mesti dilaksanakan.

Setelah sistem bergerak, anda tidak boleh berhenti di situ, anda masih perlu melihat hasilnya, melihatnya selaras dengan apa yang anda harapkan dan menyesuaikan dan menyesuaikannya seberapa banyak yang diperlukan sehingga anda menemui sistem yang berfungsi untuk anda.

Selain itu, dengan mata wang kripto terdapat faktor luaran yang perlu diperhatikan, bagaimana jika duit syiling akan dihapuskan dari pertukaran besar? Pasaran akan jatuh pasti dan sebahagian besar bot akan mengesannya sebagai peluang masuk, sayangnya, jarang ada pemulihan dari itu. Bagaimana jika pertukaran besar telah diretas? Atau negara mengharamkan cryptocurrency?

Sekiranya ini terdengar seperti banyak kerja … ini kerana banyak kerja. Sekiranya nampaknya anda memerlukan pengetahuan mengenai perdagangan dan cryptocurrency .. kerana anda memerlukannya. Dan jika tidak kelihatan sama sekali, itu kerana tidak (jika tidak semua orang akan melakukannya, dan anda tahu bahawa dalam permainan ini, untuk memperoleh seseorang, yang lain harus kalah).

Dan di sinilah perdagangan copy menunjukkan kekuatannya yang lebih tinggi. Terdapat peniaga pakar, kadang-kadang malah syarikat di belakang perkhidmatan ini. Tugas harian mereka adalah untuk menyesuaikan dan menyesuaikan strategi mereka, secara automatik atau manual, mengetahui berita yang dapat mempengaruhi pasar dan mencari nafkah dari ini.

Sebilangan peniaga salinan ini tidak takut untuk menunjukkan dan berkongsi kejayaan mereka. Peniaga salinan mengambil tugas mereka dengan serius kerana mereka tahu bahawa menguruskan modal pengikut adalah tanggungjawab besar.

Mereka biasanya hanya beroperasi dalam satu platform, platform yang mereka anggap terbaik dan berfungsi. Cukup sukar untuk menguntungkan dalam jangka masa panjang hanya berdagang dalam keadaan biasa, jadi bayangkan jika platform tidak dapat dipercayai, tidak meniru aktiviti dari peniaga salinan menjadi pengikut, atau mengalami kehilangan perkhidmatan yang berterusan.

Platform ini bukan sahaja penting untuk peniaga copy tetapi juga penting untuk pengikut. Ia mesti menjadi platform yang boleh dipercayai; anda mesti mempercayainya. Ia mesti menawarkan metrik dan statistik dengan jelas dan telus. Platform di mana peniaga salinan dibenarkan untuk mengedit hasilnya, meletakkan jumlah pengikut secara manual atau membuang perdagangan yang tidak baik, adalah jenis platform di mana anda tidak mahu menjadi.

Platform ini harus bersifat pertukaran-agnostik, ini sangat penting, pertukaran menghasilkan wang ketika anda berdagang (dengan keuntungan atau tidak), juga satu pertukaran tidak tersedia di kawasan anda, jadi mempunyai alternatif selalu baik.

Platform yang ideal adalah platform yang menghasilkan apabila anda memperoleh, di mana peniaga salinan memperoleh apabila anda memperoleh.

Sekiranya anda ingin mencubanya, buat bot anda sendiri (dengan Zignaly anda boleh melakukan ini secara percuma, mengintegrasikannya dengan TradingView dan sistem amarannya), bekerja dengan isyarat dari penyedia, mulakan dengan akaun demo sehingga anda selesa.

Sekiranya anda tidak mempunyai masa atau lebih suka meluangkan masa untuk belajar perkara lain, atau hanya mencari pendapatan pasif, perdagangan salinan boleh menjadi penyelesaian anda.

Jadi apa itu perdagangan salinan dan nilai yang besar?

Dengan Copy Trading, anda mendapat replika dari akaun sebenar trader copy. Pada dasarnya terdapat akaun induk (yang dari pedagang pakar yang anda salin) dan akaun pengikut, penyalin. Setiap kali tuan membuka, mengedit, atau menutup perdagangan apa pun, semua aktiviti ditiru secara berkadaran ke akaun penyalin, secara automatik.

Ini bermakna bahawa jika dia membuka posisi dengan 10% baki, anda akan menggunakan 10% dari jumlah yang anda laburkan juga pada perdagangan yang sama. Jadi ia seperti akaun terurus. Oleh itu, semua tugas yang disebutkan di atas yang perlu anda pertimbangkan semasa menggunakan bot, tidak diperlukan semasa menggunakan Copy Trading, pilihan lain ini benar-benar menjimatkan masa anda, 100% bebas tangan.

Sekiranya anda ingin mencuba, ini adalah cadangan kami dan panduan yang mudah dimulakan:

  • Pilih platform perdagangan salinan khusus dalam crypto, suka Zignaly, yang disatukan dengan pertukaran yang dipercayai seperti Binance atau KuCoin. Pemilihan kriteria mereka untuk menerima pertukaran baru sangat ketat. 
  • Pilih berdasarkan jangka masa panjang, memeriksa hasil pedagang dari sekurang-kurangnya 3 hingga 6 bulan perdagangan. Mudah untuk mendapatkan hasil dalam jangka pendek, tetapi adalah kemahiran untuk memperolehnya dalam jangka masa panjang.
  • Ketahui ahli, anda akan meletakkan wang anda di tangan mereka, jadi kenali dia. Zignaly mempunyai komuniti yang hebat dan anda boleh bercakap dengan peniaga salinan mereka secara langsung. Tanyakan kepada mereka mengenai strategi mereka, bagaimana mereka menguruskan baki, adakah mereka melabur 100%? adakah mereka menyimpan baki untuk satu peluang?

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me