Coinbase Vs Coinbase Pro (Dahulu GDAX): Apa Perbezaannya?

Cryptocurrency telah menjadi ruang yang sangat menarik dan kerana setiap hari berlalu industri ini semakin matang dan menambah lebih banyak ciri. Tetapi apa yang masih membimbangkan banyak orang adalah aspek keselamatan industri. Ini menakutkan banyak orang bahawa wang mereka yang susah payah akan lenyap satu hari nanti sekiranya ada penggodam atau watak jahat yang lain menjadi lebih pintar daripada pertukaran suatu hari nanti.

Di sinilah Coinbase sebagai syarikat dan sebagai pertukaran telah menonjol di antara industri yang penuh dengan pertukaran. Reputasi ini untuk tidak digodam bahkan sekali seumur hidupnya telah membuat banyak orang mempercayai jenama, pertukaran dan akhirnya industri. Hari ini Coinbase adalah jenama yang paling dikenali apabila seseorang bercakap mengenai pertukaran cryptocurrency dan bukan hanya mengenai keselamatan lagi, tetapi juga kerana pertukaran telah aktif dan menggabungkan perubahan dan ciri yang sesuai dengan kehendak setiap jenis pelanggannya.

Untuk memberikan persekitaran perdagangan terbaik kepada pedagang pemula dan berpengalaman, Coinbase dengan tepat dibuat untuk bertukar memberikan alat terbaik dari setiap kategori peniaga memerlukan. Walaupun Coinbase memperkenalkan pedagang yang tidak berpengalaman kepada cryptocurrency dan asas perdagangan, Coinbase Pro (sebelumnya dikenali sebagai GDAX) memberikan setiap peluru yang diperlukan oleh pedagang yang berpengalaman untuk melepaskan tembakan perdagangan ini. Terdapat pelbagai ciri lain yang berbeza walaupun kedua-dua pertukaran berada di bawah payung Coinbase yang sama.

Apa itu Platform Coinbase

Coinbase adalah versi platform perdagangan yang popular untuk pengguna. Ia membolehkan pengguna dan peniaga mendaftar dengan mudah, menyambungkan akaun bank, kad kredit atau debit dan membeli cryptocurrency tanpa perlu belajar mengenai pesanan pasaran, had pesanan, spread, atau yang lain. Berikut adalah antara muka untuk platform asas Coinbase.

Apa itu Platform CoinbaseSumber: coinbase.com

Apa itu Coinbase Pro?

Coinbase Pro adalah platform perdagangan cryptocurrency profesional yang pada dasarnya merupakan platform perdagangan lama Coinbase, GDAX, dengan antara muka pengguna baru. Dengan Coinbase Pro, peniaga boleh membeli cryptocurrency yang sama seperti yang mereka dapat di Coinbase, tetapi di situlah kesamaan berakhir. Ciri tambahan yang terdapat di Coinbase Pro tetapi bukan Coinbase adalah-

  • Berdagang dari crypto ke crypto
  • Boleh membuat pasaran, had, dan menghentikan pesanan
  • Carta yang lebih kuat untuk menganalisis trend jangka pendek (carta mendalam, buku pesanan, jumlah, dll)
  • Bayaran lebih rendah dan mungkin untuk melakukan urus niaga sifar dengan jenis pesanan yang betul

Apa itu Coinbase ProSumber: pro.coinbase.com Apa itu Coinbase Pro2Sumber: pro.coinbase.com

Walaupun menyasarkan kumpulan pedagang yang berasingan, kedua-dua platform perdagangan cryptocurrency ini akhirnya memenuhi perkara yang sama, sama: seseorang bermula dengan mata wang fiat dan akhirnya mempunyai tangan dalam cryptocurrency. Kemudahan penggunaan, bayaran, dan kecanggihan adalah di mana kedua-duanya berbeza dengan ketara. Setelah membaca artikel ini pengguna akan memahami dengan jelas perbezaan dan persamaan antara Coinbase dan Coinbase Pro dalam kategori berikut:

  • Cryptocurrencies / Pasangan Dagangan yang ada
  • Kemudahan penggunaan
  • Bayaran
  • Keselamatan
  • Kuasa dan Kelajuan Perdagangan

Baca Juga: 10 Cryptocurrency Penny Teratas – Altcoin Murah Untuk Melabur pada 2019

Cryptocurrencies / Pasangan Dagangan yang ada

Kedua-dua pertukaran saling bertumpu di sini kerana kedua-dua kumpulan pengguna berurusan dengan set cryptocurrency yang hampir sama. Selepas pengumuman sokongan token ERC 20, terdapat beberapa syiling yang tersedia di Coinbase Pro dan bukan Coinbase. Juga terdapat banyak pembezaan berdasarkan geografi. Berikut adalah mata wang yang boleh dibeli dari fiat di kedua platform tersebut adalah:

Cryptocurrencies yang ada


Kemudahan penggunaan

Coinbase’s, sebagai syarikat, etos selalu memberikan Kemudahan Penggunaan kepada pelanggannya.

Pangkalan Wang Syiling: UI platform Coinbase mereka adalah kaedah mudah dan mudah bagi pengguna untuk membeli cryptocurrency yang paling popular tanpa perlu mempelajari alat peniaga hari profesional. Coinbase juga mempunyai aplikasi telefon pintar yang hebat untuk versi asasnya. Dengan itu peniaga boleh melakukan semua yang dia perlukan termasuk membeli, menjual, mengirim penerima, memeriksa baki dompet dan harga pasar langsung.

Coinbase Pro: Sebaliknya, Coinbase Pro lebih sukar digunakan daripada platform Coinbase biasa tetapi masih mesra pengguna berbanding platform perdagangan lanjutan yang lain. Secara keseluruhan, antara muka pengguna direka dengan sangat baik, dengan navigasi yang mudah antara USD, EUR, dan GBP, serta navigasi mudah ke setiap cryptocurrency yang boleh didagangkan: Bitcoin, Ethereum, Ethereum Classic, Litecoin, dan Bitcoin Cash dan token lain.

Bayaran

Pangkalan Wang Syiling: Coinbase mengenakan spread kira-kira satu setengah daripada satu peratus (0.50%) untuk Pembelian Mata Wang Digital dan Penjualan Mata Wang Digital. Walau bagaimanapun, spread sebenar mungkin lebih tinggi atau lebih rendah kerana turun naik harga mata wang digital di Coinbase Pro antara waktu kami memetik harga dan waktu ketika pesanan dilaksanakan.

Coinbase mengenakan yuran (selain Spread), yang lebih besar daripada (a) fi tetap atau (b) yuran peratusan berubah-ubah yang ditentukan oleh wilayah, ciri produk dan jenis pembayaran. Bayaran tetap dinyatakan di bawah:

  • Sekiranya jumlah keseluruhan transaksi kurang dari atau sama dengan $ 10, bayarannya adalah $ 0,99.
  • Sekiranya jumlah keseluruhan transaksi melebihi $ 10 tetapi kurang atau sama dengan $ 25, bayarannya adalah $ 1,49.
  • Sekiranya jumlah keseluruhan transaksi melebihi $ 25 tetapi kurang dari atau sama dengan $ 50, bayarannya adalah $ 1,99.
  • Sekiranya jumlah keseluruhan transaksi melebihi $ 50 tetapi kurang atau sama dengan $ 200, bayarannya adalah $ 2.99.

Coinbase Pro: Coinbase Pro menggunakan model bayaran pembuat-pengambil untuk menentukan yuran perdagangannya. Pesanan yang memberikan kecairan (“pesanan pembuat”) dikenakan bayaran yang berbeza daripada pesanan yang mengambil mudah tunai (“pesanan pengambil”).

Apabila peniaga membuat pesanan pada harga pasar yang segera diisi, perdagangan ini disebut sebagai pengambil dan akan membayar biaya antara 0,05% dan 0,25%. Sebaliknya, apabila pedagang membuat pesanan yang tidak segera dipadankan dengan pesanan yang ada, pesanan tersebut akan ditempatkan di buku pesanan. Sekiranya pelanggan lain membuat pesanan yang sesuai dengan pedagang, perdagangan ini dianggap sebagai pembuat dan akan membayar yuran antara 0,00% dan 0,15%. Pertukaran telah menyenaraikan jadual berkenaan dengan yuran di peringkat harga masing-masing seperti berikut:

Bayaran

Keselamatan

Dalam soal keselamatan, kedua-dua pertukaran mengikuti protokol yang sangat serupa. Sekiranya peniaga merancang untuk menggunakan dompet dalam talian untuk menyimpan cryptocurrencynya, Coinbase, di mana-mana platform, mungkin merupakan kaedah yang paling selamat dan selamat untuk melakukannya. Platform Coinbase menawarkan 2FA sehingga peniaga dapat menambahkan lapisan keselamatan tambahan ke dalam akaunnya. Begitu juga dengan Coinbase Pro yang juga menawarkan 2FA untuk menambahkan lapisan keselamatan tambahan pada operasi pengguna.

Walaupun secara keseluruhan ini kelihatan baik, masalahnya dengan Coinbase adalah, pedagang sebenarnya tidak memiliki kunci peribadinya. Mereka bergantung sepenuhnya pada Coinbase untuk melakukan sebarang pemindahan. Juga, terpuji bahawa Coinbase belum diretas, tetapi tidak ada jaminan bahawa ia tidak pernah dapat terjadi. Oleh itu, disarankan untuk menyimpan cryptocurrency ke penyimpanan sejuk.

Anda mungkin juga berminat: Pertukaran Crypto Terbaik di Australia [2019 DIKEMASKINI]

Kepantasan

Pangkalan Wang Syiling: Coinbase secepat kilat dari saat peniaga menekan beli untuk memiliki Bitcoin, Ethereum dll dalam akaun mereka. Walau bagaimanapun, terdapat dua peringatan dengan kelajuan Coinbase:

  • Masa pemindahan akaun bank
  • Pengeluaran / penghantaran cryptocurrency

Coinbase Pro: Sama seperti platform asasnya, Coinbase Pro sama dengan kelajuannya. Ia memerlukan sedikit masa tambahan untuk menghantar crypto dari platform, tetapi jika peniaga menghantar ke alamat lain di Coinbase, ia sangat pantas dan percuma.

Kedua-dua bursa memberikan pengalaman yang lancar kepada pedagang kripto, hanya tahap kesukaran yang membuat pembezaan utama antara keduanya sehingga memenuhi visi Coinbase. Seperti Brian, Armstrong memasukkan blognya

“Pada akhirnya kami ingin menyokong rangkaian aset digital yang lebih luas, dan untuk melakukannya kami akan memberikan alat, penilaian, dan ulasan kepada pelanggan untuk membantu mereka membuat keputusan yang tepat. Matlamat kami adalah untuk mengekalkan pengalaman tepercaya yang diharapkan pelanggan kami sambil menambahkan aset yang diminta oleh pelanggan kami. “

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Adblock
detector