Beli Dogecoin – 3 Langkah Langkah oleh

Beli Dogecoin – Panduan 3 Langkah oleh CoinGape

Dogecoin adalah antara cryptocurrency awal. Sebilangan besar peminat cryptocurrency akan mengetahui tentang kisah yang menggembirakan di sebalik duit syiling itu tetapi bingung apabila anda bertanya kepada mereka tentang cara membeli dogecoin atau mengapa mereka membelinya. 

Dalam artikel ini, kami akan menjawab semua soalan penting mengenai Dogecoin untuk membantu anda membuat keputusan pelaburan yang bijak.

Apa itu Dogecoin?

Dogecoin diciptakan oleh Billy Markus, seorang jurutera perisian dan Jackson Palmer, bekas pengurus produk di Adobe Systems pada bulan Jun 2013. Koin itu sebenarnya dimaksudkan untuk menjadi lelucon, tetapi penerapan secara besar-besaran oleh masyarakat menjadikannya altcoin utama. 

Palmer membeli nama domain dogecoin.com dan meletakkan gambar anjing Shiba Inu di atasnya. Markus mengubah cryptocurrency yang ada, Luckycoin. Dan, itulah bagaimana Dogecoin wujud. Pada bulan Jun 2014, duit syiling telah mencapai penilaian pasaran $ 60 juta. 

Kini, Dogecoin menikmati Kedudukan ke-29 di CoinMarketCap dan mempunyai penilaian pasaran lebih dari $ 300 juta. Simbol tickernya ialah ANJING. Anda tidak dapat membayangkan Dogecoin tanpa anjing Shiba Inu yang ikonik. 

Untuk apa Dogecoin boleh digunakan?

Dogecoin tidak mempunyai utiliti yang ditentukan. Namun, ia telah digunakan oleh masyarakat untuk beberapa tujuan kebajikan. Kes penggunaannya yang paling popular adalah “memberi tip” kepada pencipta dan pembagi kandungan. Ia juga digunakan untuk mengumpulkan dana untuk pasukan sukan dan pemain perseorangan. Pada tahun 2014, komuniti Dogecoin berjaya mengumpulkan 67.8 juta Dogecoin yang bernilai sekitar $ 55.000 pada masa itu untuk taja Josh Wise, pemandu NASCAR. 

doge bermula sebagai jenakaSumber: Penjaga

Sekiranya Anda Melabur dalam DogeCoin?

Dogecoin adalah altcoin terkenal di kalangan peminat cryptocurrency berpengalaman, dan ia telah bertahan dari naik turunnya pasaran. 


carta dogecoinSumber: CoinMarketCap

Tahun ini, ia telah diperdagangkan antara $ 0,0019 hingga $ 0,0037, yang merupakan julat yang cukup luas. Duit syiling tidak banyak terpengaruh dengan gembar-gembur dan agak stabil. Koin ini telah sampai sekarang kerana sokongan masyarakat yang dimilikinya, dan dapat diandaikan dengan selamat bahawa sokongan ini akan berterusan. Oleh itu, pelabur dogecoin berpeluang memperoleh keuntungan dari duit syiling. Walau bagaimanapun, melabur dalam dogecoin mungkin tidak begitu menguntungkan seperti melabur dalam syiling lain. 

Anda mungkin juga berminat: Adakah Dogecoin Pelaburan yang Baik: Masa Depan Dogecoin

Cara Membeli dan Menjual Dogecoin

Sekiranya anda ingin membeli Dogecoin, berikut adalah tiga langkah yang perlu anda ikuti. 

Langkah # 1 – Mendapatkan dompet

Sebelum membeli Dogecoin, anda mesti mempunyai dompet untuk menyimpannya. Ini adalah pilihan yang lebih baik untuk menyimpan cryptocurrency anda di dompet luaran daripada di bursa. Bursa mudah diretas, jadi duit syiling anda tidak cukup selamat ketika disimpan di bursa. Apabila anda membeli dogecoin di bursa, kami mencadangkan agar anda segera memindahkannya ke dompet luaran. 

Terdapat beberapa cara untuk menyimpan Dogecoin. Mari kita lihat beberapa cara tersebut –

  1. Dompet Dogecoin – Dompet ini adalah dari syarikat dogecoin itu sendiri. Ini adalah dompet lembut yang direka khas untuk DOGE. Ini adalah antara pilihan utama untuk menyimpan DOGE kerana senang digunakan.
  2. Dompet Kertas Dogecoin – Dompet kertas dogecoin adalah dengan menuliskan kunci peribadi anda pada sehelai kertas dan menyimpannya dengan selamat. Walaupun dompet kertas sangat baik untuk melindungi pengguna dari serangan, mereka juga tidak selesa. Mereka boleh tersesat, salah tempat atau musnah dengan mudah.
  3. Dompet Perkakasan – Dompet perkakasan adalah dompet jenis USB yang membantu menyimpan kunci peribadi secara digital. Mereka sangat selamat kerana menyimpan kunci peribadi anda secara berasingan dari sistem komputer dan dilindungi oleh pengesahan dua faktor dalam kebanyakan kes. Dompet perkakasan teratas untuk Dogecoin adalah Lejar NanoS, KeepKey, dan Trezor. Kelemahan mereka adalah bahawa mereka boleh menjadi mahal bagi pengguna biasa. (Anda juga boleh melihat tinjauan dompet Trezor Vs Ledger kami)
  4. Dompet Lembut – Terdapat dompet lembut selain dompet dogecoin yang dapat menyimpan simpanan duit syiling anda dengan mudah. Jaxx, Coinomi, Keluaran, dan Atom adalah beberapa dompet lembut yang popular yang menyokong Dogecoin. 

Langkah # 2 – Mencari Pertukaran untuk Membeli Dogecoin

Kaedah terbaik untuk membeli dogecoin adalah dengan pertukaran. Beberapa pertukaran utama menawarkan DOGE untuk BTC, altcoin atau stablecoin. Pertukaran ini merangkumi Poloniex, Upbit, Kraken, Changelly, dan Binance. Kami akan membincangkan cara membeli dogecoin dengan kaedah pembayaran yang berbeza di bahagian yang akan datang. 

Untuk membeli DOGE dari bursa, daftarkan akaun anda di bursa dan masukkan dana ke dalamnya. Sekiranya pertukaran membolehkan anda membeli DOGE secara langsung dengan USD, maka anda boleh memasukkan USD dengan mudah di bursa. Tetapi, jika pertukaran hanya membenarkan perdagangan mata wang kripto, anda harus terlebih dahulu membeli cryptocurrency yang dipasangkan dengan DOGE dan memasukkannya ke dalam akaun anda. 

Langkah # 3 – Cara Menjual / Berdagang / Menarik / Menukar Dogecoin anda

Anda boleh menjual DOGE di bursa tempat anda membelinya. Pergi ke tab “Jual DOGE” dan tukar untuk mata wang kripto yang ada. Sekiranya anda telah menerima BTC atau ETH sebagai pertukaran untuk DOGE anda, maka anda boleh menukarnya menjadi USD pada pertukaran yang menyokong pasangan crypto-fiat. 

Cara Membeli Dogecoin dengan Kaedah Pembayaran yang berbeza?

Terdapat beberapa kaedah pembayaran yang membolehkan anda membeli dogecoin. Mari lihat beberapa kaedah yang paling popular untuk membeli DOGE.

1. Beli Dogecoin Dengan USD 

Tidak banyak pertukaran memberi pilihan untuk membeli DOGE dengan USD. Changelly, bagaimanapun, akan membantu anda membeli duit syiling dengan USD. Ia adalah pertukaran cryptocurrency segera yang telah bekerjasama dengan pertukaran utama lain seperti Binance dan Poloniex untuk memudahkan transaksi crypto cepat. Platform ini mengenakan yuran transaksi 0.25%, dan anda juga harus menanggung yuran rangkaian standard. Tetapi, dengan Changelly, anda akan dapat membeli DOGE dengan USD hanya dalam beberapa klik. 

YoBit, Livecoin, dan Lebihan adalah beberapa pertukaran lain yang menyokong pasangan DOGE / USD. 

2. Beli Dogecoin dengan Bitcoin

Lebih mudah membeli DOGE dengan BTC berbanding dengan USD. Beberapa pertukaran utama termasuk Kraken dan Binance menyokong pasangan DOGE / BTC. Jadi, jika anda mempunyai BTC, maka yang perlu anda lakukan ialah menyimpannya di bursa dan membeli DOGE

Contohnya, jika anda ingin membeli DOGE di Kraken, inilah cara anda boleh melakukannya. Sekiranya anda sudah mempunyai BTC, maka anda boleh menyediakan akaun anda di bursa dan mendepositkan BTC di bursa. Atau, anda boleh membeli BTC dengan fiat di bursa itu sendiri. Dengan BTC, anda boleh membeli dogecoin dengan mudah di bursa. 

Untuk membeli dogecoin di bursa, pergi ke tab “Pesanan Baru” dan pilih pilihan perdagangan “Sederhana”. Pilih pasangan DOGE / BTC dan masukkan jumlah yang anda mahu belanjakan. Setelah memastikan bahawa semua nilai telah dimasukkan dengan betul, buat pesanan. 

3. Beli Dogecoin dengan Kad Kredit 

Berdasarkan maklumat kami, tidak ada pertukaran utama yang membolehkan dogecoin dibeli dengan Kad Kredit. Tetapi, BTC boleh dibeli dengan mudah dengan kad kredit di beberapa bursa dan kemudian boleh ditukar menjadi DOGE. 

AtomicWallet membolehkan anda membeli BTC dengan kad kredit dan menukar BTC ke DOGE dengan cepat. Betul adalah pasaran peer-to-peer yang membantu anda membeli pelbagai cryptocurrency termasuk dogecoin dengan ZAR, EUR, GBP, NGN, KSH. 

Beli Dogecoin dengan Paypal

Bersesuaian, pasaran peer-to-peer menawarkan pembayaran Paypal di negara-negara yang disokongnya. Sekiranya anda tinggal di Afrika Selatan atau Eropah, anda boleh membeli dogecoin dengan Paypal

Sekiranya anda tinggal di AS, anda boleh menggunakan Paypal untuk membeli BTC di bursa seperti localbitcoins.com dan eToro. Anda kemudian boleh memindahkan BTC ke pertukaran yang menawarkan DOGE untuk membuat pembelian anda. 

Beberapa Soalan Lazim Pantas di DogeCoin

1. Adakah bijak untuk membeli dogecoin sekarang? Beberapa penganalisis cryptocurrency telah meramalkan bahawa Altseason akan datang. Dari 71%, dominasi BTC telah jatuh ke 67.3% yang menunjukkan bahawa musim Alts sudah bermula. Sekiranya Alts terus tumbuh, kemungkinan dogecoin juga akan tumbuh. Jadi, membeli dogecoin sekarang tidak akan menjadi keputusan yang buruk dengan syarat pasaran altcoin terus bergerak naik. 2. Berapa nilai dogecoin sekarang? Dogecoin diperdagangkan pada $ 0,002753 pada waktu akhbar. Pada 19 September, harga tertinggi 30 hari baru pada $ 0,002993 di tengah kenaikan harga pasaran altcoin. 3. Bolehkah Dogecoin ditambang? Ya, dogecoin dapat ditambang dengan CPU komputer. Ia menggunakan algoritma Scrypt yang menjadikan perlombongan dogecoin jauh lebih intensif daripada perlombongan bitcoin. Purata masa blok untuk rangkaian dogecoin adalah 1 minit. Ganjaran untuk melombong blok dogecoin adalah 10,000 DOGE. 4. Mengapa dogecoin meningkat? Pada masa ini, dogecoin kemungkinan besar akan meningkat kerana pasaran altcoin naik. Ia mendapat manfaat daripada aktiviti bull bull ini. 5. Cara menukar dogecoin menjadi bitcoin? Berikut adalah senarai pertukaran yang membenarkan perdagangan spot untuk DOGE / BTC – https://coinmarketcap.com/currencies/dogecoin/#markets. 6. Tempat menyimpan Dogecoin?

Anda boleh menyimpan dogecoin dengan cara berikut –

Dalam dompet kertas

Dalam dompet keras seperti Trezor, Ledger NanoS, atau KeepKey.

Dalam dompet lembut seperti dompet dogecoin, Jaxx Wallet atau AtomicWallet.

7. Berapa tinggi Dogecoin boleh pergi? Dogecoin ATH adalah $ 0,018773 USD, yang dilancarkan pada 7 Januari 2018. Sekiranya kita melihat bull bull yang membawa Alts teratas ke ATH mereka, maka kemungkinan DOGE juga akan menyerang ATHnya lagi. Bahkan mungkin melepasi tahap sebelumnya jika masyarakat terus menyokongnya.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Adblock
detector