Adakah IEO Akan Datang ke BARAT? Mungkin.

Pada masa ini, kami telah melihat banyak artikel dan catatan blog yang memuji kebaikan IEO, tetapi tidak sampai akhir-akhir ini kami kembali ke Bumi dan meneliti kemungkinan kekurangan mekanisme penggalangan dana baru seperti yang biasa berlaku di dunia blockchain: MOON -pertama, ajukan soalan kemudian. Malah Changpeng Zhao, Ketua Pegawai Eksekutif Binance, pada asalnya mengeluarkan peribadi penyataan kembali pada tahun 2018, menunjukkan keraguan untuk mengeluarkan IEO di platform mereka.

Potensi umur panjang CEO dan keadaan industri crypto mungkin dipertandingkan, tetapi sekarang semakin jelas bahawa IEO mungkin akan mendapat angin kedua. Sehingga kini IEO sebahagian besarnya menjadi fenomena Asia. Tetapi ketika Matahari terbenam di Timur, matahari mulai terbit di Barat.

Dalam dunia ‘permulaan tradisional’ – “Salin-Dari-China“Semakin mendapat momentum (lihat di South Bay di skuter Lime yang diperbesarkan jika anda ragu-ragu). Dalam pengertian ini, wajar jika corak ini meresap ke dalam dunia crypto / blockchain yang kita sayangi … dan saya meramalkan akan berlaku, à la Penawaran Pertukaran Awal (IEO).

Bagaimana dan mengapa ini bermula?

Pasaran ICO terlalu panas pada akhir tahun 2017 hingga awal tahun 2018 tetapi terus berhenti pada akhir 2018 (ingat kemalangan BTC pra-Kesyukuran?). Terdapat pertemuan pelbagai peristiwa ketika sentimen pelabur crypto-institusi berubah.

Beberapa faktor yang mendorongnya termasuk, tetapi tidak terhad kepada:

  1. Kes penggunaan untuk projek tidak berjalan lancar;
  2. penggunaan lebih perlahan daripada yang dijangkakan (crypto-kitties memegang carta di DappRadar untuk jangka masa yang panjang dengan hanya 500 DAU) dan
  3. janji wang institusi mula kelihatan khayalan (“kawanan itu telah datang” sejak 2017, sama seperti Starks dengan ‘Winter’ mereka).

Selain itu, ketika pasaran mulai merosot (sekitar -80% pada tahun kalender 2017-2018), pemegang token menyedari bahawa mereka tidak mempunyai hak sedikit pun yang biasanya diberikan kepada pemegang saham tradisional. Sebagai contoh, tugas fidusiari dari pihak pengurusan kepada pemegang token masih merupakan perkara yang tidak jelas dan diperdebatkan, yang akan diselesaikan oleh mahkamah secara perlahan-lahan. Apabila air pasang berakhir, anda dapat melihat siapa yang berenang telanjang.

Projek merasakan tekanan juga, walaupun bar minimum yang diminta untuk permulaan kripto nampaknya meningkat. Bahkan projek berkualiti tinggi dengan teknologi, peta jalan, dan pasukan yang lebih baik, yang dapat memerintahkan penilaian rangkaian $ 200 juta + pada 1Q18, berjuang untuk meningkatkan pada sebahagian kecil dari yang tertinggi. Di atas semua ini, terdapat keletihan pelabur runcit yang tulen kerana pasaran mengalami penurunan dari tahap tertinggi, yang tiba-tiba berakhir pada Januari 2018 dan dengan cepat merosot hampir -60% mata pada 1H18. Ketika wang itu tidak lagi masuk, ‘sindiket’ runcit mula bertengkar, dan adanya penipuan, penipuan, kurangnya perlindungan pengguna dan ketelusan minimum dari pihak projek yang menyusun peta jalan mereka menjadi sangat jelas. Selain itu, tidak ada jaminan kecairan atau penyenaraian, kerana hanya 7% projek dari 2Q18 yang berjaya mendapatkan penyenaraian pada awal 4Q184.

Tidak boleh dilupakan, monolit industri kripto, bursa sendiri, juga mula menghadapi penurunan dari kenaikan gula 2017. Pertama, jumlah pertukaran selama ini meletup, dari segelintir menjadi lebih dari 500 pada pertengahan April 20185. Pertumbuhan jumlah pertukaran ini tidak ditandingi oleh pertumbuhan yang sama dalam pengguna / pedagang kripto – nisbah pengguna industri untuk pertukaran jatuh. Ketika pasaran turun, terdapat lebih banyak persaingan untuk pai yang menyusut.

Namun, arah pertukaran yang strategik yang telah lama digerakkan adalah integrasi menegak mereka terhadap kepentingan perkhidmatan kewangan tradisional, dengan mengambil alih tanggungjawab dari beberapa penyedia perkhidmatan tradisional seperti pertukaran, penjelasan, bank penjaga, dan lain-lain. Adalah wajar bagi pertukaran itu ‘ perlumbaan senjata ‘untuk memanas dan pertukaran tertentu mula melihat bahagian lain dari teka-teki: menaja jamin’ ICO ‘serupa dengan bagaimana bank pelaburan menaja’ IPO ‘di dunia tradisional. Pertukaran tertentu diperlukan untuk terus menghasilkan relevansi, minat masyarakat, dan keuntungan untuk bertahan dalam ‘Crypto Winter’.

Masukkan: IEO

IEO kemungkinan dapat dikesan kembali ke Binance, dan seawal 4Q17 dengan IEO Roti dan Gifto. Dari pengalaman ini, Binance kemungkinan memperoleh pengalaman operasi minimum yang diperlukan untuk membuat model perniagaan yang layak. Lebih dari setahun kemudian, Binance membuka jalan baru dengan Binance Launchpad dan IEO BitTorrent Token (BTT) pada bulan Januari 2019. Apa yang diikuti adalah menggembirakan, dengan kepantasan yang luar biasa, banyak pertukaran Asia yang besar mengikuti platform IEO yang diumumkan di Huobi, Kucoin dan OkEx hanya untuk beberapa nama. Akhirnya, bahkan Bittrex turut serta, mewujudkan entiti Malta (rumah Binance kegemaran peminat) untuk memastikan suasana peraturan tempatan yang baik.

Dan pada ketika ini harus ada “Ahah!” saat – mengapa IEO belum menembusi Barat? Dalam satu perkataan: peraturan.

Anda Mungkin Juga Suka: Adakah ICO Akan Diganti Oleh IEO? | Bagaimana IEO Merubah Industri


Permainan Peraturan

Panduan pengawalseliaan terbaru oleh SEC bermaksud tangan utama pertukaran AS terikat. Setelah mengatakan ini, pertukaran Barat tertentu mungkin lebih terbuka untuk model ini daripada yang lain – kerana mereka mungkin berada dalam bidang kuasa dengan peraturan yang baik, atau mempunyai pangkalan pengguna dari rejim peraturan yang lebih mesra kripto atau hanya mereka lebih rela meneroka perniagaan ini model dengan membuka entiti luar pesisir untuk kelebihan daya saing dan tidak apa-apa dengan memikul sedikit lebih banyak risiko untuk mengusahakan usaha baru dan jalan untuk pertumbuhan.

Apakah pertukaran yang mungkin dilakukan? Poloniex, Bitfinex dan hingga tahap tertentu Kraken.

Apa pertukaran yang tidak akan pernah bermimpi, berani atau peduli? Pangkalan Wang Syiling dan Gemini.

Sayangnya, di masa yang akan datang, warga AS jelas tidak dapat menjadi sasaran sasaran karena alasan peraturan, tetapi masih ada harapan ketika kita melihat ke Timur. Pertukaran Barat kelihatan membawa masuk lebih banyak pengguna Asia, kerana platform IEO dilancarkan dan pangkalan pengguna bursa utama Asia terpikat untuk mencari padang rumput yang lebih hijau.

Selain itu, pengguna-pengguna yang disebutkan di atas mungkin akan lebih tertarik dengan akses ke projek-projek Barat yang berkualiti tinggi (yang hingga kini, sebahagian besar, jika tidak semua, projek yang dilancarkan di IEO adalah Timur atau sekurang-kurangnya bukan Barat). Oleh itu, kisah IEO yang datang ke Barat masih, di bawah venir tipisnya, kisah pertukaran yang membawa masuk dan jumlah pengguna dari Timur. Kehancuran permainan akan berkobar-kobar, tetapi ini bermakna masih ada kehidupan di IEO yang dikasihi.

Rujukan:

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Adblock
detector