10 Langkah Mudah Untuk Membeli Bitcoin Dengan UPI Di India

Sistem Unified Payment Interface (UPI) membolehkan seketika pembayaran dan pemindahan mudah alih di seluruh bank di India. UPI dilancarkan oleh National Corporation of India dalam usaha untuk membantu warga membeli barang dengan lebih cepat dan membuka sistem kewangan. Pilihan pembayaran mudah seperti itu meningkatkan pembelian dan penjualan Bitcoin (BTC) di seluruh penduduk India dengan pertukaran pihak ketiga seperti pertukaran peer to peer (P2P) yang memudahkan proses. 

UPI membolehkan anda membeli dan menjual BTC secara langsung, dan walaupun tidak secara langsung di aplikasi, prosesnya sama cepat. Beberapa laman web menawarkan kepada pengguna platform untuk membeli Bitcoin dengan UPI di India tetapi dalam artikel ini, kami memberi tumpuan kepada cara termurah dan paling mudah untuk membeli Bitcoin menggunakan aplikasi mudah alih UPI seperti Google Pay, Phonepe, PayTM, BHIM, dll..

Senarai pertukaran lain juga disediakan untuk tujuan kepelbagaian. 

Cara membeli Bitcoin dengan UPI di India

Terdapat banyak pilihan dan pertukaran untuk membeli Bitcoin dengan UPI Transfer di India. Pertukaran rakan sebaya menawarkan harga terbaik dan kemudahan membeli jika anda pengguna Bitcoin baru. Namun, beberapa pertukaran berhadapan dengan cabaran dalam menggunakan pengguna baru. Kami memilih Pertukaran OKEX sebagai pertukaran terbaik untuk anda gunakan semasa membeli Bitcoin menggunakan pembayaran mudah alih UPI. 

Pertukaran P2P global teratas yang lain termasuk LocalBitcoins, Paxful, dan Remitano. 

Pertukaran OKEX P2P – Murah dan Mudah

OKEx adalah pertukaran bertaraf dunia yang menawarkan gerbang peer to peer (P2P) yang selamat dan selesa untuk membeli Bitcoin menggunakan Rupee India semasa di India. Anda mempunyai tiga pilihan utama untuk membeli menggunakan INR di Pertukaran OKEX P2P – Pembayaran UPI, IMPS, dan pindahan bank. 

Bagi peniaga, akaun ini akan memberikan akses ke salah satu pasaran crypto kecairan terdalam. Bagi pemegang jangka panjang, setelah membeli, anda boleh menggunakan fungsi OKPiggybank mereka untuk mendapatkan faedah dari pegangan anda, seperti akaun bank.

Langkah Membeli Bitcoin dengan UPI di OKEX

Langkah 1: Buka tab baru dan pergi ke bursa OKEX P2P laman utama

Pastikan laman web adalah sahih untuk mengelakkan percubaan pancingan data. Log masuk ke akaun OKEX anda. Sekiranya anda tidak mempunyai akaun, daftar untuk satu dan sekurang-kurangnya lulus KYC 1 (mengambil masa 1-2 minit). 

Langkah 2: Navigasi ke halaman perdagangan P2P.

Klik pada “Jual beli“Dan kemudian”Perdagangan P2PDari sub-menu dan pilih “Beli” pilihan. 


OKEx P2PKlik sub-menu pilihan “P2P Trade”

Langkah 3: Pilih “Rupee India (INR)” sebagai mata wang pilihan anda dan tambahkan BTC sebagai pilihan “Beli” anda dari menu lungsur.

Pada “Jumlah” pilih tab INR sebagai pilihan pembayaran anda dari menu lungsur turun. OKEX P2P kini menawarkan tiga mata wang pembayaran – Yuan Tiongkok (CNY) dan Dolar Vietnam (VND) juga.

Beli Bitcoin dengan UPIPilih INR sebagai pilihan anda

Langkah 4: Pada tab “Jenis Pembayaran”, tambahkan UPI sebagai pilihan pilihan anda. 

Sekarang klik “Pengurusan” pilihan di sudut kanan atas halaman utama dan pilih “Tetapan”. Pada halaman yang dihasilkan, periksa bahawa pilihan pembayaran diatur pada INR melalui pembayaran mudah alih UPI dan klik “Tambah Pembayaran”. 

Beli Bitcoin dengan UPIIkuti langkah-langkah untuk menambahkan pilihan pembayaran anda

Langkah 5: Pada tab “Jenis Pembayaran”, tambahkan UPI sebagai pilihan pilihan anda. 

Sekarang klik “Pengurusan” pilihan di sudut kanan atas halaman utama dan pilih “Tetapan”. Pada halaman yang dihasilkan, periksa bahawa pilihan pembayaran diatur pada INR melalui pembayaran mudah alih UPI dan klik “Tambah Pembayaran”. 

OKEx P2pPilih penjual BTC.

NB: Senarai penjual Bitcoin akan muncul setelah anda menetapkan ‘Jenis pembayaran‘Dan pilih UPI sebagai pilihan pembayaran anda. Namun, berhati-hati dengan siapa anda memasuki perdagangan. 

Cara memulakan perdagangan dengan selamat

Inilah cara membeli BTC dengan selamat menggunakan pembayaran mudah alih UPI di India. 

Langkah 6: Pilih penjual dipercayai dari mana anda ingin membeli BTC dan klik “Beli Bitcoin”.

Dalam kes kami, kami akan memilih “Punkaj” sebagai penjual kami yang dipercayai dan memulakan perdagangan. 

Langkah 7: Masukkan butiran transaksi 

Anda boleh memasukkan jumlah Bitcoin yang ingin anda terima atau jumlah INR yang ingin anda tukar. Penukaran secara langsung akan dilakukan secara langsung. Pilih “UPI” sebagai pilihan pembayaran pilihan anda dan bukannya “Transfer Bank”. 

OKEX P2p

Pilih “Beli BTC” untuk pergi ke halaman seterusnya.

Langkah 8: Sahkan maklumat perdagangan pembayaran anda.

Inilah yang paling banyak penting langkah. Pada halaman yang dihasilkan periksa jika semuanya termasuk “Harga”, “Kuantiti BTC”, “Jumlah Jumlah Dibayar”, “Pembayaran” dan “Pilihan Pembayaran” betul.

beli bitcoin dengan UPISelesaikan perdagangan dengan memindahkan jumlah ke ID UPI

Kotak pesanan disediakan untuk menghubungi pengguna mengenai keperluan pembayaran tambahan atau periksa butiran pembayaran mudah alih “UPI” dll. 

Setelah pembayaran selesai, klik “Saya telah membayar, langkah seterusnya”. Sahkan ‘Jumlah pembayaran’ dan ‘Nama penerima pembayaran’ dan klik Dibayar

Tindak lanjut urus niaga anda pada langkah seterusnya.

Langkah 9: Periksa pesanan transaksi anda.

Setelah menyelesaikan pembayaran, anda akan menerima pesanan mesej dengan nombor transaksi anda. Klik pada “PesananTab untuk memastikan ulasan mengenai status pesanan anda. 

Setelah selesai, pesanan akan dipindahkan dari “Yang belum selesaiHalaman ke “SelesaiHalaman. 

Langkah 10: Periksa tab Aset anda

Pergi ke “Aset Saya” halaman untuk memeriksa jumlah BTC yang dihantar oleh penjual di dompet P2P anda. 

Anda telah selesai membeli BTC di India menggunakan Rupee melalui sistem pemindahan mudah alih UPI. 

Membeli BTC menggunakan UPI Transfer di India (pertukaran P2P lain)

Seperti yang telah disebutkan sebelumnya, OKEX menawarkan pertukaran P2P termurah dan paling selesa untuk membeli BTC di India, namun pertukaran P2P lain seperti LocalBitcoins, Paxful, WazirX, dan lain-lain menawarkan perkhidmatan yang serupa dengan orang India. 

Kesimpulannya

Itu sahaja! Cara membeli Bitcoin di India dengan mudah menggunakan salah satu sistem pembayaran yang paling terkenal di negara ini – UPI Transfer. Perhatikan bahawa OKEX tidak mengenakan apa-apa yuran transaksi pada deposit dan perdagangan BTC dalam platform perdagangan P2P. 

Berhati-hatilah semasa memilih rakan dagang dan memasukkan butiran pembayaran kerana kesilapan kecil dapat menjadikan proses mudah menjadi tidak kemas. 

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Adblock
detector