Memahami Robinhood, Tanpa Pertukaran Cryptocurrency

Mengapa komuniti Cryptocurrency teruja dengan Robinhood?

Aplikasi perdagangan saham tanpa komisen yang berpangkalan di AS, Robinhood menjadi berita utama dengan mengumumkan semalam bahawa ia akan membolehkan anda membeli dan menjual cryptocurrency seperti Bitcoin dan Ethereum. Mulai bulan Februari, anda akan dapat berdagang dalam mata wang kripto di platform ini tanpa bayaran transaksi tambahan. Manakala pertukaran crypto lain seperti Coinbase mengenakan bayaran sekitar 1.5 hingga 4 peratus yuran di AS. Aspek ini menarik berjuta-juta orang yang bersedia untuk mendaftar di platform ini. Lebih-lebih lagi, pengguna juga dapat mengesan berita, harga dan juga memberi amaran pada sejumlah 16 koin crypto teratas.

Apa itu Robinhood?

Robinhood ditubuhkan pada tahun 2013 dengan aplikasinya dalam talian kemudian. Dilancarkan pada tahun 2015, aplikasi ini diasaskan oleh Baiju Bhatt dan Vladimir Tenev. Kedua-dua pengasas sebelum ini telah membina platform perdagangan frekuensi tinggi di New York City untuk institusi kewangan. Kemudian, Bhatt dan Tenev menyedari bahawa firma perdagangan elektronik dan peniaga frekuensi tinggi ini tidak membayar banyak untuk melaksanakan perdagangan. Inilah inspirasi untuk membawa teknologi yang ada ke pasaran broker runcit.

Robinhood, sebuah syarikat perkhidmatan kewangan yang berpangkalan di AS adalah broker saham tanpa komisen yang mempunyai kira-kira 1 juta pelanggan pada bulan Mac 2016. Ia mempunyai nilai kira-kira $ 1.3 bilion selepas penggalangan dana April 2017. Beribu pejabat di Palo Alto, California, aplikasi pelaburan popular ini pada dasarnya membolehkan anda melabur dalam sekuriti tradisional seperti ETF, bon, dan saham.  

Robinhood Crypto Trading tanpa yuran transaksi

Robinhood beroperasi pada aplikasi mudah alih yang membolehkan penggunanya membeli dan menjual saham di bursa AS tanpa sebarang komisen. Aplikasi ini tersedia untuk Android, iPhone dan Apple Watch dan mempunyai sekitar 2 juta pengguna. Firma tersebut adalah peniaga broker yang diluluskan oleh FINRA yang berdaftar dengan Suruhanjaya Sekuriti dan Bursa AS. Ia juga merupakan ahli Securities Investor Protection Corporation. Ogos lalu, Robinhood bahkan menawarkan stok percuma sebagai pertukaran untuk rujukan pengguna baru.

Kelebihan terbesar Robinhood adalah perdagangan saham tanpa komisen. Oleh itu, nama Robinhood. Untuk mengurangkan kos mereka, syarikat itu tidak memberikan pilihan, alat analisis, dan laporan penyelidikan di platformnya.

Rancangan syarikat adalah untuk beroperasi berdasarkan tahap impas dan tidak merancang untuk mengubah struktur bebas komisen mereka dalam masa terdekat. Fokus sekarang adalah untuk mengembangkan asas pelanggan mereka dan terus melayani pelanggan yang ada dengan lebih cekap.

Bagaimana Robinhood menjana wang melalui aplikasinya?

Syarikat itu tentunya tidak menjalankan amal. Robinhood bernilai sekitar $ 1.3 bilion dan dibina untuk mengumpulkan wang pelabur menjadi satu kumpulan. Syarikat pada dasarnya memperoleh faedah dari kumpulan modal yang sangat besar ini.

Lebih-lebih lagi, syarikat itu meminjamkan wang kepada rakyat. Tahap premium Robinhood Gold adalah pelan langganan premium yang berharga $ 6 hingga $ 200 setiap bulan. Langganan ini membolehkan pengguna meminjam dari $ 1,000 hingga $ 50,000.   

Baru-baru ini, Robinhood menambahkan perdagangan cryptocurrency ke platform perdagangan mudah alihnya yang telah menjadi kejayaan besar.

Mengapa Robinhood minat secara tiba-tiba dalam cryptocurrency?


Baru sehari, Robinhood mengumumkan platform baru di mana anda boleh melabur dalam cryptocurrency. Untuk akses awal, crypto.robinhood.com tersedia untuk penggunanya. Menjelang 25 Januari, kira-kira 170,000 orang telah mendaftar untuk mendapatkan akses awal ini. Perdagangan crypto ini akan ditambahkan ke platform Robinhood pada Februari 2018.

Dalam memerintahkan cryptocurrency di Robinhood, ia sangat mudah. Dengan pelancaran ciri crypto, anda akan dapat memindahkan sehingga $ 1,000 dengan serta-merta dari akaun bank anda yang bersambung. Tidak seperti platform perdagangan crypto lain yang mewujudkan kelewatan dan peluang yang hilang, Robinhood memberi anda akses wang dengan segera.

Lebih-lebih lagi, syarikat ini membantu dalam mengurangkan turun naik pasaran juga. Dengan meletakkan “kerah” di sekitar perdagangan anda, ini memungkinkan anda menunggu harga mencapai kerah ini ketika melakukan perdagangan. Robinhood juga menyokong pesanan had yang bermaksud anda boleh menetapkan harga di mana anda boleh membeli atau menjual secara automatik.

Duit syiling yang akan tersedia untuk mencari melalui Robinhood termasuk Bitcoin, Ethereum, Ripple, Bitcoin Cash, Litecoin, NEO, Ethereum Classic, OmiseGo, Zcash, Monero, Dash, Stellar, Qtum, Dogecoin, Bitcoin Gold, dan Lisk.

Walau bagaimanapun, Apabila ciri perdagangan crypto dilancarkan pada bulan Februari, hanya BTC dan ETH yang tersedia untuk anda berdagang. Juga, ciri ini hanya akan tersedia di Montana, New Hampshire, California, Massachusetts, dan Missouri. Lebih banyak keadaan dan cryptocurrency akan ditambah pada masa akan datang.

Beritahu kami pendapat anda mengenai Robinhood di bahagian komen kami di bawah! 

Kandungan yang disajikan mungkin merangkumi pendapat peribadi penulis dan tertakluk pada keadaan pasaran. Lakukan penyelidikan pasaran anda sebelum melabur dalam cryptocurrency. Penulis atau penerbitan tidak bertanggungjawab terhadap kerugian kewangan peribadi anda.

 Ikuti kami di

Twitter , Facebook , Reddit

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Adblock
detector