Adakah perhimpunan baru-baru ini bermaksud bahawa Bitcoin ditetapkan untuk keuntungan besar?

Bitcoin menjadi tajuk utama pada akhir 2017 apabila mencecah setinggi $ 20,000, ketika mania cryptocurrency mengambil alih dunia. Dari media berita hingga selebriti, setiap orang mempunyai pendapat kerana pelopor mata wang digital menambah + 1000% dalam beberapa minggu. Kenaikan luar biasa ini menyaksikan cryptocurrency lain mencatat keuntungan yang lebih mengagumkan, Ethereum mencecah $ 1300, meningkat daripada hanya $ 10 beberapa bulan sebelumnya. Tetapi unjuk rasa seperti itu mesti berakhir, dan pada tahun 2018, Bitcoin, Ethereum dan kebanyakan cryptocurrency lain jatuh pada harga, berterusan sepanjang tahun.

Ketika 2019 bermula, Bitcoin telah jatuh ke $ 3,200, dengan Ethereum melayang sekitar $ 100, dan banyak pakar memberitahu kami bahawa ini adalah, minat terhadap cryptocurrency sudah berakhir dan satu-satunya jalan turun. Tetapi kenyataannya, di sebalik tabir, banyak perkara telah berlaku untuk Bitcoin itu sendiri dan blockchain, dan bersama mereka seluruh industri cryptocurrency. Institusi kewangan utama telah berkomitmen untuk aset digital dan blockchain dengan inisiatif seperti platform Bakkt, sementara Facebook, sebagai organisasi yang benar-benar arus perdana, kini berada di peringkat awal untuk mengembangkan cryptocurrency mereka sendiri. Dan syarikat minuman PepsiCo menerapkan penyelesaian blockchain ke dalam proses pengeluaran mereka.

Ini bukan tanda industri mengalami krisis, sebaliknya, dan walaupun mungkin mengejutkan bagi sesetengah pihak, Bitcoin telah melihat kenaikan harga yang luar biasa ketika kita melangkah ke suku kedua tahun ini, menembus $ 5.000 dan meningkat di atas nilai rintangan strategik pada $ 5,700.

Oleh itu, adakah ini bermakna kita akan melihat kenaikan harga yang besar untuk Bitcoin dan cryptocurrency lain, atau adakah satu lagi fajar palsu? Bagi sesiapa yang berfikir untuk menggunakan a Pertukaran Bitcoin, dan terutamanya perdagangan margin sebarang cryptocurrency pada tahun 2019, memahami kebarangkalian masalah perhimpunan baru. Untuk mengetahui apa yang akan berlaku, kita harus melihat sejarah Bitcoin.

Pergerakan Harga Bitcoin

Apabila melihat harga Bitcoin atau cryptocurrency lain, penting untuk diingat bahawa mereka adalah bentuk aset yang sama sekali baru. Bitcoin hanya wujud pada tahun 2009, ia berbeza dengan keadaan ekonomi daripada saham, saham, bahkan mata wang fiat di pasaran forex. Satu-satunya perkara yang dapat memberi kita petunjuk tentang apa yang akan dilakukan oleh harga Bitcoin pada masa akan datang adalah bagaimana kelakuannya pada masa lalu. Bagi kita yang berfikir untuk memperdagangkan Bitcoin di bursa cryptocurrency, dengan mempunyai idea awal tentang cara ia bergerak membolehkan kita bersedia untuk perhimpunan baru dan memaksimumkan keuntungan.

Jadi, jika kita mengkaji harga Bitcoin semasa, kita boleh mencari corak. Perkara pertama yang perlu diperhatikan adalah bahawa dalam menetapkan tahap tinggi baru, Bitcoin keluar dari aliran menurun yang telah berlangsung selama 18 bulan, sejak tahun 2017 yang tinggi pada $ 17,000. Analisis teknikal menunjukkan bahawa ini adalah tanda perubahan tren, dalam hal ini, perubahan kembali ke pasaran yang sedang meningkat.

Yang penting, jika kita melihat purata bergerak 50-hari dan 200-hari, kita juga melihat bahawa 50 hari itu baru saja melintasi garis 200-hari, berada di atasnya. Anda dapat melihatnya dalam carta di bawah:

Kali terakhir ini berlaku pada bulan Oktober 2015, Bitcoin terus meningkatkan nilai lebih dari 70% pada akhir tahun. Oleh itu, analisis teknikal menunjukkan bahawa Bitcoin akan meningkat. Ini terdengar baik bagi sesiapa yang ingin mengambil posisi di bursa Bitcoin, tetapi apa yang telah dilakukan Bitcoin pada masa lalu, adakah corak yang dapat kita lihat?

Terdapat corak yang ada, sejak pelancaran awalnya, Bitcoin telah menunjukkan tingkah laku yang konsisten. Ia mencatat keuntungan besar, bahkan perhimpunan Bitcoin pertama, dari $ 0.10 hingga $ 10 adalah kenaikan harga yang besar, jika bukan yang menarik minat media dari angka 2017. Ia kemudian jatuh ke belakang, kehilangan rata-rata 80% dari nilai tertinggi, dan akhirnya kembali tunjuk perasaan, selalu mencapai tahap tertinggi baru. Penurunan selepas rali 2017, dari tinggi ke rendah akhirnya, adalah 84%, sejajar dengan pergerakan harga sebelumnya.

Bersedia

Jadi, walaupun tidak ada yang pasti, terutama dengan harga cryptocurrency, aliran menaik baru mungkin muncul. Apa yang boleh kita harapkan dari itu jika ia berlaku? Sekali lagi, kita dapat melihat kembali aliran menaik sebelumnya untuk mendapatkan idea tentang apa yang boleh berlaku. Dalam setiap kes di mana Bitcoin telah merosot dan menurun, ia telah mencipta tahap tertinggi sepanjang masa. Sekiranya ia meneruskan corak ini, perhimpunan seterusnya, setiap kali ia berlaku, akan melebihi paras tertinggi $ 20,000 sebelumnya sepanjang masa.

Sudah tentu, penting untuk diingat bahawa tidak ada jaminan Bitcoin mengikuti corak yang telah ditunjukkan sebelumnya, tetapi begitu juga, tidak ada yang menunjukkan bahawa tidak akan berlaku. Perkara penting lain yang perlu diingat adalah bahawa ini tidak hanya berlaku untuk Bitcoin sendiri, tetapi juga pada cryptocurrency secara umum. Bila-bila masa Bitcoin telah mengumpul pada masa lalu, maka nilai altcoin juga meningkat.


Bagi sesiapa yang berdagang dalam mata wang kripto, atau ingin memulakannya, ini adalah tempat yang baik untuk memulakan, bersedia untuk sebarang pergerakan harga pada masa hadapan sekiranya berlaku. Tetapi bagaimana anda melakukannya?

Ambil Keuntungan dengan BTC Futures Trading

Kaedah termudah untuk berdagang cryptocurrency, termasuk Bitcoin, Ethereum dan Litecoin, adalah perdagangan niaga hadapan di bursa niaga hadapan cryptocurrency. Ini mengelakkan kerumitan membeli cryptocurrency anda sendiri, dan masalah dengan kecairan jika anda perlu menjualnya lagi, dan terima kasih kepada perdagangan margin, membolehkan anda mengambil kedudukan yang lebih besar yang mungkin dapat dilakukan.

Bexplus adalah pertukaran Bitcoin terkemuka yang membolehkan anda memperdagangkan niaga hadapan di Litecoin, Ethereum, dan Bitcoin itu sendiri. Dengan leveraj 100x, ini membolehkan pedagang memanfaatkan sepenuhnya potensi perdagangan cryptocurrency, terutamanya dengan kemungkinan lonjakan harga baru.

Mudah digunakan, Bexplus adalah platform untuk peniaga yang ingin menikmati potensi perdagangan pertukaran cryptocurrency tanpa berurusan dengan cryptocurrency itu sendiri. Dengan kontrak berkekalan dan ciri-ciri komprehensif bersama sistem perdagangan marginnya, ia adalah penyelesaian terbaik untuk semua keperluan perdagangan cryptocurrency hari ini.

Kesimpulannya

Pada tahun 2019, Bitcoin mengambil keputusan yang penting kerana mencatat keuntungan tahun hingga kini sekitar 80%. Setelah mengumpul di bawah julat $ 4000 selama lebih dari 2 bulan, aset tersebut mencatatkan kenaikan yang memberangsangkan pada bulan April dan meneruskan momentum pada bulan Mei 2019 dan ia melepasi paras $ 6000. Lebih-lebih lagi, perhimpunan telah berlaku lebih dari setahun setelah Bitcoin mencapai tahap tertinggi ATH. Ia merupakan pasaran beruang terpanjang dalam sejarah Bitcoin; pasaran beruang 2015 berlangsung selama 57 minggu. Oleh itu, ketika Bitcoin terus mendapat populariti dan penerapan arus perdana, optimisme dapat mendorong harga ke tahap tertinggi baru dalam masa terdekat.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Adblock
detector