Tinjauan Mingguan, 28 Okt-1 Nov: FOMC, PDB, CPI & NFP Di Bawah Sorotan

Selamat hari Ahad, peniaga.

Minggu ini akan menjadi yang penuh aksi di Amerika Syarikat, dengan angka KDNK awal untuk Q3 memasuki pasaran pada hari Rabu, beberapa saat sebelum Fed mengakhiri pertemuannya. Angka pendapatan dan perbelanjaan peribadi akan menyusul pada hari Khamis, bersama dengan indeks harga PCE teras untuk bulan September, sebelum pelepasan gaji bukan pertanian penting untuk bulan Oktober diterbitkan pada hari Jumaat. Terakhir tetapi PMI pembuatan ISM yang mungkin menarik perhatian paling besar memandangkan kesukaran yang dihadapi oleh perang perdagangan.

Isnin – 28 Oktober

Ahli MPC Tenreyro Bercakap – 17:00 GMT

Pada hari Isnin, pasaran kemungkinan besar akan diredam, tetapi ucapan Anggota Bank of England Silvana Tenreyro akan tetap menjadi tumpuan. Tenreyro akan berbicara mengenai dasar monetari dan ekonomi makro antarabangsa di John Flemming Memorial Lecture di London. Pertanyaan khalayak diharapkan, dan sebarang komen mengenai jangkaan dasar MPC akan bernilai diperdagangkan.

Selasa – 29 Oktober

USD – Keyakinan Pengguna CB – 14:00 GMT

Pelabur akan memantau Keyakinan Pengguna CB. Fellows, data ini akan sangat penting pada hari Selasa kerana ini biasanya menyebabkan turun naik perdagangan yang sangat baik di pasaran. Ia dijangkakan 128.2 berbanding 125.1, memberi kita alasan lain untuk kenaikan harga dolar.

Rabu – 30 Oktober

EUR – CPI Prelim Jerman – Sepanjang Hari

Destatis akan mengeluarkan angka CPI Prelim Jerman, yang menyumbang sebagian besar inflasi keseluruhan. Inflasi adalah penting bagi penilaian mata wang kerana kenaikan harga menyebabkan bank pusat menaikkan kadar faedah daripada menghormati mandat pengekangan inflasi mereka. CPI Jerman sejak akhir-akhir ini menjadi buruk kerana angka itu turun dari 0.5% pada bulan Julai menjadi -0.2% pada bulan September. Bank Pusat Eropah telah membuat perubahan pada dasar monetaranya untuk menyokong ekonomi, dan angka bulan ini dapat menjadi isyarat pertama untuk memahami apakah dasar dovish telah mulai berfungsi atau tidak. Bagaimanapun, ahli ekonomi menjangkakan pertumbuhan kadar inflasi 0%.

USD – Perubahan Pekerjaan Bukan Ladang ADP – 12:15 GMT

Data ini memberikan gambaran awal tentang pertumbuhan pekerjaan, biasanya 2 hari lebih awal dari data pekerjaan yang dikeluarkan oleh pemerintah yang dirancang untuk meniru. Sumber mengubah formula pengiraan siri pada Februari 2007, Disember 2008, dan November 2012 agar lebih sesuai dengan data kerajaan.

Pemprosesan Data Automatik, Inc. dijangka melepaskan sedikit penurunan data dari 135K hingga 125K pada bulan Oktober. Penciptaan pekerjaan adalah petunjuk utama perbelanjaan pengguna, yang menyumbang sebahagian besar aktiviti ekonomi keseluruhan. Data yang lemah mungkin mendorong sentimen menurun untuk angka NFP AS yang akan datang, yang dijadualkan pada hari Jumaat.

Keputusan Dasar Monetari Rizab Persekutuan AS – 18:00 GMT


The Fed banyak dijangkakan untuk menurunkan kadar untuk ketiga kalinya berturut-turut, dengan pedagang menunjukkan kemungkinan 90% untuk tindakan tersebut. Oleh itu, tindak balas pasaran akan banyak bergantung pada isyarat yang dihantar oleh pembuat dasar mengenai kemungkinan tindakan yang dirancang, bukan pada penurunan kadar itu sendiri.

Federal Reserve secara amnya dijangka akan memberikan penurunan kadar 25 bp, yang ketiga tahun ini. Sebelumnya, kami menyangka Fed akan menggunakan pertemuan ini untuk membincangkan masalah paip dan pelaksanaan polisi. Sebaliknya, ia mengumumkan pembelian T-bill dalam mesyuarat.

Dolar mungkin berdagang menurun pada minggu yang akan datang kerana para pedagang akan menetapkan harga dalam kadar penurunan dari 2% menjadi 1,75%.

Khamis – 31 Oktober

JPY – Keputusan Dasar Monetari BOJ – Tentatif

Yen Jepun mencapai paras tertinggi hampir tiga tahun pada akhir bulan Ogos, yang telah meletakkan Bank of Japan dalam kedudukan yang sukar. Selama tiga minggu terakhir, yen Jepun yang merupakan tempat perlindungan selamat adalah mata wang paling lemah di dunia, kehilangan 2.5% berbanding dolar. Itulah kehendak Bank Jepun dari mata wangnya.

Yen yang lemah membantu meningkatkan eksport dan mengurangkan import, akhirnya mengimbangi defisit akaun semasa dan neraca perdagangan. Oleh itu, BOJ dapat mengekalkan dasar monetari tidak berubah pada 31 Oktober.

Jumaat – 01 November

USD – Laporan Pasaran Buruh – 12:30 GMT

NFP AS (Perubahan Pekerjaan Bukan Pertanian) dan kadar pengangguran akan tetap menjadi perhatian. Kedua-dua set data ekonomi ini akan dipantau pada pukul 12:30 GMT. NFP dijangka positif sedikit pada 90K berbanding 136K pada bulan sebelumnya.

Manakala kadar pengangguran cenderung meningkat dari 3.5% menjadi 3.6%, yang mungkin membebani dolar AS.

Pendapatan purata setiap jam dianggarkan meningkat 0.3% berbanding 0.0% sebelumnya. Data yang lemah akan memberi peluang untuk mengurangkan Greenback dengan cepat 60-100 pips dan sebaliknya.

PMI Pembuatan ISM – 14:00 GMT

Pada hari Jumaat, PMI pembuatan ISM akan terus fokus, terutama setelah indeks merosot di bawah 50 pada bulan September untuk pertama kalinya dalam tiga tahun, secara tiba-tiba meningkatkan kebimbangan penurunan. Mungkin ada sedikit kelonggaran, bagaimanapun, jika PMI pulih ke 49.0 pada bulan Oktober seperti yang diramalkan.

Itu sahaja buat masa ini, tetapi nantikan kalendar ekonomi kami untuk kemas kini pasaran langsung dan isyarat perdagangan forex.

Semoga berjaya!

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector
map