S&P dan Dax Pindah Ke Zon Beli, tetapi Berhati-hati Di Sini!

Helo, peniaga! Saya bercakap dengan salah seorang pelanggan saya hari ini dan mendengar beberapa kisah mengenai peniaga yang gagal, dan peniaga yang menghasilkan banyak wang. Saya sebenarnya tidak mendengar perkara baru.

Pedagang yang berjaya adalah mereka yang menggabungkan perdagangan pintar, pengurusan wang yang baik, dan ketekunan. Dalam kebanyakan kes, pengurusan wang yang baik dan perdagangan yang bijak hanya muncul kemudian, dan di situlah ketabahan mereka menariknya.

Pedagang yang tidak berjaya adalah mereka yang menggunakan leverage terlalu banyak, membakar jari dan menyerah sebelum mereka dapat menguasai diri dan pasaran.

Maksud saya ialah: tidak mudah untuk belajar berniaga. Anda harus menanggung banyak kesukaran, dan mungkin anda akan kehilangan sejumlah wang dalam prosesnya. Tetapi jangan berputus asa, dan jangan berhenti belajar. Terus berniaga sehingga anda mendapat keuntungan. Sekiranya anda kehilangan semua wang anda, berniaga menggunakan akaun demo sebentar. Ketabahan anda akan terbayar pada akhirnya.

Mari kita teliti apa yang ditawarkan oleh pasaran…

 

S&P 500 – Betapa Betulnya Pembetulan!

S&Carta Harian P 500

Saya tidak suka jenis penurunan ini ketika saya mencari peluang membeli. Walaupun kotak hijau ini adalah kawasan yang sesuai untuk dibeli, kita perlu mempertimbangkan bahawa lilin bearish hari ini adalah salah satu lilin merah yang paling agresif dalam tangkapan skrin ini. Lihatlah saiz badannya. Adakah kita benar-benar mahu menggunakan persediaan ini dengan segera? Pasti, jika anda seorang peniaga yang agresif, carilah! Tetapi kaedah konservatif adalah menunggu isyarat yang jelas bahawa zon beli ini akan bertahan sebagai sokongan. Cara lilin bearish hari ini menembusi impulsif ke zon beli ini membuat saya ragu-ragu apakah ia akan bertahan sebagai sokongan. Adalah lebih baik sekiranya harga melayang ke zon beli ini dalam jangka masa sekitar empat hingga lima hari perdagangan dan kemudian mula menunjukkan tanda-tanda tekanan beli baru melangkah masuk. Beberapa penurunan ke bawah pada carta 4 jam atau harian mungkin sempurna. Walaupun begitu, mari kita lihat bagaimana harga bertindak balas terhadap tahap semasa ini dalam beberapa hari akan datang. Mungkin lembu akan mengejutkan kita dengan serangan baru pada tahap tertinggi sepanjang masa baru-baru ini.

 

Dax – Masih Disokong

Carta Harian Dax

Dax juga menurun hari ini, tetapi tidak begitu agresif seperti S&P. Anda akan melihat bahawa harganya belum menyentuh EMA 20, dan masih berada dalam jarak lilin pelarian besar (lilin keempat dari kanan). Sebaliknya, penurunan hari ini di S&P telah mengeluarkan lilin pelariannya yang rendah. Jadi pada masa ini, Dax kelihatan seperti pembelian yang lebih baik daripada S&P, walaupun kita masih memerlukan isyarat tindakan harga yang sah di Dax sebelum terlibat dalam posisi panjang.

 

Nikkei 225 – Masih Bergerak Ke Sebelah

Carta Harian Nikkei 225

Nikkei telah ketinggalan dari S&P dan Dax. Saya tidak berminat untuk membeli indeks saham Jepun ini pada masa ini, terutamanya setelah ditutup di bawah purata bergerak eksponensial 20 hari hari ini.

 

USD / JPY – Gagal Sekali Lagi

Carta Harian USD / JPY

USD / JPY ditolak daripada purata pergerakan eksponensial 20 hari lagi hari ini. Purata bergerak ini telah menjadi tahap rintangan dinamik yang hebat dalam beberapa minggu terakhir. Buat masa ini, petunjuk teknikal menunjukkan pergerakan lebih jauh atau penurunan kadar pertukaran. Namun, BoJ (Bank of Japan) besok dengan keputusan kadar faedah mereka, penyataan dasar monetari, laporan tinjauan, dan sidang media. Ini boleh menyebabkan penembusan yang menentukan dari jajaran pasangan ini pada masa ini berdagang. Kami telah melihat pergerakan besar-besaran yang dihasilkan dari mesyuarat BoJ pada masa lalu, jadi mari kita lihat apakah mereka akan menyampaikan sesuatu yang bermakna esok.

 

Minyak Mentah WTI – Samping untuk Sekarang

Carta Harian Minyak Mentah WTI

Buat masa ini, harga minyak mentah tetap disokong, terutamanya jika harganya mengekalkan daya tarikan di atas $ 52 setong.

Dalam carta di atas, anda dapat melihat bahawa corak segitiga telah terbentuk sejak beberapa minggu terakhir. Penyatuan seperti ini sering membawa kepada penembusan yang lebih tinggi, seperti yang ditunjukkan dalam carta ini. Sekiranya anda akan memperdagangkan instrumen ini dengan cara ini, pastikan anda menunggu penutupan harian tegas di atas segitiga sebelum memulakan kedudukan panjang anda. Anda mahu menghilangkan pelanggaran palsu sejauh mungkin. Ingatlah bahawa harganya juga dapat menembus bagian bawah segitiga, walaupun arah yang disukai adalah ke arah atas.

Saya tidak menulis mengenai emas hari ini, tetapi salah seorang penganalisis kami, Encik Ron Rabinov. Lihat maklumat ringkas pagi ini untuk beberapa analisis mengenai logam mulia ini, dan juga ke mana Dolar AS dijangka pergi. Inilah pautan: https://www.fxmarketleaders.com/forex-blog/january-30th-morning-brief

 

Berita

Acara yang paling penting esok adalah mesyuarat BoJ, tetapi perhatikan juga jumlah KDNK Kanada, iaitu pada pukul 13:30 GMT.

Kami juga mempunyai ucapan oleh Presiden ECB Mario Draghi pada 08:30 GMT dan nombor CPI dan KDNK Eropah pada 10:00 GMT.

Pada suatu hari, kami mempunyai nombor Keyakinan Pengguna CB dari Amerika Syarikat pada pukul 15:00 GMT.

Itu sahaja buat masa ini, peniaga. Nantikan kami kerana masih ada banyak tindakan yang perlu kami laksanakan sepanjang minggu ini!

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me