Ringkas Isyarat Forex Sesi AS, 6 Ogos – Sentimennya bertambah baik setelah angka ekonomi positif hari ini

Sentimen itu menjadi sangat negatif pada Khamis lalu setelah Donald Trump menulis tweet mengenai tarif tambahan terhadap import China. China berpendapat bahawa dia telah menepati janji untuk membeli produk pertanian AS, tetapi kita tahu ada kejatuhan dalam rundingan perdagangan minggu lalu yang berlaku di China, sehingga perang dagang itu terus berjalan. Sentimen di pasaran kewangan merosot setelah tweet tersebut, yang telah menyebabkan aset berisiko jatuh lebih rendah, sementara tempat selamat telah benar-benar melonjak dalam beberapa hari terakhir. Emas menjadikan tertinggi 6 tahun sementara USD / JPY jatuh 400 pip lebih rendah.

Walaupun hari ini sentimen nampaknya bertambah baik kerana dolar komoditi terus menyusut lebih tinggi yang mereka mulakan semalam, sementara tempat perlindungan selamat berundur, dengan USD / JPY menelusuri lebih daripada 150 pip lebih tinggi pagi ini semasa sesi Asia. Sebabnya adalah data ekonomi yang keluar dari Asia dan Jerman pada awal hari ini. The elaporan pekerjaan dari New Zealand mengagumkan dengan kadar pengangguran kehilangan 3 mata sementara indeks pendapatan meningkat 0.8% pada Q2. Pesanan kilang Jerman mencatat lonjakan yang bagus untuk bulan Jun, tetapi data utamanya datang dari Jepun dengan pendapatan rata-rata dan perbelanjaan isi rumah keluar jauh lebih baik daripada yang dijangkakan. Itu meningkatkan sentimen dan pasaran sedang berusaha memutuskan sekarang sama ada akan kekal dalam mod positif atau berubah menjadi negatif lagi.

Sesi Eropah

  • PMI Perkhidmatan Eropah – Walaupun pembuatan berada dalam kedudukan yang sangat sukar di Eropah, perkhidmatan semakin baik. Laporan PMI perkhidmatan zon euro hari ini menunjukkan bahawa sektor ini tidak berubah pada bulan Julai lebih kurang. Di Jerman dan Sepanyol di mana perkhidmatan paling lemah sedikit pada bulan lalu, tetapi di Perancis dan Itali sektor ini bertambah baik, menjadikan jumlah zon Euro pada bulan lalu pada 53.2 mata.
  • PBOC Bersumpah Tidak Memanipulasi Yuan – Bank Rakyat China yang merupakan bank pusat mengatakan dalam komen awal pagi ini bahawa ia menentang tuduhan AS bahawa dia memanipulasi mata wang. Tuduhan berkaitan dengan unilateralisme dan proteksionisme yang sangat merosakkan peraturan global. Nilai tukar Yuan ditentukan oleh penawaran dan permintaan pasaran dan China tidak akan melakukan penurunan nilai yang kompetitif. Tidak ada masalah manipulasi mata wang di China dan kami tidak akan menggunakan yuan sebagai alat untuk menangani perselisihan perdagangan. USD / CNY melonjak di atas tanda 7 semalam. Timbalan gabenor PBOC, Chen Yulu menambah bahawa China tidak pernah menggunakan mata wangnya sebagai alat untuk bersaing. Dia berharap AS akan menyelesaikan masalah perdagangan secara rasional.
  • FED’s Daly Menentang Pengurangan Kadar Agresif – Presiden Fed San Francisco, Mary Daly mengulas pagi ini, mengatakan bahawa penurunan kadar yang agresif tidak dibenarkan tanpa bukti penurunan ekonomi yang lebih kuat. Pergerakan pertumbuhan global dibenarkan penurunan kadar minggu lalu. Ketidakpastian perdagangan telah meningkat, yang dapat meredakan pelaburan perniagaan. Dia tidak melihat ekonomi menuju ke kemelesetan tetapi melihat perubahan berterusan dari perdagangan, kadar dasar yang lebih rendah dari bank pusat lain dapat membenarkan kadar yang lebih rendah.
  • Beberapa Komen Brexit Positif membentuk EU – Suruhanjaya Eropah membuat beberapa komen mengenai Brexit hari ini. Mereka mengatakan bahawa EU terbuka untuk bercakap jika UK ingin menjelaskan kedudukannya mengenai Brexit. Komisen itu tetap tersedia untuk perbincangan Brexit dalam beberapa minggu mendatang, sementara EU bersedia untuk Brexit tanpa perjanjian tetapi mengatakan ia bukan pilihan yang disukai
  • UK Balasan ke EU – Michael Gove dari UK mengatakan pada awal hari ini bahawa mereka tetap bersedia dan bersedia untuk merundingkan perjanjian Brexit. Kita boleh merundingkan perjanjian baru, tetapi dia sedih dengan penolakan EU untuk berunding.

Sesi AS

  • Trump Tweeting mengenai Perdagangan – Presiden AS Donald Trump tweet mengenai perdagangan dan petani AS beberapa ketika yang lalu:

    “Seperti yang telah mereka pelajari dalam dua tahun terakhir, Petani Amerika kita yang hebat tahu bahawa China tidak akan dapat menyakiti mereka kerana Presiden mereka telah berdiri bersama mereka dan melakukan apa yang tidak akan dilakukan oleh presiden lain – Dan saya akan melakukannya lagi selepas ini tahun jika perlu! “

    “Sejumlah besar wang dari China dan bahagian lain dunia mengalir ke Amerika Syarikat atas alasan keselamatan, pelaburan, dan kadar faedah! Kami berada dalam kedudukan yang sangat kuat. Syarikat juga datang ke A.S. dalam jumlah besar. Perkara yang indah untuk ditonton! ” 

  • Bullard Talking FED – Federal Reserve Bullard memberitahu AFP bahawa kadar faedah AS “berada di kawasan yang betul” dan kami akan melihat data. Dia menambahkan bahawa FED tidak harus bereaksi terhadap “perang perdagangan untuk orang lain”. Beberapa komen positif membentuk ahli FED yang paling dovish.
  • Pembukaan Kerja JOLTS – JOHAN kerja dibuka pada 7.30M-7.40M dalam beberapa bulan terakhir. Pada bulan Jun, pekerjaan baru datang pada 7.45M tetapi direvisi lebih rendah menjadi 7.37M. Bulan lalu mereka mencapai 7.32 juta, kehilangan jangkaan 7.50 juta. Hari ini mereka dijangka tiba pada pukul 7.34M.

Perdagangan dalam Penglihatan

Naik AUD / USD Sekali lagi

  • Trend masih agak menurun
  • Penarikan balik selesai
  • 20 SMA memberikan rintangan lagi
  • Asasnya lemah bagi orang Aussie

 

SMA 20 membalikkan pasangan ini kembali

AUD / USD berubah menjadi bearish dua minggu yang lalu ketika pembeli USD kembali dan trendnya cukup kuat sejak itu. arah aliran meningkat pada minggu lalu dan semalam ia menjadi rendah baru. Tetapi dalam beberapa sesi terakhir, penurunan telah berhenti dan kita telah melihat penarikan kembali yang lebih tinggi berlaku ketika USD melemah pada perang perdagangan yang semakin meningkat. Tetapi, penelusuran semula selesai sekarang dengan stokastik hampir terlampau beli dan SMA 20 (kelabu) memberikan ketahanan lagi. Candlestick H4 sebelumnya ditutup sebagai doji yang merupakan isyarat membalikkan. Kami sudah kekurangan pasangan ini sejak awal tetapi jika anda terlepas perdagangan, ini adalah peluang yang baik untuk menjadi pendek.

Kesimpulannya

Pesanan kilang membuat lonjakan di Jerman pada bulan Jun dan itu petanda positif bagi sektor pembuatan di Jerman dan zon euro kerana sektor ini berada dalam masalah besar. Mungkin ini akan menjadi titik balik, tetapi masih terlalu awal untuk diberitahu kerana ia hanya satu bulan yang baik. Kita harus menunggu data pembuatan dikeluarkan bulan ini dari Eropah.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector
map