Ringkas Isyarat Forex AS Sesi, 10 Sep – Satu lagi Laporan Pendapatan dan Pekerjaan yang Hebat Dari UK

Hari ini pasaran kewangan kembali tenang. Sentimen risiko tetap positif dan komen dari China membantu mengekalkan sentimen seperti itu. Perdana Menteri China Li mengatakan pagi ini bahawa “rundingan perdagangan akan membuat kemajuan” dan mereka juga menghapus kuota pelaburan. Potongan menarik hari ini adalah laporan dari Reuters yang menunjukkan bahawa Bank of Japan kini lebih terbuka untuk membincangkan pelonggaran monetari tambahan minggu depan. Ini akan mengekalkan penurunan harga JPY untuk beberapa waktu.

Acara terbesar hari ini adalah laporan pekerjaan dan pendapatan dari UK. The kadar pengangguran meningkat kepada 3.8% sementara pendapatan melonjak lebih tinggi lagi kepada 4.0% 3M / Y. Pekerjaan dan pendapatan khususnya terus mengejutkan pasaran kerana mereka terus melonjak, pada saat ekonomi yang lain sedang menuju kemelesetan. Walaupun, UK mungkin dapat mengelakkan kemelesetan sekarang setelah beberapa angka positif yang kita lihat minggu ini, tetapi masih terlalu awal untuk memberitahu.

Sesi Eropah

  • Pengeluaran Perindustrian Perancis dan Itali – Laporan bulan lalu menunjukkan penurunan besar dalam pengeluaran industri di Perancis sebanyak 2.3% untuk bulan Jun. Walaupun, pengeluaran dijangka berubah positif pada bulan Julai dan meningkat sebanyak 0.5%, tetapi meleset jangkaan dan hanya meningkat 0.3%. Di Itali, pengeluaran perindustrian juga menurun pada bulan Jun sebanyak 0.2% seperti yang ditunjukkan oleh laporan bulan lalu, yang disemak lebih rendah hari ini menjadi -0.3%. Laporan hari ini dijangka menunjukkan penurunan lain sebanyak 0.1% untuk bulan Jun, tetapi penurunannya lebih besar, sebanyak 0.7%. Pembuatan terus menderita di Eropah.
  • Laporan Pekerjaan UK – Kadar pengangguran ILO dijangka tidak berubah, tetapi turun menjadi 3.8% daripada 3.9% yang dijangkakan dan sebelumnya. Perubahan tuntutan pengangguran Ogos berlaku pada 28.2k. Angka sebelumnya berjumlah 28.0k, yang disemak menjadi 19.8k. Perubahan pekerjaan berlaku pada 31k berbanding 55k yang dijangkakan, turun dari 115k sebelumnya. Pekerjaan tetap kukuh di UK.
  • Laporan Pendapatan UK – Indeks pendapatan purata dijangka tidak berubah hari ini pada 3.7%. Tetapi indeks pendapatan purata melonjak lagi hingga 4% untuk bulan Julai. Angka bulan Jun juga disemak lebih tinggi dari 3.7% hingga 3.8%. Purata pendapatan mingguan tidak termasuk bonus juga meningkat lebih tinggi pada 3.8% berbanding 3.7% 3m / y yang dijangkakan, tetapi turun dari 3.9% sebelumnya. Pendapatan YoY meningkat + 4.2% yang merupakan jumlah tertinggi sejak Februari 2010. Secara sebenar, purata pendapatan mingguan dilihat pada + 2.1% 3 juta / tahun, yang merupakan bacaan terkuat sejak September 2015.
  • Belum Ada Alternatif Backstop ke Batas Ireland – Menteri hal ehwal Eropah Ireland, Helen McEntee, mengulas pagi ini dengan mengatakan bahawa mereka belum melihat bukti nyata mengenai alternatif backstop. Situasi di Brexit berubah setiap hari, tetapi mereka tidak mendapat sebarang cadangan dari Inggeris untuk hanya di bahagian belakang Ireland Utara. Oleh itu, tidak ada harapan untuk kesepakatan.
  • Tiada Rangsangan Fiskal untuk Scholz – Menteri kewangan Jerman, Olaf Scholz, mengatakan sebelumnya hari ini bahawa mereka melakukan apa yang diperlukan tanpa hutang baru. Anggaran 2020 meluas, yang akan menangani cabaran besar, termasuk perselisihan perdagangan global. Jerman tidak berada dalam krisis, mempunyai kedudukan fiskal yang kukuh. Kami akan bertindak balas sekiranya berlaku krisis.

Sesi AS

  • Carney tidak kedengaran terlalu bimbang – Pengerusi Bank of England Mark Carney beberapa ketika lalu mengatakan bahawa BOE tidak melihat ketidakseimbangan besar dalam ekonomi yang biasanya akan menyebabkan perlambatan. BOE mempunyai alat untuk menangani kelembapan ekonomi. Ekonomi mempunyai ruang fiskal untuk menangani kemelesetan ekonomi tetapi tidak terhad. Kami semakin hampir dengan perangkap kecairan global.
  • Permulaan dan Permit Bangunan Perumahan Kanada – Permulaan perumahan meningkat sebanyak 222 ribu pada bulan Julai di Kanada seperti yang ditunjukkan laporan bulan lalu. Jumlah untuk bulan Ogos dijangka menjadi 213k, tetapi meningkat kepada 227k. Permit bangunan mencatatkan dua bulan yang sangat buruk dalam dua bacaan terakhir, menunjukkan penurunan 13.0% pada bulan Mei dan penurunan 3.7% pada bulan Jun. Jun disemak lebih tinggi kepada -3.1% hari ini. Permit bangunan dijangka berubah positif pada bulan Julai dan meningkat sebanyak 2.1%, tetapi kami melihat kenaikan 3.0% hari ini, mengalahkan jangkaan.
  • Optimistis Barkindo Bunyi OPEC pada Minyak – Setiausaha agung OPEC hanya mengatakan bahawa mereka sangat konservatif dengan ramalan permintaan. Pasaran minyak tidak didorong oleh asas. Dia tidak melihat kemelesetan di cakrawala dan mengatakan bahawa ekonomi AS berjalan dengan baik.

Perdagangan dalam Penglihatan

Bearish EUR / GBP

  • Trend telah berubah menjadi menurun
  • Penarikan balik yang lebih tinggi awal hari ini selesai
  • SMA 20 mendorong harga lebih rendah

SMA 20 memberikan rintangan sekali lagi apabila aliran menurun kembali

EUR / GBP telah berada pada tren kenaikan yang kuat sejak awal Mei, tetapi pada awal bulan Ogos tren beralih ke bearish ketika Euro melambung penurunannya, sementara GBP berbalik lebih tinggi. SMA 20 (kelabu) pada mulanya memberikan tentangan, tetapi tren melambat pada minggu-minggu berikutnya dan MA yang lebih besar mengambil pekerjaan itu. Walaupun, aliran menurun kembali lagi minggu lalu dan SMA 20 nampaknya telah berubah menjadi rintangan lagi, membunuh penurunan lebih tinggi dan mendorong harga lebih rendah. Oleh itu, tekanan kekal ke bawah pada pasangan ini.

Kesimpulannya

GBP telah kembali meningkat hari ini, setelah melihat beberapa data pembuatan positif semalam dan laporan pekerjaan dan pendapatan yang hebat hari ini. Brexit mungkin ditangguhkan lagi, yang bermaksud bahawa kita mungkin menyaksikan fasa kenaikan dalam pasangan GBP pada minggu-minggu akan datang.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Adblock
detector