Referendum Itali Tidak Dapat Mengekalkan Mata Wang Tunggal – EUR / USD Memposting Bullish Engulfing Bar

Euro diperdagangkan lebih rendah semasa sesi Asia Isnin sebagai hasil dari Referendum Perlembagaan Itali, dan kekalahan Perdana Menteri pro-Euro Matteo Renzi pada hari Ahad. Tekanan jual ini segera reda, dan ketika para pelabur menolak hasil referendum, EUR / USD segera memulihkan semua kerugiannya dan berakhir pada hari ini dengan lilin yang melanda bullish yang mengagumkan. Berikut adalah carta harian EUR / USD:

 

Carta Harian EUR / USD

  

Lilin kenaikan harga yang kuat pada hari Isnin pastinya menjadi perubahan permainan. Syarikat yang ditutup di atas EMA 20 adalah yang pertama dalam beberapa minggu. Saya tidak memperdagangkan Euro pada hari Isnin tetapi saya ingin melihat kesinambungan aliran menurun, terutamanya dengan lilin doji merah pada hari Jumaat tepat di bawah purata pergerakan eksponen 20 hari. Perdagangan mata wang adalah untuk menyesuaikan diri dengan keadaan pasaran, dan pada masa ini kita tidak dapat mengabaikan kenaikan kuat dalam EUR / USD ini. Gambaran yang lebih besar mengenai pasangan ini tentunya masih kabur, dan pelbagai risiko yang mengancam zon euro pasti tidak berkurang. Mungkin Itali tidak dapat meninggalkan Kesatuan Eropah dengan mudah, tetapi Belanda dan mungkin beberapa negara lain boleh.

  

Swing trading EUR / USD sekarang tidak begitu menarik. Untuk mengambil posisi pendek pada masa ini mungkin sangat berisiko, terutama ketika kita mempertimbangkan kekuatan luar biasa dari pergerakan menaik ini pada hari Isnin. Membeli pasangan ini juga mungkin bermasalah kerana ini akan melawan aliran menurun yang berlaku. Scalpers dan pedagang harian mungkin dapat memperoleh keuntungan dari persediaan membeli dalam sehari pada hari Selasa, tetapi ini bukan persediaan yang ideal untuk perdagangan panjang. Melakukan perdagangan intraday ke arah arah aliran yang lebih besar menumpuk kemungkinan yang memihak kepada anda dan meningkatkan peluang anda untuk menjana keuntungan.

 

USD / CAD

 

USD / CAD telah menurun secara agresif dalam beberapa hari terakhir. Harga minyak yang sangat kuat menyebabkan tawaran yang baik dalam dolar Kanada yang, bersama dengan dolar AS yang lemah, menyumbang kepada penurunan mendadak ini. Prospek jangka panjang masih bullish, tetapi pada masa ini beberapa penjualan kuat menguasai jangka masa yang lebih kecil. Lihat carta 4 jam ini:

 

Carta 4 Jam USD / CAD

  

Di sini anda dapat melihat bahawa kadar pertukaran telah menghabiskan banyak masa di bawah EMA 20. Ini adalah amaran kepada pelaku pasaran yang bullish untuk tidak berpihak pada masa ini. Beruang juga harus berhati-hati kerana harganya menghampiri sokongan saluran pada carta mingguan yang mungkin di mana anak lelaki besar akan masuk dengan selera membeli yang baru. Lihat carta mingguan ini:

 


Carta Mingguan USD / CAD

  

Pada masa ini purata pergerakan eksponensial 20 minggu masih bertahan sebagai sokongan. Pada jangka masa yang lebih rendah pembetulan ini kelihatan besar, tetapi melihat carta mingguan ini menjadikannya perspektif. Saya harus katakan, saya tidak akan terkejut jika harga mencecah bahagian bawah saluran dalam beberapa minggu ke depan, saya juga tidak akan terkejut sekiranya pasangan itu kembali menaikkan trend kenaikannya dalam masa terdekat. Mari beralih ke carta harian:

 

Carta Harian USD / CAD

  

Sebelum saya mengatakan lebih banyak mengenai penyediaan ini, mari pertama kali memperbesar carta ini sedikit:

 

Carta Harian USD / CAD

  

Di sini kita dapat melihat dengan jelas bagaimana harga menembusi zon sokongan biru ini tetapi menolaknya dan ditutup di atasnya. Walaupun ini adalah penolakan yang agak kecil, namun ia tetap mempunyai kepentingan kerana tahap pentingnya ditolak. Ini dapat menjadi titik balik bagi pasangan ini sebelum naik lagi. Sudah tentu, sangat agresif untuk membuka posisi panjang pada tahap dan waktu ini, tetapi juga sangat bermanfaat. Lilin seperti doji hari Isnin menyokong idea kemungkinan pembalikan pada, atau dekat tahap ini.

 

Terdapat beberapa data ekonomi penting dari Kanada pada hari Selasa – nombor Indeks Pengurus Pembelian Ivey, yang akan dikeluarkan pada pukul 15:00 GMT.

 

AUD / USD

 

Saya tidak begitu selesa dengan pergerakan kenaikan pasangan pada hari Isnin ini. Pada jangka masa yang lebih rendah, kenaikan ini cukup impulsif. Lihat carta setiap jam ini:

 

Carta Jam AUD / USD

  

Sekiranya kita melihat carta harian, ia kelihatan lebih mesra bear, terutamanya kerana lilin hari Isnin ditolak dari purata bergerak eksponensial 20 hari dan ditutup di bawahnya. Lihat carta berikut:

 

Carta Harian AUD / USD

  

Sekiranya anda berniaga Aussie, ingat bahawa RBA (Reserve Bank of Australia) mempunyai keputusan kadar faedah dan penyata kadar pada hari Selasa pukul 03:30 GMT. Ini boleh menyebabkan turun naik yang besar, jadi ingatlah peristiwa ini.

 

Perdagangan yang menguntungkan!

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Adblock
detector