Gelombang Baru Harga BTC / ETH Naik

Pada bulan-bulan terakhir atau lebih, harga bitcoin meletup di pasaran global. Pendahuluan ini adalah kemasukan sejumlah besar wang fiat ke dalam domain cryptocurrency, meningkatkan kedua pemain besar BTC dan eter, tetapi juga banyak alternatif altcoin tambahan. Ini mengakibatkan kenaikan tektonik nilai keseluruhan ruang FinTech. Sekarang, jumlah jumlah pasaran cryptocurrency dianggarkan sekitar $ 46 bilion, yang merupakan kenaikan 50% yang berlaku dalam beberapa minggu terakhir.

Dengan ini, ada rasa jelas bahawa gelombang kenaikan harga baru dalam domain BTC kini sedang berlangsung. Di dalamnya, perubahan tambahan dapat dijangkakan kerana kebanyakan penganalisis setuju bahawa gelombang tersebut tidak dalam fasa terakhirnya, walaupun tidak ada konsensus sejauh mana ia akan mengambil mata wang digital yang dimaksudkan.

Tetapi, ketika gelombang berlanjutan, ramai yang tertanya-tanya apa yang mendorong masuknya aset ke lapangan dan bagaimana elemen yang sama dapat difahami dengan lebih baik oleh sesiapa yang ingin melabur BTC mereka atau, sebaliknya, melaburkan wang fiat ke dalam cryptocurrency.

Gelombang Geopolitik

Walaupun penyediaan perubahan besar di pasaran, digital atau tradisional, seringkali terlalu rumit untuk dihubungkan hanya dengan satu kejadian (atau bahkan satu set daripadanya), banyak penganalisis BTC percaya bahawa ketidakpastian di rantau Eropah memicu pemacu pelaburan. Pada hari Ahad, 7 Mei, pilihan raya presiden Perancis akan diputuskan. Yang sedang berjalan adalah Marine Le Pen, seorang ahli politik sayap kanan yang percaya bahawa negara itu harus mengikuti jalan Inggeris dan meninggalkan Kesatuan Eropah.

Pemilihannya untuk berkuasa dapat mengirimkan isyarat yang hanya dapat ditafsirkan sebagai potensi perpecahan seluruh EU. Sekiranya ini berlaku, dunia akan mengalami perubahan terbesar dan paling tidak dapat diramalkan sejak kejatuhan kesatuan Soviet.

Sememangnya, Le Pen adalah calon luar biasa, tetapi penyediaan pemikiran pilihan raya Perancis sangat sukar dibaca pada ketika ini. Sejak 2014, Perancis menyaksikan lebih dari 12 serangan keganasan pada skala yang berbeza mengakibatkan lebih daripada 200 kematian di seluruh negara. Dengan krisis pelarian yang sedang berlanjutan, tidak diragukan lagi bahawa mesej garis keras kanan yang dikemukakan oleh Le Pen bergema dengan lebih banyak orang daripada sebelumnya.

Pada masa yang sama, bayang-bayang Presiden Donald Trump muncul jauh dari ramalan hasil, menunjukkan dunia di mana pemilihan telah terbukti salah pada dua peristiwa besar (pilihan raya presiden AS dan suara Brexit) tahun lalu saja. Le Pen diberi peluang tipis, tetapi sepertinya kebanyakan penganalisis di pasaran digital memandang serius.

Tidak ada yang tahu apa yang dibawa hari minggu di Perancis dan itu memaksa pelabur mencari lindung nilai. Kini, lebih dari sebelumnya (selain dari China yang sudah mengalami ledakan BTC), pelabur menemui cryptocurrency.

Di sini, BTC, yang sudah banyak digunakan untuk perkara seperti perjudian bitcoin atau perolehan barang dan perkhidmatan dalam talian, nampaknya menyaksikan keuntungan terbesar. Tetapi, pada masa yang sama, wang mengalir ke cryptocurrency alternatif yang juga semakin meningkat.

Wang Baru Mencurah

Bukti terbesar dan paling jelas mengenai dana segar yang mengalir ke ekosistem adalah kenyataan bahawa harga BTC dan eter meningkat. Secara umum, sejak terbentuknya rangkaian ethereum, ada jenis dinamik gergaji yang berlaku di antara keduanya. Kenaikan BTC akan merangkumi perlambatan pelaburan eter dan sebaliknya berlaku ketika BTC berada dalam keadaan lemah.

Sekarang, kedua-dua sistem dan memecahkan rekod mereka setiap minggu, atau bahkan setiap hari. Namun, ini juga merampas analisis sebarang rujukan sejarah yang akan menunjuk pada titik rintangan yang berpotensi, itulah sebabnya mengapa ada yang kembali ke tahap Fibonacci. Ini berasal dari standard emas yang digunakan oleh peniaga untuk mencari tahap rintangan dan sokongan yang berpotensi.

Dengan itu, $ 1700 adalah tahap Fibonacci seterusnya yang seharusnya bertindak sebagai perlawanan. Oleh kerana julat $ 1600 telah dicapai, sampai ke tahap ini dapat dilakukan dengan mudah sebelum akhir Mei 2017. Tetapi, tahap yang sama juga dapat menunjukkan terlalu panasnya pasaran, yang kemudian akan mengembalikan harga.

Keputusan Pilihan Raya Perancis


Dalam status harga jangka pendek, tidak ada faktor yang lebih besar daripada keputusan pilihan raya Presiden Perancis. Sekiranya menang pada Macron, dapat dijangkakan bahawa harga dengan sedikit menyusut dan menyatukan sebelum harga kembali meningkat pada minggu dan bulan berikutnya. Tempoh momentum ini sukar untuk diukur, tetapi ia pasti akan menaikkan harganya, walaupun hanya dengan sedikit.

Selain itu, kekalahan Le Pen sebenarnya tidak akan menyelesaikan apa-apa dalam bidang ekonomi EU dan tekanan antara kesatuan. Dengan ketidakpastian pada tahap tinggi secara umum tanpa mengira hakikat siapa yang memenangi pilihan raya, pemikiran pelabur yang cerdas akan terus mencari lindung nilai alternatif yang dapat melindungi mereka pada masa ketidakpastian yang lebih besar.

Kemenangan Le Pen akan mendorong harga dalam jangka pendek. Perkara yang sama akan berlaku untuk eter dan mungkin setiap cryptocurrency lain di radar. Tetapi, kesan peristiwa ini hanya akan terkumpul dalam lebih banyak perubahan yang akan terjadi selepas itu, jadi tidak ada yang dapat mengatakan dengan pasti di mana ia akan memimpin harga BTC (atau yang lain) pada bulan-bulan setelah itu.

Gelombang Kedua

Gelombang pertama pelaburan BTC besar termasuk pelabur yang mahir dalam domain blockchain atau entah bagaimana merupakan sebahagian daripada ekosistem pemaju yang lebih besar. Gelombang kedua di mana dunia ketika ini membawa pelabur yang hanya mempunyai pemahaman dangkal mengenai teknologi blockchain atau kekurangan ini. Namun demikian, mereka sangat berpengetahuan dalam prosedur yang berkaitan dengan pasar tradisional.

Kini, ramalan tersebut menunjukkan bahawa gelombang ketiga kebanyakannya berdasarkan kepada masyarakat umum yang memasuki domain tersebut. Semua ini memberikan tahap keyakinan yang mendorong pelaburan lebih lanjut. Dengan semua data ini, kebanyakan bersetuju bahawa pasaran global BTC hanya pada permulaan gelombang pelaburan baru dan kenaikan harga.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Adblock
detector