EUR / USD Melanggar Saluran Ke Atas – Isyarat Jual Pantas!

The EUR / USD pasangan ditutup pada 1.20446, setelah meletakkan tinggi 1.21009, dan terendah 1.20274. The EUR / USD pasangan memperpanjang kerugiannya untuk sesi kedua berturut-turut pada hari Isnin, jatuh di bawah tahap 1.2100, walaupun terdapat sentimen pasaran yang berisiko. Walaupun terdapat data ekonomi yang lebih kuat dari yang dijangkakan dari sisi Euro, the EUR / USD pasangan masih mencatatkan kerugian pada hari Isnin, kerana peningkatan kekuatan dolar AS.

Prospek ekonomi AS bertambah baik setelah FDA AS meluluskan vaksin koronavirus ketiga pada hari Sabtu. Vaksin, yang dikembangkan oleh Johnson & Johnson, diberikan kelulusan untuk penggunaan kecemasan, meningkatkan harapan pemulihan ekonomi yang cepat. Pemberian vaksin ini akan bermula pada hari Selasa, dan mudah-mudahan, ia akan menyumbang kepada usaha memerangi coronavirus, yang akhirnya dapat membantu ekonomi Amerika untuk dibuka semula lebih cepat. Harapan ini telah menghasilkan peningkatan dalam tinjauan umum negara, meningkatkan permintaan untuk dolar AS dan akhirnya menyeret EUR / USD harga ke bawah.

Dari segi data, dari sisi Eropah, CPI Prelim Jerman untuk Februari meningkat menjadi 0.7%, berbanding 0.5% yang dijangkakan, menyokong Euro dan menutup kerugian lebih lanjut dalam EUR / USD berpasangan. Pada pukul 13:15 GMT, PMI Pembuatan Sepanyol masuk, menunjukkan kenaikan menjadi 52.9, berbanding jangkaan 52.1, yang juga meningkatkan Euro dan membatasi tekanan menurun pada EUR / USD berpasangan. Pukul 13:45 GMT, PMI Pembuatan Itali masuk. Ia sesuai dengan jangkaan 56.9. Pada 13:50 GMT, PMI Pembuatan Akhir Perancis diumumkan. Ia meningkat menjadi 56.1, berbanding jangkaan 55.0, meningkatkan Euro dan menutup kerugian lebih lanjut di EUR / USD berpasangan. PMI Pembuatan Akhir Jerman, yang dikeluarkan pada 13:55 GMT, kekal rata pada 60,7. Pada pukul 14:00 GMT, PMI Pembuatan Akhir dari seluruh zon Euro masuk. Ia sesuai dengan jangkaan 57.7. CPI Prelim Itali untuk bulan Februari, yang masuk pada pukul 15:00 GMT, turun menjadi 0,1%, berbanding 0,4% yang diharapkan, menimbang Euro dan memberikan tekanan lebih lanjut pada EUR / USD berpasangan.

Dari pihak AS, pada jam 19:45 GMT, PMI Pembuatan Akhir untuk bulan Februari dikeluarkan. Ia kekal rata, sesuai dengan ramalan 58.6. Pada 20:00 GMT, PMI Pembuatan ISM untuk bulan Februari masuk, menunjukkan lonjakan ke 60.8, berbanding jangkaan 58.7, yang menyokong dolar AS, dan meningkatkan kerugian untuk EUR / USD berpasangan. Pada bulan Januari, Belanja Pembinaan juga melonjak menjadi 1.7%, berbanding dengan yang diharapkan 0.7%, yang meningkatkan dolar AS dan menambahkan lebih banyak kerugian untuk EUR / USD berpasangan. Pada bulan Februari, Harga Pembuatan ISM melonjak menjadi 86.0, berbanding jangkaan 80.0, menyokong dolar AS dan membebani EUR / USD berpasangan.

Dolar AS juga kukuh kerana data makroekonomi yang lebih baik daripada yang dijangkakan dari AS pada hari Isnin. Sebaliknya, pada hari Isnin, Presiden Bank Pusat Eropah Christine Lagarde menyebut coronavirus sebagai kejutan ekonomi berganda. Ini telah melanda ekonomi dengan sangat keras dan telah mempercepat perubahan struktur yang akan mengubah ekonomi dan gaya hidup masa depan. Dia juga menyatakan bahawa pandemi itu masih membebani ekonomi dan belum berakhir, tetapi dia mengakui bahawa kemajuan luar biasa telah dicapai dalam teknologi vaksin, yang memungkinkan kita melihat cahaya di ujung terowong. Komen oleh Lagarde ini tidak mempengaruhi mata wang. Oleh itu, EUR / USD pasangan kekal di landasan menurun, mencatat kerugian pada hari tersebut. Sementara itu, kerugian di EUR / USD pasangan mata wang tetap terhad, disebabkan oleh beberapa kelemahan dalam dolar AS, yang didorong oleh langkah terbaru oleh Dewan Perwakilan AS, dalam melewati pakej rangsangan $ 1,9 trilion. Ini terbukti tidak sihat untuk dolar AS dan menutup kerugian lebih lanjut dalam EUR / USD berpasangan.

Tahap Teknikal SDDaily:

Rintangan Sokongan

1.2076 1.2098

1.2062 1.2106

1.2054 1.2120

Pivot Point: 1.2084Pasar menurun, tetapi diperdagangkan pada tahap pembalikan / sokongan yang ketara. Saya menjangkakan zon antara 1.1950 dan 1.1980 akan bertahan dalam jangka pendek. Dalam jangka masa panjang, kita dapat menjangkakan pasaran akan menyatu pada tahap antara 1.20 dan 1.22. Buat masa ini, mari tangkap perdagangan jual di bawah 1.2084, dengan harga 40 pips cepat. Semoga berjaya!

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Adblock
detector