Bagaimana China Secara perlahan Menguasai Keseluruhan Pasaran Bitcoin

Pasaran Bitcoin China

China pernah disebut sebagai naga yang sedang tidur, tetapi terbukti sebaliknya ketika bangkit menjadi kuasa besar ekonomi Asia seperti sekarang. Dengan sumber daya yang luas, tenaga kerja yang tidak terhad, dan teknologi inovatif, ia dengan cepat menjadi pemain global, yang mampu mempengaruhi pergerakan dan keputusan pasaran.

Kesannya tersebar di banyak industri, dan itu tidak mengecualikan pasaran Bitcoin. Pada masa ini, China memegang sebahagian besar transaksi cryptocurrency dunia, dengan laporan yang menunjukkan pasaran Bitcoin China merangkumi lebih daripada 80 peratus transaksi Bitcoin dan altcoin.

Oleh itu, perubahan yang sedikit di pasaran China boleh mempengaruhi pemandangan global secara signifikan, dan mempunyai kesan yang nyata dalam pengaturan cryptocurrency.

Bitcoin untuk menyelamatkan setelah penurunan nilai yuan

Terdapat perubahan ketara dalam harga Bitcoin beberapa hari yang lalu setelah People’s Bank of China (PBOC) menurunkan kadar faedah yuan, yang mengakibatkan penurunannya. Pelabur memilih untuk menukar yuan mereka dengan Bitcoin dalam usaha menyelamatkan nilai yang setara dengan jumlah tersebut, dengan itu mencatatkan pergerakan yang kuat dalam carta BTC / CNY.

Harga Bitcoin di tengah-tengah penurunan nilai Yuan

Penganalisis melihat pemegang yuan akan menukar wang fiat mereka ke Bitcoin dan mungkin menukarnya menjadi yuan atau dolar AS. Pilihannya bergantung pada prestasi mata wang digital di pasaran, di mana pergerakan positif akan memaksa pelabur menukar Bitcoin menjadi yuan sementara penurunan harga akan menunjukkan penukaran dolar AS sebagai pilihan yang lebih baik.

Dengan penurunan nilai yuan yang mempengaruhi pasaran global, kekuatan China menjadi jelas. Ini disedari lagi dengan kesan yang dikenakan ke atas pasaran Bitcoin, yang mana sebahagian besarnya dari bitcoin China bertanggungjawab mendorong lebih dekat untuk mencapai matlamat mata wang digital.

Tidak ada persoalan mengenai peranan penting China dalam kejayaan Bitcoin, dan ini menimbulkan kebimbangan untuk mengatur atau tidaknya cryptocurrency.

Adakah China bersedia untuk peraturan Bitcoin?

Bagi sesetengah orang, kata ‘regulasi’ sahaja, ketika digunakan dalam konteks Bitcoin, cukup masuk akal untuk bertahan. Ini menjelaskan sentimen selepas CEO Huobi Leon Li menerbitkan jurnal yang mendorongnya Peraturan Bitcoin di China.

Li mengatakan halangan undang-undang yang dikenakan oleh PBOC menghalang pertumbuhan pasaran Bitcoin China di kawasan tempatan. Pasarannya, yang menempatkan operasi perdagangan dan perlombongan terbesar di dunia, dipenuhi dengan potensi, dan inilah sebab dia yakin mengatur Bitcoin adalah masa yang tinggi.

Jurnalnya berbunyi:

“Penyelidikan Bitcoin dan blockchain harus didorong dan disokong dengan kuat. Pengawal selia China mesti melihat bagaimana bidang kuasa lain – seperti AS – membuka pikirannya ke arah mewujudkan dasar yang lebih baik untuk sektor mata wang digital … Ini akan mengurangkan risiko tertentu bagi perniagaan dan pengguna. “


Salah satu pertukaran Bitcoin terbesar di China, Huobi terus memberikan perkhidmatan setelah larangan PBOC, dan CEOnya bertekad untuk meneruskan sistem pembayaran selamat yang harganya lebih murah pada akhir pedagang dan pengguna.

Selain daripada ini Pertukaran Bitcoin, BTC China dan OKCoin adalah beberapa pemain utama di pasaran Bitcoin China yang belum menyatakan sokongan untuk Bitcoin dan peraturan cryptocurrency.

Peraturan Bitcoin di China

Implikasi perubahan pasaran terhadap sektor perjudian Bitcoin

Kekuatan China di pasaran Bitcoin jelas, tetapi bagaimana ini berfungsi untuk sektor perjudian Bitcoin di dalam dan di luar negara tetap menjadi persoalan.

Syarikat gergasi Asia terkenal dengan dasar perjudian yang ketat, walaupun pasaran perjudian haram terus mengeluarkan pendapatan yang besar dari pemerintah. Makau berfungsi sebagai hab perjudian terbaru sementara Hong Kong terus menjadi penyokong perjudian luar pesisir yang sah.

Industri perjudian Bitcoin di China, bagaimanapun, belum sepenuhnya membangun landasan yang kuat, yang menjelaskan mengapa peraturan dapat menghalangi pertumbuhannya. Walau apa pun, pengaruh China terhadap harga pasaran, bahkan Bitcoin, memberikan banyak peluang untuk industri berkembang maju di Asia.

Sekiranya Pasaran Bitcoin China menjadikan dirinya sebagai penyokong dan penyokong cryptocurrency terbesar, apa masa depan Bitcoin dan cryptocurrency secara amnya akan menjadi sangat dinantikan.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Adblock
detector