Ramalan dan Analisis Harga Ripple (XRP) pada Ogos 2020

Untuk fokus pada masa depan XRP, anda harus melihat tindakan harga sejarah dan mengukur sentimen pasaran untuk Ripple. Bulan Jun bukanlah bulan yang sangat baik untuk XRP, jadi wajar untuk bertanya-tanya bagaimana akhir bulan Julai yang akan mencari crypto. Oleh itu, jangan lepaskan peluang untuk mengetahui lebih lanjut mengenai ramalan harga XRP untuk bulan Ogos 2020.

Gambaran Keseluruhan Ripple (XRP)

xrp pngXRP sering digunakan secara bergantian dengan Ripple, tetapi secara teknikal, Ripple adalah syarikat dan rangkaian di sebalik cryptocurrency, XRP. Cryptocurrency terkenal dengan rangkaian dan protokol program pembayaran digitalnya. Sebaliknya, syarikat ini terkenal untuk penyelesaian pembayaran, sistem pengiriman wang, dan platform pertukaran aset. Riak adalah sering dibandingkan dengan SWIFT, perkhidmatan pemindahan wang dan keselamatan antarabangsa yang digunakan oleh bank dan institusi kewangan lain.

Ripple blockchain menggunakan XRP sebagai crypto asalnya. Ini digunakan untuk mempermudah transaksi masa nyata dan memberi kuasa kepada infrastruktur pembayaran Ripple Network. Crypto menikmati tempat keempat yang selesa berdasarkan had pasaran. XRP mempunyai had pasaran dari $ 9,956,538,964, diperdagangkan pada $ 0,22 setiap duit syiling pada masa ini. Ini adalah kenaikan 3.08% dalam tempoh 24 jam. Daripada jumlah 99,990,923,726 XRP, 44,848,773,395 XRP beredar, dengan jumlah dagangan 24 jam sebanyak $ 1,279,137,654.

Ramalan Harga XRP: Analisis

Pada awal bulan Jun, XRP diperdagangkan pada $ 0.20. Namun, pada awal bulan Julai, harganya turun menjadi $ 0.17. Walaupun crypto turun untuk bulan Jun, ia telah meningkat 0,91% pada suku kedua tahun 2020. Pada 1 Julai, koin itu menyaksikan kenaikan 0,77% dari akhir bulan Jun, tetapi dengan penurunan sebahagian dari 1,07% dari 29 Jun . Permulaan penurunan pada bulan Julai menyaksikan XRP jatuh lebih awal sebelum bergerak mencari sokongan pada $ 0.174. Hari itu mempunyai rehat melepasi tahap rintangan utama pertama pada $ 0,1777, sebelum kembali ke tahap bawah $ 0,1760. Pemulihan menyaksikan harga bergerak di atas paras $ 0.1777 sebelum turun ke paras $ 0.1769.

coinmarketcap.com

Selebihnya sepanjang hari adalah untuk mengelakkan penurunan kepada pivot $ 0.1764. Walau bagaimanapun, pada 2 Julai, harga turun menjadi $ 0.175 dan $ 0.172 – dalam sehari. Hari terakhir dalam seminggu mempunyai kenaikan harga pada harga sehingga $ 0.176. Nasib baik, duit syiling itu terus naik pada awal hujung minggu pada $ 0,178 tetapi mencecah rintangan pepenjuru memaksanya untuk kembali tenang. Ahad 5 Julai dimulakan dengan sesi turun naik yang rendah, harganya jatuh ke $ 0.173. Berikutan pemulihan pada hari itu, XRP mengakhiri hujung minggu menjadi $ 0.177.

Duit syiling itu bermula pada hari Isnin, 6 Julai, dengan naik hingga $ 0.188. Tempoh ini menunjukkan kemasukannya ke zon sokongan / rintangan $ 0.18-0.19. Penurunan harga yang rendah pada hari Selasa kepada $ 0.184 menandakan permulaan tren kenaikan yang terus menetap pada $ 0.205 pada hari Rabu. Ini adalah hari terbaik untuk pedagang sejak 28 April dan mengakibatkan masuk ke tahap sokongan / rintangan $ 0.20-0.21. Sesi pada hari Khamis mengalami penurunan harga menjadi $ 0.198 pada hari Jumaat. Setelah mengakhiri hari Ahad pada $ 0.20, XRP meningkat sebanyak 14.2% dalam tempoh tujuh hari.

Perkembangan

Perkembangan XRP

cryptopolitan.com

Ripple mengalami kejayaan luar biasa menjual blockchain kepada bank dan institusi kewangan lain. Satu pertiga daripada 100 bank teratas di dunia menggunakan Ripple. Mitsubishi UFJ Financial Group, bank terbesar kelima di dunia, menggunakan Teknologi Pembayaran Kecairan Atas Permintaan Ripple. Selain itu, 250 bank di lebih dari 50 negara menggunakan teknologi pembayaran rentas sempadan Ripple. Bulan lalu, Banco Rendimento, sebuah bank perdagangan di Brazil, menjadi bank pertama yang bergabung dengan RippleNet Cloud. Banco Rendimento akan memanfaatkan sumber ini untuk membuka koridor pembayaran baru untuk pelanggannya di masa hadapan.

Beberapa hari yang lalu, Pejabat Pengawal Mata Wang AS (OCC) mengeluarkan penjelasan yang membolehkan bank AS berlesen memegang XRP, bersama dengan Bitcoin dan Ethereum, untuk pelanggan mereka. Bank Sepanyol, Santander, menambah lebih banyak wilayah ke saluran pembayaran berasaskan blockchain tanpa sempadan, dibina sebagai aplikasi bekerjasama dengan Ripple. Aplikasi, One Pay FX, dilancarkan pada tahun 2018 dan kini beroperasi di dua lusin negara, termasuk seluruh Zon Euro. Kerjasama yang dibentuk untuk meneroka bagaimana blockchain dapat membuat transaksi lebih cepat, lebih murah dan telus.

Ramalan Harga Ripple: Pendapat Pasaran untuk Ogos 2020

Terdapat banyak ramalan harga Ripple (XRP) yang digabungkan di laman web ramalan. Berikut adalah beberapa ramalan harga XRP untuk membantu anda mengukur sentimen pasaran.

LongForecast.com

Ramalan PanjangRamalan harga XRP untuk akhir Ogos 2020 adalah $ 0.21. Dengan pengiraan mereka, XRP dapat ditutup pada Julai pada $ 0.21. Senario kenaikkan harga yang menunjukkan cryptocurrency mungkin tidak banyak dilihat pada bulan Ogos.

PerdaganganBast

PerdaganganBast meramalkan harga XRP mencecah $ 0.26 pada awal bulan Ogos. Sentimen menaik terus dengan ramalan tinggi $ 0.326 pada paras rendah $ 0.221. Ramalan untuk akhir bulan Ogos adalah $ 0.26. Begitu juga, laman web ini melihat cryptocurrency ditutup pada bulan September pada $ 0.259, yang merupakan ramalan kenaikan harga.

AMBCrypto

AMBCrypto memproyeksikan bahawa XRP mungkin akan menyaksikan kenaikan harga saham yang melampaui $ 0.211, tetapi ujian semula zon sokongan / rintangan $ 0.18-0.19 akan segera dicapai dalam 10 hingga 14 hari. Analisis laman web menyatakan bahawa XRP telah mendapat sokongan separa pada $ 0.196, dan tahap rintangan pada $ 0.20 mempunyai peranan utama dalam kemungkinan kenaikan ke arah $ 0.211.

FXEmpire

FXEmpire melihat harga XRP menguji tahap rintangan utama kedua pada $ 0.21 dengan syarat mengelakkan kejatuhan melalui pangsi $ 0.20. Walau bagaimanapun, mereka menyenaraikan sokongan dari pasaran yang lebih luas sebagai komponen utama untuk penembusan yang melepasi paras tertinggi pada hari Rabu pada $ 0.205. Tahap sokongan utama pertama pada $ 0.1987 akan mula dilaksanakan sekiranya terdapat penurunan hingga $ 0.20.

Ramalan Harga XRP: Keputusan

XRP gagal bertahan dan kekal di tahap 0.177 untuk bahagian yang lebih baik pada bulan Jun. Adakah XRP mempunyai apa yang diperlukan untuk mencapai $ 100? Dari data yang dikumpulkan dan ramalan harga XRP yang lain, pelabur harus menjangkakan jangka masa yang lama dalam keadaan menurun ini. Buat masa ini, Ripple (XRP) masih jauh dari tahap tinggi sepanjang masa.

Gambar pilihan: cryptorussian.net

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me