Ramalan dan Analisis Harga Bitcoin (BTC) pada November 2020

ramalan harga bitcoin

Cryptocurrency telah menjadi pilihan pelaburan yang layak, terutamanya untuk Bitcoin, yang merupakan crypto pertama. Terdapat penggunaan cryptocurrency yang semakin meningkat, dan dalam artikel ini, kami telah mengumpulkan beberapa maklumat mengenai ramalan harga Bitcoin untuk bulan November sehingga anda tahu apa yang diharapkan sebagai pelabur atau pemegang Bitcoin.

Tinjauan Bitcoin

Logo Bitcoin png

Bitcoin bukan hanya cryptocurrency pertama yang dibuat, ia juga merupakan nombor satu dengan permodalan pasaran. Ia menarik minat kebanyakan pelabur kerana mendapat kepercayaan pelabur, sebagai cryptocurrency yang dominan. Bitcoin pada masa ini merangkumi hampir 60% dari keseluruhan pasaran dan jauh lebih tinggi sepanjang masa. Ia mempunyai had 21 juta syiling, dengan bekalan semasa 18,518,643 BTC. Kini Bitcoin mempunyai harga sekitar $ 11,376.

Ramalan Harga Bitcoin: Analisis

Harga Bitcoin tidak banyak bergerak sehingga baru-baru ini, ketika Square mengumumkan bahawa ia meletakkan $ 50 juta. Pengumuman itu mendorong harga di atas $ 11,000 untuk pertama kalinya sejak 20 September. Sebelum ini, harga berada dalam julat yang ketat pada bulan Oktober, bergerak antara $ 10,000 hingga $ 10,600.

Perlu diingat bahawa harganya telah berjaya bertahan di atas $ 11,000 untuk minggu lalu, tetapi tidak dapat menembusi tahap $ 12,000. Seorang penganalisis, Crypto Michael mengatakan bahawa Bitcoin mungkin naik setinggi $ 17,000 tahun ini jika berjaya menembusi julat harga $ 12,000 hingga $ 12,400. Dia, bagaimanapun, menambahkan bahawa ini mungkin tidak akan terjadi segera setelah harga melonjak ke tahap ini dalam satu dorongan yang tidak cukup kuat untuk menembus dan mengambil kaki lain.

Bitcoin kemudiannya perlu meluangkan masa di bawah tahap ini dan menyatukan untuk mengumpulkan momentum yang mencukupi untuk langkah seterusnya yang boleh menjadi permulaan gerakan impuls yang lain. Melihat carta harian Bitcoin berbanding Dolar A.S., ini jelas kerana 20 MA telah melintasi kedua-dua MA dan 100, menandakan kecenderungan kenaikan yang penting.

Berikut adalah tahap rintangan dan sokongan utama pada carta yang harus diberi perhatian bagi peniaga seperti yang dikira oleh Walletinvestors.

  • Tahap Rintangan (R3): 11873.77
  • Tahap Rintangan (R2): 11721.43
  • Tahap Rintangan (R1): 11608.27
  • Titik Pangsi: 11455.93
  • Tahap Sokongan (S1): 11342.77
  • Tahap Sokongan (S2): 11190.43
  • Tahap Sokongan (S3): 11077.27

Perkembangan

techfans.co.uk

Pembangun Bitcoin mempunyai tambah dua penambahbaikan utama pada teras Bitcoin. Ini adalah cadangan Schnorr dan Taproot Bitcoin Improvement Proposal (BIP) yang bertujuan untuk meningkatkan privasi Bitcoin dan juga urus niaga secara umum. Peningkatan Schnorr akan menjadikan penggunaan dompet multisig lebih mudah dengan menggabungkan semua kunci menjadi satu hibrid, sehingga mengurangkan ukuran data transaksi multisig dan menguraikan rangkaian.

Taproot akan memperkenalkan versi output transaksi baru dan membolehkan pengguna menetapkan syarat di mana mereka dapat menghabiskan Bitcoin mereka. Ini juga memungkinkan dalam keadaan tertentu bagi pengguna untuk mendapatkan kembali duit syiling yang hilang. Apabila dilaksanakan, ini akan meningkatkan pengalaman pengguna di rangkaian dan menjadikannya lebih fleksibel daripada yang ada sekarang.

Ini adalah peningkatan terbesar kepada Bitcoin Core sejak pengenalan format alamat SegWit pada tahun 2017. Matlamat utama format alamat baru adalah untuk meningkatkan had blok Bitcoin dengan mengurangkan ukuran data transaksi, seperti yang akan dilakukan oleh Taproot. Individu atau organisasi korporat, seperti pertukaran, yang melakukan transaksi Bitcoin besar akan mendapati peningkatan baru ini sangat berguna kerana mereka tidak perlu menangani kerumitan banyak tandatangan dalam dompet multisig.

Ramalan Harga Bitcoin: Pendapat Pasaran untuk November 2020

Berikut adalah pendapat beberapa laman web analisis harga utama. Ramalan harga mereka untuk prestasi Bitcoin pada bulan November dapat membantu anda untuk mengetahui apa yang diharapkan mengenai pelaburan dalam Bitcoin ketika anda memasuki bulan.

Ramalan panjang

Ramalan panjang meramalkan Bitcoin akan dibuka pada bulan November pada $ 12,286. Harganya kemudian dijangka berkisar antara $ 11,260 dan $ 14,075 sebelum ditutup pada $ 13,154.

Dagangan perdagangan

Menurut Dagangan perdagangan, Bitcoin akan dibuka pada bulan November dengan harga yang jauh lebih rendah dari $ 10,137.084. Ia kemudian akan berubah-ubah pada jarak antara maksimum $ 12,736.113 dan minimum $ 8,660.557 dan ditutup pada $ 10,188.890.

Ramalan Harga Bitcoin: Keputusan

Ini adalah ramalan pasaran untuk bulan November. Secara umum, Longforecast dan Tradingbeasts menunjukkan kecenderungan kenaikan harga Bitcoin pada bulan yang akan datang, tetapi perkara mungkin tidak berjalan seperti yang diramalkan, jadi pelaburan apa pun harus berdasarkan kajian lebih lanjut. Walau bagaimanapun, trend Bitcoin tetap meningkat sehingga pelaburan jangka panjang mungkin menjadi pilihan.

Gambar pilihan: banes.com

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me