Penyelesaian Bitcoin Selesai – Apa Seterusnya?

Sejak beberapa bulan kebelakangan ini, dunia Bitcoin telah habis habis dengan separuh yang berlaku pada malam tadi.

Banyak orang percaya dunia Bitcoin akan runtuh, sementara yang lain berpendapat bahawa pembelahan itu akan menyebabkan Bitcoin menjadi bulan.

Tetapi sekarang pembelahan Bitcoin dilakukan dan dibersihkan, apa yang ada untuk cryptocurrency nombor satu dalam empat tahun akan datang?

Bahagian Bitcoin kini selesai dan kami melihat ganjaran sekatan 6.25 BTC

Pembahagian Bitcoin kini selesai dan kami melihat ganjaran sekatan 6.25 BTC

Pemasangan Fitting hingga 12.5 BTC Blok

 Menjelang pembelahan yang berlaku di blok 630,000, banyak orang mempercayai pelbagai teori.

Salah satu teori adalah bahawa Bitcoin akan meningkat dan bernilai puluhan ribu dolar dengan serta-merta.

Namun, seperti yang kami ramalkan, bahagian tersebut diikuti oleh penurunan sedikit ke arah wilayah $ 8,000.

Teori lain adalah bahawa pelombong akan meninggalkan rangkaian, menyebabkan kadar hash menurun dan transaksi duduk di kolam mem selama berhari-hari.

Nasib baik untuk semua orang yang menyukai Bitcoin, tidak ada perubahan yang nyata dalam kadar hash di luar purata harian.

Kadar hash di rangkaian Bitcoin tetap sama

Kadar hash di rangkaian Bitcoin tetap sama

Antpool melombong blok 630,000, blok pertama dengan ganjaran 6.25 BTC, sementara f2pool menambang blok akhir dari ganjaran 12.5 BTC.


Di blok terakhir itu, juga dikenali sebagai blok 629,999, f2pool memberikan penghormatan yang agak menyentuh kepada blok genesis yang akan sangat dihargai oleh peminat Bitcoin.

Blok akhir ganjaran 12.5 BTC ditambang oleh f2pool, meninggalkan mesej yang menyentuh hati

Blok akhir ganjaran 12.5 BTC ditambang oleh f2pool, meninggalkan mesej yang menyentuh hati

Apa Seterusnya untuk Bitcoin?

Acara besar seterusnya dalam kalendar Bitcoin masih belum menerima tarikh yang pasti, tetapi ia akan membawa beberapa perubahan besar pada Bitcoin yang boleh dikatakan lebih penting daripada separuh.

Dalam garpu lembut Bitcoin seterusnya, proses yang dilalui Bitcoin setiap saat dan untuk menambah ciri dan peningkatan baru, kami menjangkakan akan melihat Tandatangan Schorr, Taproot dan Tapscript digunakan.

Bitcoin akan berjaya pada tahun ini. Ini akan menjadi salah satu penambahan paling inovatif untuk L1 setakat ini:

bip-schnorr + bip-taproot + bip-tapscript

Ini adalah teknologi asas yang kuat yang akan membawa kontrak pintar baru ke lapisan asas Bitcoin.

2020 akan menjadi baik. https://t.co/aVVGNdNziR

– Lucas Nuzzi (@LucasNuzzi) 16 Januari 2020

Namun, masih belum jelas sama ada ini akan disiarkan secara langsung menjelang akhir tahun 2020 atau pada bulan-bulan awal 2021. Bagaimanapun, ini adalah acara besar seterusnya untuk Bitcoin, di luar peraturan.

Apakah Tanda Tangan Schorr?

Sekiranya anda tidak mengetahui tentang semua istilah Bitcoin, maka Tanda Tangan Schorr mungkin kelihatan sedikit membingungkan.

Ringkasnya, Schorr Signatures memberi lebih banyak privasi untuk transaksi multisignature sambil mengambil lebih sedikit pada blockchain.

Untuk joe rata-rata anda yang hanya suka menggunakan Bitcoin di kasino Bitcoin kegemaran anda, maka ciri ini kemungkinan besar tidak akan berguna bagi anda kerana ia bertujuan untuk lebih banyak pengguna Bitcoin.

Adakah Taproot dan Tapscript Berguna? Atau Hanya untuk Pengguna Kuasa Terlalu?

Taproot dan Tapscript adalah kedua-dua ciri yang akan disertakan dalam garpu lembut Bitcoin seterusnya, tetapi faedahnya tidak benar-benar untuk semua orang.

Begitu juga dengan Schorr Signatures, rata-rata joe anda tidak akan menggunakan Taproot dan Tapscript.

Ciri-ciri baru ini akan membolehkan transaksi yang lebih kompleks berlaku dalam Bitcoin, yang agak menggembirakan jika anda mahukan lebih banyak kelonggaran ketika melakukan transaksi dalam Bitcoin.

Ini bermaksud bahawa dompet yang mudah dan senang digunakan dapat menerapkan teknologi ini dengan cara yang membolehkan joe biasa menggunakan ciri-ciri ini.

Sebagai contoh, dompet asas dapat membuat transaksi dengan ciri-ciri ini semudah mengklik butang dan memilih pilihan dari menu lungsur.

Sekiranya ini berlaku, rata-rata joe anda dapat menggunakan teknologi baru ini dan membuat transaksi yang lebih menarik dan kompleks.

Adakah itu?

Malangnya, dunia pengekodan Bitcoin dan kemas kini agak terhad. Pemisahan hanya memotong ganjaran blok dan berlaku setiap empat tahun, sementara garpu lembut berlaku secara sporadis.

Tidak ada peristiwa nyata lain dalam perancangan dari segi pengekodan, jadi jika anda mencari isyarat bulan berikutnya, sebaiknya periksa bagaimana Bitcoin diterima pakai di seluruh dunia.

Sehingga lain kali!

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Adblock
detector