Memenuhi Projek yang Berusaha Meningkatkan Hasil DeFi Anda

iklan Phemex

Kewangan yang terdesentralisasi, atau DeFi, dengan cepat berkembang menjadi salah satu trend terpanas di kriptosfera hari ini.

Dengan berkembangnya pertukaran terdesentralisasi, platform pinjaman terbuka, ladang hasil, pasaran ramalan, dan pelbagai kes penggunaan DeFi lain, pemegang cryptocurrency kini mempunyai pelbagai pilihan untuk mengubah hasil aset mereka.

Dengan begitu banyak pilihan yang ada, mencapai hasil maksimum mungkin menjadi cabaran. Tetapi cukup bernasib baik, ada juga banyak projek di luar sana yang ingin melakukan sesederhana mungkin, beberapa yang paling terkenal termasuk:

EasyFi (MUDAH)

Kredit gambar: EasyFi

Kemudahan Mudah

EasyFi menyelesaikan masalah utama yang dihadapi oleh banyak pelabur cryptocurrency pada suatu ketika – haruskah satu aset dijual untuk membeli yang lain? Di satu pihak, aset pertama mungkin bernilai tinggi, sementara aset kedua mungkin tidak berjalan dengan baik seperti yang diharapkan.

Melalui EasyFi, pelaburan cryptocurrency tidak perlu menjadi senario jika / atau itu, boleh jadi kedua-duanya. Ini, kerana EasyFi membolehkan pengguna menyimpan aset semasa mereka dengan mudah untuk mengambil pinjaman dengan faedah rendah. Jumlah ini kemudian dapat digunakan untuk membeli cryptocurrency lain yang menguntungkan – tanpa perlu menjual aset untuk mengumpulkan modal untuk pelaburan lebih lanjut.

Seperti yang anda bayangkan, ini membolehkan pelabur memanfaatkan keuntungan modal atas cagaran mereka, sambil membuka mudah tunai untuk membuat pelaburan lebih jauh – pada hakikatnya, seperti pelaburan untuk memanfaatkan. Selagi pelaburan meningkat lebih cepat daripada faedah yang perlu dibayar, keuntungan bersih akan dibuat. Memandangkan kadar faedah cenderung hanya beberapa peratus, sementara banyak cryptocurrency telah mengalami pertumbuhan beberapa ratus persen pada tahun lalu, ini harus menjadi tugas mudah bagi mereka yang mempunyai perhatian untuk aset berpotensi tinggi.

Berasaskan pada Matic Network (platform penskalaan lapisan-Ethereum-2), EasyFi juga dapat mengatasi pengurangan keuntungan utama – yuran transaksi. Dengan kenaikan harga Ethereum, EasyFi mengurangkan yuran secara mendadak, memastikan pengguna tidak perlu lagi bersaing dengan yuran transaksi yang terlalu tinggi ketika deposit / pengeluaran cagaran atau pembayaran balik pinjaman.

Kewangan YOP (YOP)

Dikenali sebagai ‘aplikasi pengoptimuman y-all-in-one’, YOP Finance bertujuan untuk memanfaatkan sifat unik Ethereum dan Polkadot untuk membantu pengguna memaksimumkan hasil mereka dengan mudah.

Melalui yPlatform YOP Finance, pengguna mendapat akses ke sebilangan besar pasar DeFi dalam satu tempat, dan mendapat manfaat daripada wawasan yang dikurangkan yang memudahkan memaksimumkan hasil, mengimbangi portfolio mereka, dan memanfaatkan beberapa hasil pertanian yang paling popular dan terdesentralisasi platform pertukaran. Pengguna dapat mengurus portfolio pelaburan DeFi mereka dengan mudah di pelbagai platform dan protokol DeFi yang popular melalui antara muka pengguna yang ringkas dan intuitif.

Selain itu, pengguna akan dapat mengakses pelbagai analisis pasaran berkat alat ‘Analisis Data Pintar’ YOP Finance, yang memanfaatkan kekuatan kecerdasan buatan untuk menghasilkan pandangan berguna mengenai token dan trend pasaran yang popular, sebelum menyaringnya ke dalam data yang mudah digunakan untuk pengguna memanfaatkan strategi pengoptimuman hasil mereka.

Platform ini membantu pengguna memaksimumkan hasil mereka dengan mengumpulkan semua yang mereka perlukan untuk melihat dan memanfaatkan peluang pelaburan yang mungkin dilepaskan oleh orang lain.

Buat masa ini, YOP Finance menyokong aplikasi DeFi yang dibina di Ethereum dan Polkadot. Tetapi ia juga merancang untuk mengintegrasikan sokongan untuk produk terkemuka di beberapa rangkaian lain dalam masa terdekat, termasuk Binance Smart Chain, EOS, Solana, NEAR, dan NEO – akhirnya memberi pengguna kuasa untuk menguruskan pendedahan mereka di sebilangan besar landskap DeFi.

Pertukaran Sushi

Kredit gambar: SushiSwap

Sekiranya anda pernah menggunakan salah satu daripada banyak platform pembuat pasaran automatik (AMM) di luar sana, anda pasti tahu ada dua cara untuk menghasilkan hasil dari mereka.

Yang pertama adalah dengan menjalankan perdagangan yang menguntungkan, mis. membeli rendah dan menjual tinggi, seperti pada pertukaran cryptocurrency biasa. Tetapi pilihan kedua berkembang pesat dengan minat yang meningkat dalam platform ini – kita bercakap mengenai penyediaan kecairan.

Dengan memberikan kecairan ke kumpulan likuiditas di AMM seperti Uniswap, JustSwap, SushiSwap, dan lain-lain, pengguna memperoleh sebahagian kecil dari sebarang kos perdagangan yang dihasilkan ketika seseorang mengekstrak kecairan dari kolam. Pecahan ini bergantung pada jumlah kecairan yang diberikan berbanding dengan ukuran kumpulan – sehingga seseorang yang memberikan sepersepuluh dari kecairan akan mendapat sepersepuluh dari yuran.

Walau bagaimanapun, sementara kebanyakan AMM hanya membayar sebahagian daripada bayaran kepada penyedia kecairan semasa, SushiSwap mempunyai model yang sedikit berbeza. Ini kerana di SushiSwap, 0.05% daripada yuran perdagangan diedarkan kepada pemegang token SUSHI setelah mereka memegang token mereka untuk xSUSHI. Sementara itu, baki 0.25% yuran diagihkan kepada penyedia kecairan semasa.

Token SUSHI ini diperoleh dengan memberikan kecairan pada mulanya, dan kemudian dapat ditempatkan jangka panjang untuk memperoleh ganjaran selama-lamanya – walaupun sekali kecairan awal ditarik dari kumpulan. Ini menjadikannya sesuai bagi mereka yang menggemari keuntungan jangka panjang berbanding keuntungan jangka pendek.

Untuk mengikuti kemas kini DeFi dalam masa nyata, lihat suapan berita DeFi kami Di sini.

PerdanaXBT

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me