Meraikan Semangat WomenInBlockchain pada Hari Wanita Antarabangsa 2019

iklan Phemex

Catatan: Ini bukanlah peringkat / peringkat, artikel ini merangkum input sukarela dari pelbagai wanita rockstars. Mari lupakan pertandingan dan raikan semangat Hari Wanita.

Coingape mengagumi bakat wanita dan sumbangan mereka kepada Blockchain & crypto pada Hari Wanita Antarabangsa. Kami mengucapkan terima kasih kepada semua wanita yang disebutkan kerana memberikan perspektif unik mereka kepada beberapa soalan yang paling membakar dalam crypto dan blockchain. Sering kali, WANITA MENGHADAPI PEREMPUAN LAIN.  

Tahun lalu kami menyaksikan harga kripto jatuh ke ATL mereka dan bahkan beberapa pemain besar seperti Coinsquare dan Bitmain tidak terlepas kerana mereka harus melepaskan tenaga kerja atau meninggalkan operasi.

Tetapi, Shireen YIP, COO di Travel-By-Bit percaya sudah waktunya untuk “Abaikan spekulasi kewangan, mari kita bina adopsi blockchain yang tulen”

Bijaksana adalah orang yang menerima bahawa ada masalah, ketidaksamaan adalah masalah terbesar yang dihadapi wanita hari ini – tetapi tren telah berubah menjadi sesuatu yang menarik, Women in Tech atau Women on Board menghilangkan semua halangan dan menahan mike, memberi inspirasi juta wanita lain untuk memanfaatkan era canggih seperti – Teknologi Blockchain dan Crypto Ecosystem.

Untuk memaparkan pengalaman #WomenInBlockchain secara real-time, kami menghubungi wanita yang bekerja rapat dengan firma yang berpusat di Blockchain dan Crypto dan meminta pendapat mereka mengenai pelbagai pertanyaan. 

Berikut adalah senarai ringkas Wanita di Crypto yang baru-baru ini mengambil bahagian dalam Q / A ini.

  • Sasha Kolesova  – Pengarah PR di Changelly (Rusia)
  • Simran Alphonso – Wartawan di AMBcrypto dan pakar kandungan Teknikal di KoinEx (India)
  • CryptoGirl India – Pengaruh Crypto India (India)
  • Chitral Patel, AVP – Pemasaran dan Ketua Perkongsian di Lala World (India)
  • Priyanka Sharma – Ketua Staf di ExchangeX Cryptocurrency Exchange (India)
  • Aayushi Jain – Ketua Pengalaman Pelanggan di Coinswitch.co (India)
  • Simona Pop – pengasas bersama dan CMO Bounties Network (U.K) (Twitter)
  • Wendy O – Crypto Influencer and Vlogger (Amerika Syarikat)

Mari kita lihat pelbagai pendapat BlockchainWomen mengenai beberapa soalan yang tidak masuk akal!

Q – Bagaimana untuk mendorong lebih banyak wanita di ruang blockchain dan Crypto dan mengapa ia penting?

Sasha Kolesova dari Changelly 

Kita semestinya memerlukan lebih banyak contoh wanita yang memimpin ruang untuk merasa sama. Ironinya, komuniti kita terlalu dekat, kita terobsesi dengan projek dan idea kita dan kadang-kadang lupa untuk berkongsi asasnya dengan seberapa banyak orang yang kita boleh. Kami di sini bersama-sama, jadi mari kita bawa semua orang ke sini, dalam periuk kripto lebur ini, dan lihat apa yang berlaku dalam satu dekad.

Priyanka Sharma dari WazirX


Langkah pertama adalah membuang mitos bahawa sukar untuk memasuki bidang Blockchain jika anda bukan jurutera. Itu ada di fikiran anda, dan sekiranya itu berlaku, saya akan menganggur sekarang! Saya ingin mendidik wanita muda mengenai blockchain, dan skop kerjayanya – ada ruang untuk pemasaran, kewangan, undang-undang, pematuhan, dan banyak lagi! Kita bahkan boleh mula mengadakan bengkel kaunseling di kolej-kolej yang kurang mahir, mengadakan seminar dalam talian, dan yang lainnya.

Simona Pop dari Bounties Network

Kepelbagaian dan kemasukan, pelbagai perspektif. Saya mendorong mereka untuk terlibat dalam pertemuan, perbualan dan membuat kandungan mengenai apa yang mereka gemari

Q- Apa pendapat anda mengenai dasar kripto India yang akan datang? (Adakah India akan membawa peraturan kripto positif ke negara ini? Bagaimana jika anda berfikir demikian)!

Priyanka Sharma dari WazirX

Peraturan kripto positif sedang berjalan, dan saya yakin bahawa pemerintah India tidak akan mengecewakan kita. Saya tidak fikir bahawa crypto akan diterima sebagai kaedah pembayaran, saya merasakan bahawa crypto akan tergolong dalam kelas aset baru, dan pendapatan daripadanya akan dikenakan cukai. Saya juga melihat garis panduan AML yang ketat masuk untuk pertukaran, kata Priya. Lebih dari segalanya, peraturan yang akan datang akhirnya akan memberi crypto “legitimasi” yang layak dan memberi ruang untuk lebih banyak inovasi!

Simran dari AMBCrypto dan KoinEx  

Sejujurnya, pembuat keputusan tidak memahami teknologi di sebalik cryptocurrency. Dan jika anda tidak memahami aspek yang menjadikan crypto hebat, anda tidak dapat benar-benar memahami mengapa ada keperluan untuk kesahannya. Saya cukup yakin bahawa orang akan menerima crypto untuk mempercepat kedaulatan kewangan tetapi akan memerlukan beberapa saat sebelum pemerintah India mengambil sikap.

CryptoGirl India

Dengan negara-negara yang merumuskan dasar mengenai cryptocurrency dan blockchain setiap hari, India juga perlu mengatur industri ini. Tekanan pelaburan antarabangsa yang semakin meningkat di sektor ini akan memaksa pemerintah untuk memastikan undang-undang mengikuti teknologi yang mengganggu.

Q – Apa masa depan Blockchain pada pandangan anda? Terutama di India. Sektor mana yang akan menyaksikan lonjakan revolusi Blockchain? 

Jawapan untuk soalan ini agak serupa, menghasilkan jawapan cepat sebagai ‘BANKS’. Berikut adalah pandangan mereka;

Chitral Patel dari LalaWorld

Blockchain pasti akan merevolusikan cara kita berdagang pada masa ini. Sangat diperlukan dalam sektor perbankan dan kewangan, kesihatan, dan industri hiburan.

Simran dari AMBCrypto dan KoinEx

Saya percaya bahawa India memerlukan Blockchain untuk bank, rantaian bekalan, pengundian, perubatan dan banyak lagi. Kami adalah negara dengan kadar populasi tertinggi di dunia. Kita perlu sistematik. Kita perlu telus. Kita perlu demokratik, dan untuk itu, kita mesti terdesentralisasi.

Ayushi Jain dari Coinswitch

Sektor perbankan dan kewangan yang terdesentralisasi adalah sektor yang akan menerima pakai global dan juga adopsi di India

CryptoGirl India

Sebagai ekonomi agraria, Pertanian adalah sektor pertama yang dapat dipengaruhi positif oleh blockchain – mengurangkan orang tengah dan memastikan subsidi menjangkau orang yang tepat dalam sistem yang selamat, aman dan telus.

Q – Apa yang memberi inspirasi kepada anda untuk memasuki Era Blockchain?

Wendy O – Crypto Influencer dan Vlogger

Perkara yang paling memberi inspirasi mengenai Blockchain adalah kebebasan yang diberikannya kepada saya, saya dapat bekerja dari rumah dan menghabiskan masa dengan keluarga saya – sebelum saya bekerja di bidang kesihatan selama 7 tahun sebagai penyelaras perkhidmatan pesakit.

Dan tinjauan diakhiri dengan nasihat mereka kepada semua wanita di Blockchain..!

S – Nasihat utama anda kepada semua wanita mengenai ‘Hari Wanita’ ini? *

Priyanka Sharma dari WazirX

Tuan-tuan, sama ada di tempat kerja atau di mana sahaja, kita mesti saling menyokong! Mari saling menaikkan semangat, saling mendorong dari zon selesa kita, dan berada di antara satu sama lain. Sekiranya seorang lelaki mengaitkan pencapaian anda dengan masalah anda, JANGAN sekali-kali anda meragui diri sendiri, sekat, laporkan dan teruskan! Ingatlah, kata-kata Gloria Steinem: jika wanita dapat tidur hingga ke puncak, akan ada lebih banyak wanita di puncak. Jangan pernah meminta maaf atas kejayaan anda.

Simran dari AMBCrypto dan KoinEx   

Mari maju dalam revolusi ini, jangan sampai ketinggalan Web 3.0?

Aayushi Jain dari Coinswitch –  Fokus pada kerja anda dan bukan pada pengkritik anda, kerja bercakap lebih daripada sekadar kata-kata.

CryptoGirl India – Gadis-gadis, kita perlu beralih dari perbelanjaan untuk menyimpan minda, kita tidak boleh ketinggalan dan mesti mendapat tempat sendiri dalam ekosistem blockchain dan cryptocurrency.

Chitral Patel dari LalaWorld – Pecahkan semua halangan, pegang dagu ke atas, tarik nafas dalam-dalam dan ANDA BOLEH MELAKUKANNYA!

Selamat Hari Wanita – Rock the World of Crypto.

Untuk mengikuti kemas kini DeFi dalam masa nyata, lihat suapan berita DeFi kami Di sini.

PerdanaXBT

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Adblock
detector