Pelabur Awal Bitcoin Jeffrey Wernick mengatakan Orang Salah Menyangka Bitcoin, Menyebutnya Wang Orang

Dalam wawancara baru-baru ini dengan Business Insider, Jeffery Wernick merasakan orang masih takut dengan bitcoin kerana mereka telah salah faham kerana ia sering dijelaskan sebagai mekanisme pembayaran dan bukan sebagai simpanan nilai.

Jeffrey Wernick, yang merupakan pelabur bebas diketahui membuat pelaburan awal dalam syarikat dan aset yang mempunyai masa depan yang sangat kuat dan cerah. Portofolio peribahasa mutlibaggernya yang merangkumi pegangan awal di Uber dan Airbnb, di mana hanya syarikat permulaan. Dia juga telah memanfaatkan Bitcoin dan telah melakukan pelaburan pada awal tahun 2009, tahun ia diciptakan.

Jeffery Wernick terasa pelabur mengabaikan falsafah di sebalik Bitcoin

Menurut Jeffery Wernick, bagi kebanyakan orang, konsep Bitcoin dan cryptocurrency nampaknya sangat abstrak dan perkara paling sukar untuk difahami oleh orang-orang ini, dan sejauh mana mereka salah. Dia merasakan itu bukan kesalahan mereka sepenuhnya, tetapi kerana tidak banyak orang menerangkannya dengan betul kerana kebanyakan orang menjelaskannya sebagai mekanisme pembayaran, bukan sebagai simpanan nilai, dan mengapa ia mungkin menjadi nilai yang baik. Inilah sebabnya mengapa dia merasakan orang tidak memahami falsafah di belakangnya kerana orang yang sekarang berniaga tidak ada di sana pada tahun 2009 dan 2010, mereka tidak peduli dengan falsafah itu. Untuk memetiknya dari temu bualnya

“Orang yang masuk ke dalamnya sekarang lebih banyak membincangkan blockchain daripada bitcoin, kerana mereka hanya mencari model alternatif untuk menjana wang dan mereka tidak peduli – mereka agnostik dengan kerangka falsafah awal yang mendorong orang untuk mengadopsi bitcoin, sebagai permulaan, dan tetap hidup dari tahun 2009 hingga 2013 atau ’14, apabila secara tiba-tiba, adopsi mula berkembang. “

Pandangannya mengenai harga Bitcoin juga perlu diberi perhatian. Dalam wawancara itu, dia menyebut bahawa “Sekiranya anda membeli crypto, semua yang perlu anda duduki dan fikirkan adalah – jangan fikirkan bagaimana harganya hari ini atau esok.

Menurutnya, pelabur mesti bersedia untuk kehilangan semua yang dilaburkan dan menunggu sehingga mungkin 5 tahun akan datang kerana dia yakin jika bitcoin masih hidup dalam lima tahun, itu akan menjadi jauh lebih tinggi daripada hari anda membelinya. Walaupun dia suka melabur, dia sama sekali menentang perdagangan bitcoin.

Menurut Jeffrey Wernick bitcoin adalah “Wang orang”. Dia melihat cryptocurrency sebagai satu-satunya cara untuk membantah sistem kewangan yang dia percaya bertanggungjawab terhadap ketidaksamaan kekayaan yang semakin meningkat di Amerika. Dia dipetik berkata,

“Oleh itu, kita mempunyai mata wang yang tidak dapat dipalsukan, sehingga kita mengetahui peraturan di mana ia dibuat, dan kita tahu ada kekangan anggaran yang sukar dalam jumlah yang akan dikeluarkan. Dan penyebarannya melalui sistem tidak ditentukan oleh pihak berkuasa mana pun, “

Baca juga: Wang Institusi Untuk Meningkatkan Pasaran Bitcoin, Tetapi Tidak Akan Segera

Desentralisasi melihat strategi pelaburan untuk Jeffery

Jeffrey Wernick berkhidmat di papan penasihat DataWallet dan Qtum. Dia memulakan kerjayanya di Salomon Brothers dan National Bank of Detroit. Jeffrey Wernick mengasaskan, kemudian menjual, firma pengurusan risiko AVI Portfolio Services Company, Inc. sebelum memfokuskan pada portfolio pelaburan peribadinya. Menghabiskan begitu banyak masa dalam industri pelaburan, dia memiliki bakat memilih pelaburan lebih awal dan menghasilkan banyak keuntungan.

Tetapi jika kita membuat persamaan antara pelaburan besarnya yang merangkumi AirBnb, Uber, dan Bitcoin ada tema umum – desentralisasi, tidak ada yang dimiliki oleh pihak berkuasa pusat atau syarikat. Uber tidak memiliki kenderaan pemandu, Airbnb tidak memiliki rumah, kondo atau pangsapuri, dan tidak ada entiti yang dapat memiliki rangkaian Bitcoin.

Satu lagi topik umum yang dapat dilukis adalah bahawa mereka dikritik hebat pada peringkat awal kerana individu menganggap mereka akan gagal. Walau bagaimanapun, pelabur nampaknya tidak bergerak dengan kemungkinan dan meneruskan tiga pelaburan dalam sistem desentralisasi / separa desentralisasi yang terus berkembang dengan pesat.   


Pandangannya dapat diukur dari pernyataan ini di mana dia dengan jujur ​​mengatakan “Saya tidak menyokong perbankan pusat, untuk permulaan, tetapi jika kita akan memiliki perbankan pusat, saya lebih suka meminta pertanggungjawaban kepada masyarakat daripada yang sama sekali tidak dapat dipertanggungjawabkan, anda tahu, dikendalikan oleh teknokrat. Bagi orang yang menyokong pemerintahan terhad, agak aneh, mempunyai bank pusat yang tidak bertanggungjawab kepada sesiapa atau apa-apa. “

Jeffrey Wernick telah dapat memanfaatkan pandangannya tentang sentralisasi dan telah membuat pelaburan yang telah mengubahnya menjadi strategi pelaburan yang layak yang dia percaya mempercayai dan memahami.

Adakah nilai yang terdesentralisasi seperti bitcoin adalah masa depan mata wang? Beritahu kami pandangan anda tentang perkara yang sama.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Adblock
detector