Editorial: Seberapa Tinggi Harga Bitcoin (BTC) Naik pada 2021?

iklan Phemex

Harga Bitcoin mencecah paras tertinggi sepanjang masa semalam kerana harganya melambung tinggi di atas $ 48,000 berikutan pembelian Bitcoin bernilai $ 1.5 Billion oleh Tesla. Kenaikan harga 20% juga menyaksikan harga Bitcoin mencatatkan lilin harga 24 jam $ 8,800 untuk pertama kalinya. Lilin harga raksasa kelihatan lebih ketara jika kita mempertimbangkan kenyataannya setahun yang lalu, harga Bitcoin merosot menjadi $ 4,000 pada bulan Mac.

Max Keizer Ramalkan Jangka Pendek $ 65k untuk BTC

Ketika harga Bitcoin menghampiri $ 50K, dengan lebih banyak modal institusi dijangka mengalir di pasaran, persoalan mengenai kenaikan harga Bitcoin dijangka mulai meningkat lagi. Penyokong Bitcoin seperti Max Keizer percaya $ 65,000 akan menjadi harga jangka pendek dan menjangkakan harga cryptocurrency teratas akan melepasi $ 200k pada akhir tahun ini.

$ 65,000 jangka pendek dalam permainan

$ 220,000 pada tahun 2021 dalam permainan #Bitcoin pic.twitter.com/DXY5mmJZgX

– Max Keizer (@maxkeiser) 8 Februari 2021

Ramalan harga ini hanya setahun yang lalu akan dibuang kerana tidak masuk akal tetapi hari ini nampaknya sangat mungkin. Musim lembu ini bukan sahaja menarik minat institusi tetapi juga memecahkan banyak kesalahpahaman mengenai cryptocurrency teratas. Harga Bitcoin kekal di atas $ 30K lebih lama daripada harga tertinggi sebelumnya, menunjukkan bahawa ia telah matang sebagai aset selama bertahun-tahun dan salah satu sebab utama institusi menggunakannya sebagai Treasury Hedge.

Kekurangan Bitcoin, Faktor Penggerak di Sebalik Kebangkitannya

Kenaikan harga Bitcoin sudah pasti menjadikannya sebagai pusat semua tajuk utama pada musim bull ini, namun, seperti PlanB, penganalisis Stock-to-flow yang popular percaya bahawa bekalan tetap BTC bersama dengan fakta bahawa ia sendiri dapat menjadikannya lebih hebat sebagai simpanan nilai. Model stock-to-flow PlanB mengukur nilai aset berdasarkan kekurangan, Bitcoin kini berada di belakang Emas dalam senarai.

Carta aliran Stok-ke-nilai juga merupakan salah satu model yang sangat diteliti, kerana ramai yang ragu-ragu percaya bahawa carta tersebut hanya mengukur sisi penawaran aset. Walau bagaimanapun, musim lembu ini telah membuktikan stok ke aliran cukup tepat dengan ramalannya dan model harganya menunjukkan harga Bitcoin mencapai $ 100K pada akhir tahun ini.

#bitcoin trek harga selepas separuh tahun 2020 adalah antara trek 2012 dan 2016. Saya menambah sasaran model S2F ($ 100K) dan S2FX ($ 288K). Sasaran adalah harga rata-rata, harga BTC sebenar akan bergegas di sekitar sasaran. Sekiranya pasaran lembu 2021 mengikuti 2017, maka $ 100K adalah, jika kita mengikuti tahun 2013 .. $ 288K&# 128640; pic.twitter.com/RdRP7VUqqF

– PlanB (@ 100trillionUSD) 5 Februari 2021


Model stock-to-flow meramalkan harga $ 100K pada akhir tahun 2021 jika Bitcoin mengikuti trend harga 2017 dan sasaran harga $ 288K sekiranya bull bull berjalan meniru 2013. Metrik on-chain dan kenaikan harga yang stabil menunjukkan bull bull yang sedang berjalan mengikuti tren 2013 lebih banyak daripada 2017,

Populariti Bitcoin yang Meningkat sebagai Treasury Reserve Asset

Larian lembu sebelumnya dilakukan oleh pemain runcit, salah satu sebab utama mengapa lembu jantan ini hilang wap setelah harga pendek meletup dari beberapa hari hingga beberapa minggu. Walau bagaimanapun, kenaikan semasa sebahagian besarnya disebabkan oleh syarikat gergasi institusi yang kebanyakannya tidak menggunakan Bitcoin hanya beberapa tahun yang lalu. Kini institusi yang sama bukan hanya membeli Bitcoin dalam jumlah yang tinggi dan bernilai berbilion-bilion, tetapi juga menggunakannya sebagai simpanan perbendaharaan daripada menahan dan menjual.

MicroStrategy adalah antara institusi pertama yang menukar sebahagian daripada wang perbendaharaan mereka menjadi Bitcoin dan mula membeli Bitcoin seawal Ogos tahun lalu ketika harga Bitcoin diperdagangkan di atas $ 10k. MicroStrategy telah melabur hampir $ 1.57 Billion dalam Bitcoin sehingga sekarang dan telah membeli dua penurunan terakhir pada $ 29K dan $ 31K. Pelaburan mereka telah hampir dua kali ganda sejak syarikat itu ingin mendidik institusi lain mengenai faedah memegang Bitcoin. ‘

Sebagai syarikat mengamalkan #bitcoin sebagai aset simpanan perbendaharaan pada kunci kira-kira, mereka menggantikan aset tidak berperforma dengan aset berprestasi terbaik, memilih kenaikan tidak stabil berbanding susutnilai stabil. Strategi Bitcoin ini menguntungkan semua pemegang saham dalam jangka masa panjang. https://t.co/F0xxZ83jNx

– Michael Saylor (@michael_saylor) 9 Februari 2021

MicroStrategy kini disertai oleh Tesla yang melakukan pembelian Bitcoin tunggal terbesar bernilai $ 1.5 bilion beberapa hari yang lalu kerana banyak yang sudah berspekulasi sama sejak Elon Musk menukar Twitter Bionya menjadi Bitcoin. Bukan hanya Tesla dan MicroStrategy yang telah menambahkan Bitcoin ke dalam neraca syarikat mereka kerana hampir 15 syarikat yang diperdagangkan secara terbuka memegang Bitcoin sekarang.

Bitcoin telah berjaya merebut sebahagian besar pasaran Emas kerana banyak pengurus dana lindung nilai tradisional dan pelabur wall street telah mengurangkan pendedahan mereka kepada emas untuk melabur dalam Bitcoin.

Kami mempunyai pembalikan 180 darjah dalam hubungannya dengan Emas.

Titik hijau adalah pembelian Bitcoin MicroStrategy pertama. pic.twitter.com/gTglGcavOg

– Willy Woo (@woonomic) 9 Februari 2021

Penganalisis yang berbeza telah menawarkan sasaran harga yang berbeza untuk harga Bitcoin dalam jangka pendek dan panjang dan sasaran harga $ 100K pada akhir tahun ini nampaknya merupakan kepercayaan umum.

Untuk mengikuti kemas kini DeFi dalam masa nyata, lihat suapan berita DeFi kami Di sini.

PerdanaXBT

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Adblock
detector