Dompet Bitcoin Jalan Sutera Diaktifkan Lagi, Dump Besar Ditunggu-tunggu oleh Komuniti

iklan Phemex

Dalam data transaksi baru-baru ini, sebuah laman web darknet yang terkenal, Silk Road yang menjual ubat dalam talian nampaknya telah memindahkan bitcoin bernilai USD 1 bilion dari dompet sejuknya. Pada tahun-tahun awalnya, Bitcoin dikenali sebagai mata wang Darknet. Orang menggunakannya untuk semua aktiviti yang dicari memanfaatkan sepenuhnya namanya yang tidak dikenali. Tetapi semakin meningkatnya mata wang kripto Bitcoin mula beralih dari tangan penjenayah kepada spekulator dan pelabur tetapi penggunaannya masih kelihatan berleluasa di Darknet.  

Dompet Bitcoin jalan sutera menjadi aktif, adalah pembuangan yang akan datang?

Silk Road dilancarkan pada Februari 2011 sebagai “pasar darknet moden pertama.” Platform ini membolehkan pengguna membeli dan menjual barang haram secara dalam talian tanpa nama. Jalan Sutera, bagaimanapun, ditutup oleh Biro Penyiasatan Persekutuan (FBI) pada Oktober 2013. Setahun selepas itu, Jalan Sutera 2.0 dilancarkan tetapi juga ditutup, dan pemilik yang didakwa, Ross Ulbricht, ditangkap dan dihukum hidup di penjara.

Sejak penubuhan dan operasinya berada pada tarikh yang sama dengan permulaan Bitcoin dan populariti yang dilakukan oleh Silk Road, boleh dipercayai bahawa laman web itu dapat sejumlah besar Bitcoin berada di dompetnya. Menurut maklumat yang diberikan oleh Redditor bernama “sick_silk”

“Dompet asli dimiliki 111,114,62 $ BTC / $ BCH, yang kini bernilai ~ $ 844 juta (tanpa mengambil kira garpu #Bitcoin lain)” dan “Nampaknya pemilik dompet berkaitan #SilkRoad yang besar memindahkan dana secara aktif sejak 3 hari, membahagikannya dalam potongan 100 syiling dengan sub dompet. “

The Reddit juga mengemas kini bahawa 60000 syiling ini dipindahkan secara chuck dan tidak semuanya bersama-sama. Pemilik dompet memindahkan syiling ini dalam kumpulan 30,000 / 20,000 / 10,000 / 5,000 / 500 dan sekarang 100 syiling.

bitcoinSumber: #BTC: https://www.blocktrail.com/BTC/address/1KyJr2L6CN5XhDfv9Sb5q3kjKwFCrRxTLy/transactions bitcoinSumber: #BCH: https://www.blocktrail.com/BCC/address/1KyJr2L6CN5XhDfv9Sb5q3kjKwFCrRxTLy/transactions

Perkara lain yang perlu diperhatikan di sini ialah dompetnya terakhir aktif pada 9 Mac 2014, iaitu beberapa bulan setelah penglihatan ditarik oleh FBI.

The Redditor juga merujuk bahawa dia percaya dompet ini adalah milik SilkRoad berdasarkan forum bitcoin perbualan yang mencatat perkara yang sama.

bitcoinSumber: https://bitcointalk.org/index.php?topic=310600.0

Walaupun dia mengatakan dalam catatannya yang dikemas kini, dikemas kini setelah disoal oleh pengguna lain, bahawa itu boleh menjadi dompet yang berkaitan dengan pertukaran terkenal yang digodam Mt Gox, seekor ikan paus yang memegang Bitcoin sejak 21 Jun 2011 atau Craig Wright yang kini menghadapi tuntutan mahkamah sejak Februari 2018 mengenai hak bitcoin bernilai $ 5,118,266,427.50 yang mendakwa Wright menipu Kleiman (harta tanah Dave Kleiman sebagai pelamar) bitcoin dan hak harta intelek.

Apa pendapat anda mengenai komen ini? pic.twitter.com/o3KMJNn3Kt

– xbtman (@decentraman) 30 Ogos 2018

Baca juga: Bitcoin Turun sebagai Biasa sebelum Masa Depan Berakhir, Tetapi 3 Faktor menyatakan BTC Naik

Mungkinkah pergerakan Mt Gox?

Memandangkan tarikh penutupan SilkRoad oleh FBI dan penggodaman Mt Gox sudah hampir dengan tarikh transaksi terakhir, iaitu pada awal tahun 2014, banyak Redditors mempersoalkan ia mungkin berkaitan dengan MT Gox. Mt Gox, pertukaran yang terkenal dan merupakan salah satu peretasan pertama di dunia cryptocurrency muflis setelah kehilangan BTC bernilai kira-kira $ 473 juta kepada penggodam pada tahun 2014 ketika nilai bitcoin adalah sekitar $ 480. Beberapa hari yang lalu dilaporkan telah mula menerima tuntutan untuk pemiutang. Pada 23 Ogos, Mt. Pemegang amanah Gox Nobuaki Kobayashi melancarkan proses penyerahan dalam talian untuk pemiutang membuktikan tuntutan mereka. Sekiranya proses tuntutan dapat berjalan dengan baik, ini adalah salah satu pendorong terbesar untuk mendapatkan kembali kepercayaan masyarakat terhadap industri yang dicemari oleh peretas dan orang yang kehilangan wang mereka. The, yang kini tidak berfungsi, juga telah mengemas kini bahawa pembayaran balik akan dilakukan dalam Bitcoin dan Bitcoin Cash (BCH). Oleh kerana pergerakan dari dompet ini berada di BTC dan BCH, banyak orang percaya bahawa pergerakan ini dilakukan oleh Mt Gox untuk pembayaran balik dan itu bukan SilkRoad.

Sama ada SilkRoad, Mt Gox atau Paus lain dalam hal ini, pergerakan besar seperti cryptocurrency selalu menakutkan. Nampaknya di masa lalu juga ketika pergerakan besar, terutama di BTC, ini adalah pembuangan besar yang berlaku di pasaran, yang mempunyai kesan harga yang ketara. Kita harus mempunyai banyak kejelasan pada hari-hari yang akan datang siapa penggerak ini dan mengapa sebahagian besar BTC ini dipindahkan.

Adakah Mt Gox atau SilkRoad dan adakah kita akan melihat pembuangan tidak lama lagi? Beritahu kami pandangan anda tentang perkara yang sama.

Untuk mengikuti kemas kini DeFi dalam masa nyata, lihat suapan berita DeFi kami Di sini.

PerdanaXBT

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me