Bitcoin Turun Seperti Biasa sebelum Niaga Hadapan Berakhir, Tetapi 3 Faktor menyatakan BTC Naik

iklan Phemex

Harga Bitcoin turun ke tahap $ 6,880 berikutan kebiasaan penurunan sebelum tamatnya Bitcoin Futures yang dijadualkan esok. Walau bagaimanapun, sebilangan faktor menunjukkan peningkatan harga Bitcoin bersama dengan minat dan penggunaannya.

Penurunan harga Bitcoin mengikut kebiasaan

Setelah menikmati bulls selama berhari-hari, hari ini Bitcoin akhirnya berjaya meluncur. Baru semalam, harga BTC melonjak di atas paras $ 7,000 dan menjadikan seluruh pasaran crypto berada pada tahap kenaikan. Bermula hari dengan $ 7,039, harganya mencecah tertinggi pada $ 7,060. Pada masa penulisan, cryptocurrency terkemuka di dunia telah bertukar tangan pada $ 6,880.

bitcoinSumber: Tradingview.com

Semasa Bitcoin turun, pasaran kripto menjadi merah dan juga syiling teratas. Ethereum (ETH), XRP, Stellar (XLM), Cardano (ADA), IOTA (MIOTA) dan lain-lain turun antara julat 2 hingga 6 peratus.  

Walau bagaimanapun, penurunan harga Bitcoin adalah seperti yang diberikan pada ketika ini Niaga Hadapan Bitcoin CME kontrak tamat esok, iaitu 31 Ogos. Sebelum ini, sebelum kontrak masa depan ini tamat sama ada dari CME atau Cboe, harga Bitcoin mengalami penurunan dan turun.

Walaupun perdagangan niaga hadapan secara langsung tidak mempengaruhi harga kerana perdagangan diselesaikan secara tunai, kenaikan harga sangat mempengaruhi pemain besar untuk mendapatkan peluang untuk menyingkat Bitcoin. Oleh kerana pilihan “panjang” atau “pendek” tersedia, ini membawa kemungkinan manipulasi harga.

Tetapi ada sebilangan faktor yang mendorong Bitcoin ke hadapan dan diharapkan dapat membawanya ke arah langit.

Bitcoin reddit melihat aksi pertama kali sejak Disember 2017

Reddit adalah salah satu laman web yang paling banyak dikunjungi di dunia dan kepentingannya di pasaran kripto tidak berbeza. Dalam topik berkaitan Bitcoin, subreddit r / Bitcoin adalah forum paling aktif dengan hanya kurang dari satu juta pelanggan.

Pada bulan September 2010, ia telah didirikan dan sejak itu berkembang pada tahap yang stabil. Tahun lalu, pada bulan November ia menjadi sangat aktif ketika Bitcoin hampir mencapai puncaknya.

Sekarang, subreddit telah mula melihat aksi seperti yang dikongsi oleh BashCo di twitter:


Trafik pelawat ke r / Bitcoin telah menurun setiap bulan sejak Disember 2017 … SEHINGGA SEKARANG. Pembentukan pasaran lembu? https://t.co/QZ1qRA9cJL pic.twitter.com/OTrhy7kvig

– BashCo (@BashCo_) 29 Ogos 2018

Juga, Alex Ohanian, pengasas bersama Reddit tetap positif Bitcoin ketika dia berkongsi pandangan menaiknya lagi,

“Sebagai simpanan nilai, ada beberapa daya tarikan yang nyata [dengan Bitcoin], dan sebenarnya seperti yang kita lihat di negara-negara seperti Turki yang mengalami krisis ekonomi yang ketara … Tetapi sekarang, kita masih berada di tahap paling awal, paling awal. “

Carta teknikal & CEO genesis: Bears kehabisan tenaga, bulls

Baru semalam ketika Bitcoin mencecah $ 7,000 menembusi di atas purata bergerak 50 hari, ia mencatat kenaikan terpanjang dalam sebulan. Menurut Bloomberg, penunjuk tekanan jual beli Divergence Analysis Inc. juga menunjukkan kenaikan.

Baru-baru ini, Ketua Pegawai Eksekutif Genesis Global Trading, Michael Moro mengatakan jika Bitcoin mengekalkan nilainya sekitar $ 7,150, harganya boleh mencapai $ 10k:

“Sekiranya tahap [$ 7.000] bertahan, katakanlah untuk minggu depan, dua minggu, kenaikan harga 100 peratus akan kembali. Mereka akan lebih selesa daripada terendah tahun ini, dan kita lebih cenderung melihat $ 10,000, bukannya $ 5,000. “

Dia sangat yakin beruang kehabisan tenaga ketika dia menjelaskan alasan yang sama:

“Sebaik sahaja berita mengenai penolakan SEC dan harga benar-benar berlaku, kami tidak melihat penjualan 5, 10, 15 peratus yang anda lihat pada penolakan sebelumnya. Jadi saya rasa beruang telah menyedari kehabisan wap. “

Mengenai harga Bitcoin semakin jauh, dia berkata:

“Tahap utama [untuk bitcoin] adalah $ 7,150, untuk lebih tepat, tetapi jika kita dapat bertahan minggu depan, saya rasa kita akan melihat perubahan sentimen di pasaran.”

Baca juga: Anti-Dolar dalam Kekuatan Penuh, Walaupun Bitcoin semakin mendapat tarikan di seluruh Dunia

Sebutan khas: Kadar Hash sudah membuat penyataan

Dalam artikel kami baru-baru ini, kami berkongsi bagaimana kadar hash Bitcoin menyentuh tahap tertinggi yang menurut pakar akan membawa puncak baru. Lebih-lebih lagi, ini menunjukkan minat jangka panjang orang dalam Bitcoin.

Bitcoin mempunyai masa depan, tempoh yang cerah! jadi, beli semasa anda berpeluang

Hakikatnya Bitcoin bukan di sini untuk bertahan tetapi akan berkembang maju pada masa akan datang seperti yang dikongsi oleh Rizab Persekutuan AS St. Louis dalam laporannya selama ini.

Menurut Pangkalan Wang Syiling kajian terbaru, milenium pasti tertarik dengan Bitcoin kerana pelajar AS dua kali lebih tinggi daripada rata-rata negara untuk memiliki kripto. Kira-kira 18% pelajar bersetuju untuk memiliki bitcoin atau cryptocurrency lain.

Jadual yang dibentangkan di bawah ini juga menunjukkan peningkatan minat pelajar dan institusi pendidikan terhadap Bitcoin dan cryptocurrency yang pastinya menandakan masa depan yang cerah dan meningkat.

bitcoin

Oleh itu, sementara harga melihat pembetulan, anda mungkin ingin memperoleh beberapa kripto seperti yang ditawarkan oleh pengasas Litecoin, Charlie Lee, yang berkongsi bahawa masa terbaik untuk membeli adalah ketika harga turun kerana dia meramalkan harga Bitcoin akan mencecah di atas $ 20k kali ini.

Bitcoin pasti akan meningkat, sama ada harga, kesedaran, minat atau penggunaan, perkara besar akan muncul untuk keseluruhan pasaran kripto.

Untuk mengikuti kemas kini DeFi dalam masa nyata, lihat suapan berita DeFi kami Di sini.

PerdanaXBT

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Adblock
detector