Analisis Harga BTC, ETH, XRP untuk minggu 25 Jun hingga 1 Julai- minggu Campuran dengan positif jangka panjang

iklan Phemex

Minggu ini menjadi kelegaan bagi banyak pelabur dan peminat crypto dengan beberapa perkembangan jangka panjang yang baik. Tidak banyak positif untuk harga cryptocurrency utama tetapi pasti lonjakan pembelian pada akhir minggu yang membeli Bitcoin kembali di atas tahap rintangan penting USD 6000. Pasaran crypto telah menambah lebih dari $ 26 bilion dalam 2 hari terakhir menuju ke hujung minggu, kerana aset utama termasuk bitcoin, Ethereum, dan Bitcoin Cash meningkat dua digit.

Dengan lonjakan jumlah dan kemasukan USD ke dalam kripto, banyak penganalisis dan sokongan yang terlalu berminat telah menyatakan pemasaran crypto memasuki fasa bull jangka pendek, tetapi masih terlalu awal untuk diramalkan. Minggu terakhir dan beberapa minggu yang akan datang ini akan lebih merupakan ujian litmus untuk cryptocurrency utama berada di atas tahap rintangan daripada berkembang secara eksponensial. Dari bahagian korporat, berita utama yang ditangkap minggu ini adalah bahawa Facebook membalikkan dasar pengiklanannya untuk cryptocurrency.

Sumber Coin360.io, diakses di IST 11.11 pagi pada 01 Julai

Bitcoin [BTC]

Bitcoin, peneraju pek, melihat pertempuran yang jelas antara lembu dan beruang. Ketika beruang dipukul pada separuh pertama minggu ini, lembu itu kembali berdebar pada akhir dengan minggu yang berakhir dengan kenaikan 5.65%. Permodalan tanda mencapai USD 106 bilion. Harga mencecah titik tinggi USD 6465.51 dan titik terendah USD 5835.78 pada minggu ini menunjukkan pergolakan yang jelas di sekitar tahap rintangan USD 6000. Pertukaran yang lebih aktif, dalam jumlah, dengan BTC di pelbagai pasangan minggu ini adalah Binance (10.36%), CoinEx (7.58%) dan ZB.com (4.38%). Fakta menarik berkaitan dengan pengendalian volume pertukaran, pasangan yang paling banyak diperdagangkan sepertinya BTC / USDT pasangan yang menarik, dari segi kripto paling tidak stabil yang dipasangkan dengan penambat koin stabil.

Beberapa suara yang diperhatikan berbicara mengenai Bitcoin. Tyler Winklevoss membandingkan Bitcoin dengan Digital Gold. Ron Paul, bekas anggota Kongres A.S. dan Penasihat Cemerlang Institut Mises, dipetik mengatakan Bitcoin, Mata Wang yang Disokong Emas Boleh Bersatu dalam Masyarakat Bebas. Ketua penasihat ekonomi Allianz, Mohamed El-Erian, mengatakan bahawa Bitcoin akan berada di wilayah beli jika jatuh USD 5000.

Baca juga: Analisis Harga Cryptocurrency untuk Minggu 18 Jun hingga 24 Jun- Spiral Turun Terus Seiring Peraturan Menguat

Ethereum [ETH]

Ethereum, cryptocurrency kedua terbesar dengan permodalan pasaran, juga berjaya melepaskan sokongan yang serupa dengan Bitcoin dan cryptos lain. Warna merahnya sangat dangkal walaupun setelah melihat banyak puncak hijau ketika minggu berakhir. Seperti yang kami laporkan, ETH berada di bawah 0.96% setelah melihat beberapa tahap tinggi yang terlalu tinggi kerana tidak dapat diperhatikan. Harga Ether, di bahagian atas, minggu ini berada pada USD 461.21 dan berada pada posisi terendah USD 419.68 sekali lagi menunjukkan pelbagai yang diperjuangkan oleh bull dan bear. Pertukaran yang lebih aktif, dalam jumlah, dengan ETH di pelbagai pasangan minggu ini adalah CoinEx (5,97%), OKEx (4,42%) dan Kewangan (3,69%). Pasangan ETH / USDT menghasilkan jumlah maksimum

Beberapa berita minggu ini di sekitar Ethereum adalah dana lindung nilai crypto, yang terletak di Austin, disebut Multicoin Capital dan disokong oleh Chris Dixon, Andreessen Horowitz sangat positif pada masa depan Ethereum dan mengurangkan Ripple dan Litecoin. Bank Pusat Afrika Selatan, telah menyimpulkan projek berbilang bank untuk menguji pemindahan pembayaran bank ke bank menggunakan platform berasaskan Ethereum, Kuorum di bawah “Project Khokha.” Juga, Pasukan Bola Keranjang Sacramento Kings telah memutuskan untuk menambang Ethereum untuk Membiayai Biasiswa Pendidikan Teknologi.

Riak [XRP]

XRP juga mengikuti aliran duit syiling lain yang melanggar garis aliran menurun. Ia menyokong momentum walaupun ia juga melihat tekanan penjualan pada tahap yang lebih tinggi ketika beruang mulai menyerang menutup minggu ini dengan penurunan 3.47%. Harga XRP, di atas, minggu ini berada pada USD 0,491110 dan berada pada posisi terendah USD 0,427302. Pertukaran yang lebih aktif, dalam jumlah, dengan XRP di pelbagai pasangan minggu ini adalah CoinBene (21.86%), Bitbank (12.61%) dan Bithumb (8.88%). Pasangan XRP / USDT menghasilkan jumlah maksimum diikuti oleh pasangan XRP dengan JPY Jepun dan KRW Korea.


XRP mengumpulkan berita yang merangkumi Pengerusi SBI Holdings mengatakan Ripple (XRP) Adalah Standard Global Cryptocurrency Dan Wang Selanjutnya. Ripple juga menemui rakan baru dalam sistem perbankan India dalam bentuk Kotak Mahindra Bank yang akan membolehkan Kotak memanfaatkan xCurrent untuk membolehkan pembayaran kiriman wang yang lebih cepat dan cekap.

Penggerak dan Pengocok Yang Lain

Duit syiling lain yang dibuat ke atas dan bawah minggu ini menurut Coin Market Cap (diakses pada 1 Julai jam 11:30 malam IST) adalah

Penggerak

  • SelfKey- Menunjukkan kenaikan 396.03%
  • SalPay- Menunjukkan kenaikan 170.11%
  • Whalecoin- Menunjukkan kenaikan 132.34%

Penggoncang

  • Peepcoin- Menunjukkan penurunan 92.95%
  • Zippie – Menunjukkan penurunan 45.59%
  • Token Desk- Menunjukkan penurunan 45.57%

Apa pendapat anda mengenai sentimen pasaran crypto minggu depan? Beritahu kami pandangan anda tentang perkara yang sama.

Untuk mengikuti kemas kini DeFi dalam masa nyata, lihat suapan berita DeFi kami Di sini.

PerdanaXBT

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector
map