Ontology Mengesahkan Model Insentif dAppnya, Akan Menawarkan Rebat 60% ONG Untuk Pembangun dApp

iklan Phemex

Semasa pertempuran dApp antara Ethereum, Tron, dan EOS berada di puncaknya, peserta lain yang terkenal telah menyertai perlumbaan. Menurut pengumuman terbaru, Ontology telah mengesahkan model insentif dAppnya dan akan memberikan rebat yuran transaksi 60% kepada pemaju.

Ontology melancarkan empat model insentif baru untuk memikat pemaju dApp

Menurut perkembangan baru-baru ini yang dikemukakan oleh Ontology saluran medium rasmi, projek ini telah memutuskan dan mengesahkan empat model insentif baru yang unik untuk pemaju yang menggunakan ekosistem Ontology dApp untuk melancarkan dApp mereka. Pegawai tersebut menyatakan

“Kami sekarang ingin mengumumkan bahawa selama tiga bulan pertama (1 April hingga 30 Juni) kami akan memberikan tawaran awal 60% rebat yuran transaksi dApp kepada pemaju”

Model yang telah disahkan oleh projek ini sama dengan model yang disarankan pada minggu lalu bulan Disember, di mana projek tersebut telah menyatakan bahawa Yayasan Ontologi akan menguji model selama satu tahun – dari 1 April 2019 hingga 1 April 2020 – selama masa itu peraturan tidak akan berubah. Tempoh sebelum April 2019 akan digunakan untuk pengembangan dan penyediaan teknologi.

Empat model yang dicadangkan adalah

  • Model A: Rebat yuran transaksi: 50% daripada semua kos transaksi (ONG) yang dihasilkan oleh dApp akan dikembalikan kepada pembangun dApp. Dengan model ini, Ontology ingin mendorong pembangun dApps yang intuitif dan berkesan
  • Model B: Insentif dApp aktif: Model yang dicadangkan kedua adalah berdasarkan dApps bermanfaat yang berada dalam kedudukan 50 teratas dalam aktiviti. Di bawah model ini, The Ontology Foundation akan memberikan sejumlah 100,000,000 ONT dan 100,000,000 ONG kepada pemaju dengan dApps paling aktif dalam kuota biasa. Peringkat insentif ditentukan oleh projek berdasarkan pengguna aktif dan jumlah transaksi dApp. Model ini hadir dengan catatan berhati-hati yang mengatakan Setelah satu tahun operasi percubaan, Yayasan akan menentukan apakah akan menyesuaikan model berdasarkan maklum balas masyarakat dan jika aktiviti dApp didapati dimanipulasi, hukuman akan dikeluarkan. Model ini tidak boleh digunakan untuk perjudian dApps
  • Model C: program pinjaman pembangunan dApp: Model ini telah diperkenalkan oleh yayasan untuk membantu pemaju memulakan pembangunan dApps on Ontology mereka. Bagi pemaju yang mula membangun tanpa pembiayaan, program pinjaman akan memberikan sokongan kewangan sejak awal. Pembangun boleh menggunakan pinjaman yang dipinjam dari Ontology Foundation untuk fasa awal pengembangan, pengujian, dan operasi dApp mereka sehingga dapat berjalan lancar. Pembayaran balik pinjaman ini akan dibayar dalam dua ansuran yang sama – pertama apabila 70% proses pembangunan selesai. Ansuran kedua akan dikeluarkan apabila dApp disiarkan secara langsung.
  • Model D: Sokongan teknikal dan pemasaran: Dengan model ini, projek ingin meningkatkan kecekapan pembangunan dan keberkesanan operasi melalui sokongan teknikal dan pemasaran. Berdasarkan model ini, Ontology akan menugaskan pemilik projek untuk membantu mengembangkan dan memasarkan dApp sepanjang kitar hidupnya. Model ini juga berlaku untuk pemaju dengan sokongan kewangan untuk pengembangan dan operasi dalam Model Insentif A dan B. Di bawah program sokongan, projek ini akan menyediakan perkhidmatan berikut

Sokongan teknikal

  • Menyediakan protokol untuk membantu dApps mencapai ciri scan-to-play (ONTO adalah aplikasi mudah alih pertama yang menyokong fungsi tersebut).
  • Panduan penggunaan TS-SDK.
  • Arahan pengekodan dan pengauditan kontrak pintar.

Sokongan pemasaran

  • Perkongsian komuniti global: Berita yang dikongsi meliputi lebih dari 200,000 pengguna di 36 saluran di 11 platform media sosial.
  • Operasi pemasaran global: perancangan acara, reka bentuk poster, siaran berita, iklan tempatan, penyelenggaraan komuniti masa nyata, dan maklum balas.

Model yang disediakan oleh Ontology pasti dicemburui dan akan sangat menarik bagi pembangun untuk ketinggalan mereka dan Ontology mungkin akan mencabar pesaingnya dalam perlumbaan ekosistem dApp.

Adakah Ontology akan muncul sebagai penyedia ekosistem dApp yang berprestasi tinggi? Jelaskan kepada kami pandangan anda tentang perkara yang sama.

Untuk mengikuti kemas kini DeFi dalam masa nyata, lihat suapan berita DeFi kami Di sini.


PerdanaXBT

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Adblock
detector