Ethereum ’Naik Kembali Dari Abu sebagai Transaksi Menunggu Menurun Dari 90k ke 6k

iklan Phemex

Sudah beberapa lama dunia mendengar betapa kesesakannya Ethereum. Tetapi keadaan nampaknya bertambah baik untuk duit syiling No 2 kerana kesesakan nampaknya semakin rendah. Menurut jumlah terkini yang terdapat di EtherScan, transaksi yang belum selesai nampaknya telah jatuh ke 6000 transaksi yang belum selesai.

Adakah Ethereum naik dari abu?

Pengenalan Ethereum ke industri crypto tidak kurang hebatnya keajaiban. Duit syiling kedua terbesar melalui cap pasaran menyediakan platform dan membuka pintu kepada kemungkinan yang tidak berkesudahan dengan memperkenalkan kontrak pintar. Ciri utama kontrak pintar yang disebut adalah bahawa mereka mempromosikan desentralisasi dengan menghilangkan pengguna pihak ketiga dari pelbagai industri. Ini juga membawa kepada penciptaan aplikasi terdesentralisasi atau apa yang kita namakan sebagai Dapps.

Tetapi apabila semakin banyak orang mula menggunakan kontrak pintar dan dapps ini, blockchain Ethereum mulai sesak dan rangkaian yang cepat dan lincah perlahan mulai sesak sehingga menimbulkan banyak masalah untuk Dapps dan rangkaian secara keseluruhan.

Garis masa berikut transaksi Ethereum yang belum selesai menceritakan kisahnya. (mengikut data yang ada)

Pada pertengahan tahun 2018, berita mengenai rangkaian Ethereum tersumbat dilihat.

  • Ia adalah pada bulan Ogos 2018 ketika permainan Dapp yang serupa dengan Fomo 3D, yang disebut “Pemenang Terakhir”, diduga telah menyumbat Jaringan Ethereum. Pada 8 Ogos 2018, transaksi tertunda di Ethereum adalah 67124 yang meningkat kepada 78364 pada 9 Ogos berkat kesesakan yang dibuat oleh Pemenang Terakhir. Seminggu kemudian pada 15 Jan, kesesakan meningkat hingga 82011.
  • Ketika kegilaan Pemenang terakhir mereda, nombor transaksi yang belum selesai bertambah baik tetapi masih jauh lebih tinggi. Pada 18 September 2018, urus niaga tertunda stabil sekitar 60000 transaksi yang memindahkan beberapa ribu transaksi di kedua-dua belah pihak.
  • Penyumbatan itu benar-benar melegakan pada awal Oktober hanya untuk sesak pada November 2018. Pada awal November angka urus niaga yang belum selesai memecahkan tanda dagangan 100k yang belum selesai yang merekodkan 114829 transaksi yang akan diselesaikan pada 3 November.
  • Disember juga membuat jaringan tidak sibuk kerana angka urus niaga yang tertunda melayang di sekitar 90000 tanda hanya kemudahan pada akhir 2018.
  • 2019 mengatakan beberapa cahaya baru untuk Ethereum kerana rangkaian mengatakan bahawa transaksi yang belum selesai dikurangkan menjadi 37000 transaksi yang akan diselesaikan menunjukkan rangkaian yang jauh stabil dan kurang sesak. Walaupun kesesakan mengatasi banyak orang yang mengaitkannya sebagai kejatuhan Ethereum memandangkan banyak Dapps telah runtuh atau menjauh dari rangkaian.

Tidak lama kemudian datang bulan Februari dan Ethereum mendapat gambar pengganti yang sangat diperlukan Constantinople / St. Petersburg menaik taraf yang merupakan langkah pertama rancangan jangka panjang yang diharapkan dapat menjadikan kesesakan Ethereum bebas dan jaringan yang lebih lincah dan pantas. Peningkatan sepertinya telah berjalan kerana jumlah transaksi yang belum selesai telah menurun sejak itu.

  • Pada 02 Mac 2019 angka transaksi yang belum selesai adalah sekitar 22000 transaksi.
  • Jumlah itu bertambah baik pada 12 Mac apabila urus niaga tertunda turun ke tahap 16136.
  • Pada hujung minggu 23 Mac, jumlah urus niaga tertunda terus menurun sehingga menjadikannya tahap 11000 transaksi
  • Dan hari ini (sambil menekan) jumlahnya adalah tahap ajaib 6889 sementara menunggu transaksi yang merupakan angka yang belum dilihat Ethereum sejak lebih dari setahun sekarang.

Transaksi EthereumSumber: Etherscan

Carta berikut menunjukkan bagaimana Ethereum muncul semula dari jaringan transaksi yang belum selesai

ETH

** Carta dilukis untuk tujuan persembahan dan tidak mengikut skala yang tepat. Angka yang diambil adalah berdasarkan jarak yang tersedia dalam tempoh tersebut dan bukan jumlah yang tepat

Konstantinopel nampaknya telah membuat keajaiban untuk Ethereum dan ini hanya permulaan peningkatan. Seseorang boleh membayangkan betapa hebatnya Ethereum sekiranya peningkatan selanjutnya berlaku untuk duit syiling nombor 2. Ini juga merupakan salah satu sebab Ethereum muncul dalam senarai beli setiap pelabur jangka panjang.


Adakah Ethereum akan menjadi rangkaian yang lebih kuat dalam beberapa hari akan datang? Beritahu kami pandangan anda tentang perkara yang sama.

Untuk mengikuti kemas kini DeFi dalam masa nyata, lihat suapan berita DeFi kami Di sini.

PerdanaXBT

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Adblock
detector