“Bitcoin Perlahan Ketika Bergerak Dengan Wang” Kata Ketua Ahli Strategi Pasaran Ripple

iklan Phemex

Ketua Pakar Strategi Pasaran Ripple, Cory Johnson muncul di Fox Business membicarakan XRP dan kes penggunaannya dalam industri pengiriman wang. Semasa menjelaskan kes penggunaan, dia menyebutkan bahawa dunia mahukan teknologi yang pantas untuk menggerakkan wang dan oleh itu Ripple mempunyai kelebihan terhadap cryptocurrency lain terutamanya memanggil Bitcoin dan Ethereum sebagai perlahan.

Cory Johnson merasakan Ripple adalah yang terbaik untuk memindahkan wang

Memulakan perbandingannya untuk industri pengiriman wang dengan Bitcoin [BTC] dan Ethereum [ETH], dia mengatakan bahawa orang mahukan kepantasan ketika datang untuk memindahkan wang, terutama untuk pembayaran rentas sempadan. Untuk Bitcoin, Johnson menyatakan bahawa Bitcoin dan Ethereum adalah duit syiling yang menarik tetapi tidak sampai ke tahap dari segi utiliti.

Menurutnya menutup urus niaga di Bitcoin atau Ethereum masalah perniagaan utama dalam dunia masa kini adalah memindahkan wang melintasi sempadan. Selanjutnya, menurutnya, Ripple telah membuat beberapa produk perisian yang dibangun untuk mempercepat proses pengiriman wang hingga serendah beberapa saat dengan harga rendah. Pada pendapatnya, faktor ini menjadikan XRP bernilai tinggi untuk masa depan.

Johnson menjelaskan bahawa Ripple 100% berfokus pada perniagaan dan berusaha memperluas jangkauannya ke sebanyak mungkin institusi sehingga pembayaran yang memakan waktu beberapa hari dapat dilakukan dalam beberapa saat. Untuk memetik petikan dari wawancara Johnson, katanya

“Sangat gila bahawa hari ini saya dapat menghantar pesanan teks kepada rakan saya di Rom dengan emoji dan gif Neymar jatuh dan barang pintar … dalam 3 saat. Tetapi jika saya ingin memindahkan wang dari New York ke Mexico City, ia memerlukan 5 hari dan berharga lebih dari 500 mata asas. Ini gila dalam era teknologi ini. “

“Pada dasarnya, wang harus bergerak secepat idea bergerak, secepat data bergerak, dan sekarang tidak. Dan sangat mahal. … Wang bergerak perlahan sangat menyusahkan orang, terutama memindahkannya melintasi sempadan. ”

Semasa menjelaskan jeda waktu dan kos industri pengiriman wang yang terlibat, dia membandingkan XRP dengan BTC dan ETH dan berkata

“Bitcoin lambat … Ether lambat. XRP bergerak sangat pantas hanya kerana teknologinya sedikit berbeza. “

Baca juga: Ripple Reports Sharp Decline dalam XRP Sales pada Quarter 2 of 2018

Mengapa Ripple begitu pantas dalam menggerakkan wang

Ripple dalam perbandingannya untuk menunjukkan kepantasannya telah memasang carta di laman webnya yang menunjukkan kelajuan penyelesaian. Walaupun sistem penyelesaian tradisional mengambil masa 3-5 hari, BTC memakan masa 1+ jam, ETH mengambil masa 2+ minit sementara XRP mengambil masa 4 saat.


xrp

Melancarkan sistem cepat: Seperti yang ditunjukkan secara visual, perbezaan dramatis dalam kecepatan penyelesaian antara mata uang kripto tiga teratas, bersama dengan waktu penyelesaian perbankan koresponden tradisional saat ini. Masa yang disebutkan di sini adalah untuk apa yang terkenal di dunia crypto sebagai transaksi “on-ledger”, atau transaksi yang berlaku di blockchain secara langsung. Bukan hanya pada buku besar “on ledger” Ripple yang dikenali sebagai Saluran Pembayaran XRP mempunyai kadar TPS tertinggi berbanding dengan pencerahan Bitcoin dan Ether Raiden

Protokol Konsensus: Mekanisme atau protokol konsensus XRP menggunakan “Algoritma Konsensus Byzantine” untuk menentukan sama ada transaksi itu sah. Ini juga membolehkan rangkaian diamankan dengan minimum tenaga elektrik, dan jauh lebih cepat daripada Bitcoin dan Ethereum yang menggunakan “bukti kerja.” untuk mengesahkan transaksi

XRP tidak memerlukan perlombongan: Kerana algoritma konsensus, XRP tidak memerlukan kumpulan perlombongan terpusat. Ini membolehkan rangkaiannya benar-benar terdesentralisasi dengan cara yang menyokong kelebihan yang diberikan oleh sistem yang diedarkan. Ia juga menjimatkan sejumlah tenaga elektrik yang luar biasa dan tentu saja lebih baik untuk alam sekitar daripada Bitcoin atau Ethereum.

Kesan pada Kelajuan: RippleNet menyediakan jalur kereta api berkelajuan tinggi untuk pembayaran generasi seterusnya. Seperti kereta peluru penumpang, setiap lejar mengandungi transaksi yang dapat disahkan dalam masa yang diperlukan untuk berkedip. Ia mencapai kepantasan ini melalui penggunaan protokol pengesahannya.

Waktu Tutup Buku Biasa: Kerana Protokol Ripple, waktu tutup lejar tidak berubah jauh seperti masa blok. Untuk Bitcoin dan Ethereum, pihak ketiga tidak dapat meramalkan dengan tahap ketepatan seberapa cepat blok baru akan dibuat. Lejar XRP, sebaliknya, mempunyai waktu tutup lejar yang sangat biasa, dan masing-masing ditutup (pada masa ini) secara purata setiap empat saat (atau kurang). Konsistensi ini memberikan penanda aras yang dapat digunakan oleh pihak ketiga, perisian, dan sistem lain untuk meramalkan komunikasi normal dengan dan dari XRP Ledger pada kadar yang menyokong perdagangan global segera.

Oleh kerana MainNet, XRP dan Protokol Konsensus Ripple jauh lebih cepat daripada BTC dan ETH, ia menggerakkan wang dengan lebih selamat, bebas dari masalah, murah dan ya menjadikannya pilihan pilihan institusi kewangan. Inilah yang membuat Cory Johnson dengan yakin membandingkan dan mengesahkan ketiga-tiga cryptocurrency.

Adakah XRP dan Ripple akan terus mengekalkan kelebihan ini berbanding BTC dan ETH? Beritahu kami pandangan anda tentang perkara yang sama.  

Untuk mengikuti kemas kini DeFi dalam masa nyata, lihat suapan berita DeFi kami Di sini.

PerdanaXBT

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Adblock
detector