Jaaroverzicht: Top vijf cryptocurrencies in 2019

advertentie Phemex

Hoewel de totale marktkapitalisatie van de cryptocurrency zich heeft teruggetrokken van de jaarlijkse hoogtepunten die eind juni werden geregistreerd op $ 372 miljard USD tot $ 193 miljard, hebben sommige digitale activa het op het moment van schrijven uitzonderlijk goed gedaan sinds het jaar op een bearish toon werd geopend. In dit artikel concentreren we ons op de top vijf munten in rendement in de afgelopen 12 maanden, waaronder Chainlink (LINK), Binance Coin (BNB), Bitcoin (BTC), Litecoin (LTC) en Bitcoin Cash (BCH).

In de afgelopen 12 maanden heeft de cryptocurrency-markt moeite gehad om boven de $ 200 miljard USD te blijven, ondanks het feit dat er topmunten zijn zoals Chainlink (LINK), Binance Coin (BNB), Litecoin (LTC), Bitcoin (BTC) en Bitcoin Cash (BCH). ) aanzienlijk groeien gedurende het jaar.

(We hebben de cryptocurrencies geselecteerd uit de top 50 munten gedurende het jaar, waarbij liquiditeit een sleutelfactor is die we hebben overwogen. Stablecoins komen niet in aanmerking gezien de lage volatiliteit. De openingsprijs werd geregistreerd op 1 januari 2019 0500 uur UTC + 3)

Nr. 5: Bitcoin Cash (BCH)

Momenteel verhandelt BCH de afgelopen 24 uur een stijging van 7,5% en bereikte het onze top vijf ondanks constante haat en berisping van de BTC-maximalisten. De grootste vork van Bitcoin, die tot 2019 bijna 40% bedroeg en op het moment van schrijven voor $ 205 USD handelde.

Tijdens de bullish run halverwege 2019 steeg de munt naar $ 484 USD, wat een jaarlijks hoogtepunt markeert. Ondanks de piek in 2019, blijft BCH ver verwijderd van het hoogste niveau ooit opgetekend in 2017 – sindsdien 93,6% gedaald. BCH is de op vier na grootste cryptocurrency met een totale marktkapitalisatie van $ 3,75 miljard USD.

Nr. 4: Litecoin (LTC)

Litecoin is een van de meest interessante munten in 2019. De BTC-achtige munt voltooide met succes zijn halvering (blokbeloningen verminderen van 12,5 LTC naar 6,25 LTC) in mei, een beweging waarbij de munt een maand voorafgaand aan het evenement met meer dan 100% steeg. LTC opende zijn account voor 2019 handelend op $29,86 USD alvorens te boosten tot $ 92,76 USD een maand voorafgaand aan de halvering.

LTC 2019

Ondanks dat de bullish push werd voortgezet tot $ 141 USD (jaarlijks hoogste punt), volgde er snel een omkering toen de munt meer dan $ 100 USD verloor, om te handelen tegen $ 41 USD, zoals op het moment van schrijven. Sommige handelaren schrijven de uitverkoop toe aan de algehele marktdemping en het capituleren van mijnwerkers om winst te maken met de LTC-ontginning, gezien de halvering van de beloning..

Litecoin is de zesde grootste munt met een totale marktkapitalisatie van $ 2,6 miljard USD.

Nr. 3: Bitcoin (BTC)

Bitcoin (BTC) begon het jaar met handelen op de belangrijkste ondersteuningsniveaus van $ 3.500 en kende eind juni een aanhoudende bullish run naar een hoogste punt in twee jaar op $ 13.893 USD, voordat hij terugkeerde naar de huidige ondersteuningsniveaus van $ 7.500, na een mislukte push naar $ 7.650 USD.

BTC 2019

Hoewel de markt op dit moment op de belangrijkste ondersteuningsniveaus $ 7.200 USD bedraagt, lijkt de markt begin 2020 te worden beslist, met een mogelijke verschuiving naar $ 8.000 of $ 6.500 USD..

Bitcoin is de grootste cryptocurrency die domineert met 68% van het totale marktaandeel. Kan de munt het komende jaar een dominantie van 70% doorbreken??

Nr. 2: Binance Coin (BNB)

De uitstekende prestaties van BNB tot en met 2019 hebben alle twijfels weggenomen over het behoud van de top 10-plaats in de komende toekomst. De munt begon het jaar om $ 6,08 USD en zag een enorme groei toen de opeenvolgende BNB-munten verbrandden en de stijging van BTC de munt voorbij de $ 39 dollar duwde om op 22 juni te handelen tegen $ 39,68 USD, wat neerkomt op 5,5 x winst in de eerste helft van het jaar. De BNB-munt wordt momenteel verhandeld voor $ 13,08 USD en geniet tot op heden nog steeds een rendement van meer dan 116%.

BNB 2019

BNB is momenteel de achtste grootste crypto in marktkapitalisatie. Nu Binance meer producten krijgt en het gebruikersbereik exponentieel toeneemt, ziet 2020 er goed uit voor BNB.

Nr. 1: Chainlink (LINK)

En de crypto CHAMPION van 2019 moet Chainlink (LINK) zijn, die een 2017-achtige stijging kende toen de prijs bijna 1500% steeg en in juni handelde op een recordhoogte van $ 4,49 USD. Dit vertegenwoordigt een stijging van 1448% ten opzichte van de prijs van $ 0,29 USD op 1 januari 2019. Door de parabolische stijging van de prijs van LINK stond de munt bovenaan onze hitlijsten als de munt van 2019. Bovendien bereikte de munt de negende positie in de top 10 van grootste crypto’s op zijn hoogtepunt.

LINK 2019

Momenteel wordt het token verhandeld tegen $ 1,88 USD, wat neerkomt op een stijging van 580% sinds januari met de 18e positie op Coinmarketcap-grafieken.

Gegevens verzameld op Coinmarketcap en Coingecko

Bekijk onze DeFi-nieuwsfeed om de DeFi-updates in realtime bij te houden Hier.

PrimeXBT

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Adblock